| کد خبر: 150546 |

آخوندی در نشست مشترک با مسئولان شهرستان اردستان مطرح کرد:

تشریح آخرین وضعیت زمان بهره‌برداری از قطعات آزادراه شرق اصفهان

وزیر راه و شهرسازی نسبت به آمادگی این وزارتخانه برای احداث لجستیک پارک در استان اصفهان خبر داد و گفت: هم‌اکنون شاهد آغاز زیرسازی کل پروژه هستیم که قطعه 1 دارای 65درصد و قطعه ۲، 45 درصد پیشرفت فیزیکی است،  براین اساس قطعه اول در سال جاری و قطعه دوم در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی نسبت به آمادگی این وزارتخانه برای احداث لجستیک پارک در استان اصفهان خبر داد و گفت: هم‌اکنون شاهد آغاز زیرسازی کل پروژه هستیم که قطعه 1 دارای 65درصد و قطعه ۲، 45 درصد پیشرفت فیزیکی است،  براین اساس قطعه اول در سال جاری و قطعه دوم در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان اردستان اظهار داشت: اردستان منطقه بسیار با ارزشی است که طبق گزارش فرماندار 400 هکتار بافت تاریخی نشان از عمق تمدن این منطقه دارد و جمعیت 42 هزار نفری فعلی و 70 هزار نفری سابق نقش تاریخی این منطقه در تمدن را نشان می‌دهد، همچنین علمای بزرگی از این منطقه برخاسته‌اند که مایه افتتخار ملت ایران ومسلمانان هستند.

وی با اشاره به شرایط سخت دولت تأکید کرد: باید با درک صحیح از اوضاع فعلی کار را جلو ببریم و اگر نه بیان این مطالب راهکار نیست بلکه باید راهکار ارائه کنیم و کارها را پیش ببریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مطلوب در دست انجام در استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح توسعه فرودگاه اصفهان و ساخت ترمینال خارجی آن به مساحت 9 هزار متر مربع، آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

این مقام مسئول افزود: در شهریور سال گذشته عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان آغاز شد و هم‌اکنون شاهد آغاز زیرسازی کل پروژه هستیم که قطعه 1 دارای 65درصد و قطعه ۲، 45 درصد پیشرفت فیزیکی است، براین اساس قطعه اول در سال جاری و قطعه دوم در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه از جهت خارج کردن بار ترافیکی از داخل شهر اصفهان بسیار حائز اهمیت است و همچنین کاهش آلودگی و سهولت تردد را به همراه دارد. البته قطعه 1 به دلیل داشتن ورودی - خروجی به اردستان برای این شهرستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

این عوض کابینه دولت دوازدهم در ادامه به جاده اردستان - اصفهان اشاره کرد و گفت: این جاده بعد از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان بیشترین اهمیت را برای شهرستان اردستان دارد زیرا باعث اتصال 2 آزادراه به یکدیگر می‌شود و خوشبختانه در این مسیر 27 کیلومتر زیر بار رفته است و 17 کیلومتر باقیمانده نیز فعال خواهد شد.

آخوندی همچنین در ادامه از پیگیری روسازی جاده زواره به طول ۵/۵ کیلومتر خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی در طول این جلسه با اشاره به راه‌های روستایی شهرستان اردستان یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی در هر بخشی که قابلیت مشارکت وجود داشته باشد در خصوص تخصیص قیر، مسائل فنی و ماشین‌آلات کمک می‌کند.

وی با اشاره به درخواست مسئولان شهرستان اردستان درخصوص بافت‌های تاریخی و میانی گفت: باید طرح‌هایی که از سوی مسئولان شهرستان تهیه شده مورد کارشناسی و بررسی قرار گیرد.

آخوندی در پایان جلسه به درخواست مسئولان شهرستان برای احداث لجستیک‌پارک ابراز داشت: با توجه به هم‌خوانی این پروژه با ظرفیت منطقه و با توجه به اشتغالزایی متکی به حمل و نقل برای راه‌اندازی آن کمک خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه وارد اصفهان شد تا در یک سفر سه روزه از برخی طرح های عمرانی استان اصفهان بازدید و در افتتاح برخی دیگر شرکت می کند.

وی در نخستین روز سفر خود به اصفهان از طرح های توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان بازدید کرد.

بازدید از دو بانده محور اصفهان- اردستان و افتتاح روکش آسفالت در سطح استان و افتتاح WIM 'توزین درحال حرکت' از دیگر برنامه های امروز سفر وزیر راه و شهر سازی به اصفهان است.

افتتاح 15 کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان، آغاز عملیات اجرایی احیای بافت فرسوده محله همت آباد، بازدید از طرح قطارشهری بهارستان، افتتاح ایستگاه راه آهن ریز و 12 کیلومتر خط اتصال به فولادمبارکه و بازدید از طرح دو خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق از برنامه های فردا در سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است.

بر اساس برنامه پیشنهادی سفر وزیر راه و شهرسازی، وی روز جمعه نیز از فلاورجان و طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران بازدید می کند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.