| کد خبر: 149347 |

اراده شورای شهر برای تحقق نیازهای مالی متروی اصفهان

اعضای شورای شهر اصفهان صبح امروز با حضور در سازمان قطارشهری و همچنین شفت ورودی خط دوی متروی اصفهان، از روند فعالیت‌های عمرانی خط دوم قطارشهری اصفهان بازدید کردند.

تین نیوز

 اعضای شورای شهر اصفهان صبح امروز با حضور در سازمان قطارشهری و همچنین شفت ورودی خط دوی متروی اصفهان، از روند فعالیت‌های عمرانی خط دوم قطارشهری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، در این بازدید 5 ساعته، اعضای هیئت‌رئیسه، روسای کمیسیون‌ها و اعضای کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان با بخش‌های مختلف خطوط یک، دو و سه متروی اصفهان آشنا شدند و بر تکمیل هرچه سریعتر خط یک و ساخت خطوط دیگر تأکید کردند.

نگاه مثبت شورای پنجم اصفهان به تکمیل قطارشهری

فتح‌الله معین، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این بازدید با اشاره به اهمیت تکمیل خط دوم متروی اصفهان گفت: خوشبختانه شفت اصلی خط دوم مترو ایجاد شده و سازه نگهبان آن احداث شده است. در واقع دستگاه حفار(TBM) باید دو تونل تقریباً 7 متری را حفاری کند و در حال حاضر تعمیرات لازم در این زمینه در حال انجام است تا به تونل اصلی منتقل شود و کار حفاری آن انجام شود.

وی با بیان اینکه تجربیات خط یک متروی اصفهان در خط دو مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: از این طریق، مشکلات ترافیکی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: فعال شدن پروژه خط دوم متروی اصفهان اتفاق نیکویی است و بر اساس برنامه زمان‌بندی تلاش می‌کنیم که پیشرفت این پروژه را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تلاش کردیم که اتفاقات خوبی در حوزه قطارشهری اصفهان صورت گیرد و نگاه مثبتی بر این موضوع وجود دارد که هرچه سریعتر حمایت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

حمایت قاطع از پروژه قطارشهری اصفهان صورت می‌گیرد

علیرضا نصر اصفهانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به نگاه مثبت شورای شهر به تکمیل هرچه سریعتر خطوط متروی اصفهان گفت: ما انتقال دهنده درخواست‌های مردم به مسئولان و سازمان‌های مختلف هستیم و شورا از جانب مردم اعلام آمادگی می‌کند تا تمام‌قد در اختیار سازمان قطارشهری اصفهان بوده و کارها را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه به صورت جدی مباحث مالی این پروژه را پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: مردم اصفهان به شدت پیگیر موضوع تکمیل خطوط قطارشهری اصفهان هستند و باید در خصوص حمایت از این پروژه اقدامات لازم صورت گیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: قطارشهری حمل و نقل پاک، ایمن و مناسبی بوده و جزو حقوق اولیه مردم به شمار می‌رود و امیدوارم با اهتمام جمعی و عزم جزم شورای پنجم در ادامه فعالیت‌های صورت گرفته، خدمات بیشتری را فراهم کنیم.

وی گفت: امیدوارم با عزم جزم شورای شهر اصفهان باید تا پایان این دوره ظرفیتی به ظرفیت‌های حمل و نقل اصفهان اضافه کرده و شاهد بهره‌برداری تمام یا بخشی از خط دو و آغاز خط سوم باشیم.

تمرکز شورای پنجم بر قطارشهری اصفهان است

شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان نیز در این بازدید با بیان اینکه قطارشهری یکی از مهم‌ترین نمادهای توسعه در دنیا به شمار می‌رود، گفت: خوشبختانه در شهر اصفهان نیز اتفاقات خوبی در این حوزه صورت گرفته و مدیریت شهری باید مترو را با جدیت دنبال کند تا شهر بیش از این، از موضوعات صورت گرفته استفاده کند.

وی افزود: تکمیل مترو، کمک کننده به رفاه شهروندان بوده و برای رفع مشکلات زیست‌محیطی و ترافیکی به کمک مدیران شهری می‌رود بنابراین شورای پنجم و مدیریت شهری با توجه به اهمیت و تأثیر آن، بر این موضوع متمرکز خواهد شد.

