| کد خبر: 148000 |

نایب رئیس شورای شهر اصفهان:

تسهیلات ویژه برای توسعه حمل و نقل عمومی در اصفهان اختصاص یابد

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: ایجاد تسهیلات ویژه برای توسعه حمل و نقل عمومی سبب ترغیب همشهریان به استفاده از وسایل‌نقلیه عمومی می‌شود که باید در اصفهان مورد توجه قرار گیرد.

تین نیوز

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: ایجاد تسهیلات ویژه برای توسعه حمل و نقل عمومی سبب ترغیب همشهریان به استفاده از وسایل‌نقلیه عمومی می‌شود که باید در اصفهان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان ، علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به راهکارهای پیشنهادی در جهت ترویج فرهنگ ترافیک در استان اصفهان اظهار داشت: بهترین راهکار برای توسعه فرهنگ ترافیک در کلانشهر اصفهان متوسل شدن به آموزش است، به گونه‌ای که هرچه سطح آموزش را افزایش دهیم در تمام عرصه‌ها به خصوص فرهنگ ترافیک می‌توانیم موثر و مفید باشیم. در این راستا ایجاد تسهیلات ویژه برای توسعه حمل و نقل عمومی نظیر گرمایش و سرمایش آنها نیز سبب ترغیب همشهریان به استفاده از وسایل‌نقلیه عمومی می‌شود که باید در اصفهان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پناه بردن به حمل و نقل عمومی تنها راه عبور از ترافیک سنگین شهر به شمار می‌رود، لازم است فرصت استفاده از حمل و نقل عمومی پاک و سریع را برای شهروندان ایجاد کنیم تا بدین وسیله عموم مردم بتوانند در زمان لازم و بدون اتلاف وقت با وسائل حمل و نقل عمومی سفر کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان پیرامون تأمین نیازهای مردم تصریح کرد: در گام نخست باید امکانات لازم برای مردم فراهم شود تا بدین وسیله بتوانیم در جهت استفاده مردم از سیستم حمل و نقل عمومی انتظارهایی داشته باشیم. در این راستا بر ماست که زیرساخت‌های لازم و حمل و نقل‌های مورد نیاز مردم در حالت‌های مختلف را تعبیه و فراهم کنیم، این در حالی است که اقدامات اخیری که صورت گرفته بسیار مفید و تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: پلیس راهور در همراهی خود با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش توانسته است تأثیر خوبی بر دانش‌آموزان داشته باشد، به نحوی که در حساس‌سازی‌های اخیر سبب شده بسیاری از کودکان نسبت به خطاهای رانندگی والدین خود معترض شوند. همگی راهکارهای موجود تجربیاتی است که در دنیا شکل گرفته و ما باید از این تجربیات به نحو احسن استفاده کنیم.

نصر درباره طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در چهارباغ عباسی خاطر نشان کرد: سه‌شنبه‌های بدون خودرو جهت‌گیری مناسب و خوبی است که از مدت‌ها شاهد اجرای آن هستیم و در این راستا باید با یک شیب ملایم حرکت کرد. امید است که روزهای دیگری به این طرح افزوده شود و به ترویج این طرح بپردازیم.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.