تأمین مالی پروژه قطارشهری اصفهان باید با قدرت انجام شود

نصیر ملت، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان نیز در این بازدید گفت: یکی از اصلی‌ترین امکانات مورد نیاز برای هر شهر، امکانات حمل و نقل است و مترو در عمده شهرهای توسعه یافته جهان، مد نظر قرار گرفته و خطوط یک، دو و سه در اولویت اجرای شهر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای اجرای خطوط مترو، باید اعتبارات لازم در اختیار قرار گیرد و تأمین‌های مالی پروژه باید صورت گیرد و همه افراد با تعهد، احساس مسئولیت و با تمام قوا، نسبت به اجرای تعهدات خود ورود کنند. دولت و مدیران شهری و استانی نیز باید در این زمینه اقدامات حمایتی لازم را صورت دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: قطارشهری باید به عنوان یک گزینه اولویت‌دار مد نظر قرار گیرد و تمام توان و تلاش همه بر آن متمرکز شود تا بر آن متمرکز شویم و خروجی کار، پاسخگوی انتظارات شهر باشد.

فرهنگ‌سازی استفاده از مترو انجام شود

نفسیه روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان نیز در این بازدید با بیان اینکه مسئولان قطارشهری برای رفاه حال همشهریان خود شرایطی فراهم می‌کنند، تصریح کرد: مترو به عنوان یکی از ناوگان‌های حمل و نقل موثر در کاهش آلودگی هوا و تنظیم وقت افراد به شمار می‌رود و همچنین این حمل و نقل پاک، در بحث‌های حمل و نقل و ترافیک فعالیت‌های خوبی عملی خواهد کرد.

وی ادامه داد: کلانشهرهایی مثل اصفهان موضوع مترو را به صورت ویژه مد نظر قرار می‌دهد و باید در کنار آن فرهنگ‌سازی نحوه استفاده از مترو را انجام دهند تا از فرایند بهره بهتری ببریم.

تجلیل از نگاه مثبت شورای شهر اصفهان به مترو

شعرباف، مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به نگاه مثبت شورای پنجم شهر اصفهان به تکمیل خطوط متروی اصفهان افزود: خوشحالم که شورای پنجم در دو ماه اخیر به شدت به موضوع قطارشهری توجه نشان داده و در کمیسیون‌های اقتصادی، حمل و نقل و دیگر کمیسیون‌ها توجه جدی به این مسئله شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه در سطح شهر اصفهان بسیار مهم و تأثیرگذار است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در قطارشهری اصفهان برای اجرا، نیازمند توجه به رویکرد شورای پنجم در این پروژه هستیم.

مشاور عالی شهردار اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه امروز بازدید بسیار خوبی از پروژه خط دوم متروی اصفهان، انبار دولت‌آباد به عنوان محل اورهال کردن تی‌بی‌ام و دیگر بخش‌های خط دوم صورت گرفته و فضای مثبتی در این زمینه بر شورای شهر اصفهان حاکم بود.

اراده شورای شهر برای تحقق نیازهای مالی متروی اصفهان

وی افزود: همه اعضا این پروژه را در اولویت برنامه‌های خود برای چهار سال آینده می‌دانستند و به صراحت از اراده خود برای تحقق این پروژه صحبت کردند.

شعرباف اضافه کرد: امیدوارم که با بازدید اعضای شورا و استقرار شهردار منتخب، بتوانیم سرعت بیشتری به پروژه دهیم و در همه ایستگاه‌ها آن را عملی کنیم.

زمانبندی 5 ساله برای تکمیل خط دوم متروی اصفهان

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید از تجربیات خط یک در خط دوم استفاده کنیم و زمان‌بندی ما برای 14.5 کیلومتر خط دوم، زمانبندی 5 ساله بوده و این موضوع نیازمند حمایت قاطع شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری است.

مشاور عالی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه حضور امروز نشان می‌دهد که به ابعاد پیچیده این پروژه عظیم از نظر فنی و اجرایی وقوف کامل پیدا کردند و در آینده نزدیک تصمیماتی در شأن این پروژه و چرخه راه افتاده در خط دوم و خط سوم داشته باشند و فعالیت‌های خوبی در این حوزه عملیاتی شود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.