| کد خبر: 140957 |

اختصاص ۳۳۰میلیارد ریال برای رفع مشکلات جاده ای گلپایگان و خوانسار

استاندار اصفهان گفت: برای محور دامنه- خوانسار- گلپایگان- خمین و موته به عنوان مشکل اساسی در گلپایگان و خوانسار امسال بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

استاندار اصفهان گفت: برای محور دامنه- خوانسار- گلپایگان- خمین و موته به عنوان مشکل اساسی در گلپایگان و خوانسار امسال بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور شامگاه سه شنبه، در حاشیه برگزاری مجمع نمایندگان استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از جلسات پربار و با برکتی که در دوره جدید مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می شود، جلساتی است که با مجمع نمایندگان و مسئولین اجرایی در شهرستان ها داریم.

وی افزود: در جلسات مجمع نمایندگان استان که طی هر ماه در یکی از شهرستان ها با حضور مسئولان اجرایی برگزار می شود، مسائل و نیازهای آن شهرستان مورد بررسی، جمع بندی و پیگیری قرار می گیرد و بر این اساس امروز صبح و عصر در نشستی که با حضور مجمع نمایندگان استان، مدیران کل دستگاه های اجرایی و مسئولان دو شهرستان گلپایگان و خوانسار برگزار شد در چهار محور موضوعاتی مورد بحث قرار گرفت که با همفکری نمایندگان و مدیران کل این محورها مورد بررسی و به مصوباتی منجر شد.

استاندار استان اصفهان تصریح کرد: اولین موضوع مورد بحث در جلسه مجمع نمایندگان، مشکلات راه و شهرسازی بود و اصلی ترین آن مربوط به محور دامنه- خوانسار- گلپایگان- خمین و موته بود که به عنوان مشکل اساسی در این دو شهرستان مطرح است و امسال بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که امیدواریم با تلاش همکارانمان بتوانیم این پروژه را تا پایان سال به لحاظ اهمیت آن مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی با اشاره به بحث تونل خوانسار به بویین میاندشت که به دلیل محدودیت های منابع مالی نیمه تمام مانده و در حال حاضر به لحاظ ریزش های صورت گرفته وضعیت مناسبی ندارد، افزود: در این راستا باید جهت ایمن سازی و لایروبی آن اقدام عاجل صورت پذیرد، مقرر شد پیگیری هایی در این راستا انجام گیرد و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتباری که قبلا به این پروژه اختصاص یافته بود و در جای دیگری صرف شده بود را برگردانیم و قبل از این که شاهد اتفاقات ناگوار در این تونل که دارای ریزش است باشیم، ایمن سازی، لایروبی و مسایل مربوط به آن را حل و فصل کنیم.

زرگرپور با بیان اینکه محور صنعت از اهمیت ویژه ای در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار برخوردار است، اذعان داشت: با توجه به کمبود نقدینگی در واحدهایی که دچار این معضل هستند مقرر شد در سامانه ای که به این منظور اختصاص یافته و سال گذشته نیز برخی از شرکت های صنعتی در گلپایگان بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات از این طریق دریافت کرده اند ثبت نام کرده و در این راستا استانداری نیز آماده است که تسهیلاتی را در اختیار این شرکت ها قرار دهد تا کمبود نقدینگی آنها جبران شود.

وی تصریح کرد: در راستای درخواست برخی افراد مبنی بر دریافت زمین در شهرک های صنعتی نیز مقرر شد افرادی که نسبت به محصور کردن و ساخت سوله در بعضی از این زمین ها اقدام کرده اند در صورت عدم فعالیت تولیدی در آنها، زمین ها از این افراد پس گرفته شود و در اختیار افرادی که به جد خواهان فعالیت تولیدی و اقتصادی در آنها هستند، قرار گیرد.

استاندار اصفهان در راستای بحث کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: استانداری آماده اقدام در راستای ایجاد یک گلخانه مدرن در دو شهرستان است و در رابطه با ایجاد شبکه های آبرسانی تحت فشار نیز با توجه به منابع خوبی که در این راستا به استان اختصاص یافته بتوانیم پروژه هایی را در این منطقه پیگیری و مسایل مربوط به آن را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه دو شهرستان گلپایگان و خوانسار ظرفیت های بسیار خوبی در حال توسعه است، بیان داشت: به شکرانه وجود مردم پرکار و پرتلاش در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار، امیدواریم با کمک نمایندگان و همراهی مسئولین اجرایی بتوانیم منابعی را در این منطقه اختصاص دهیم و شرایط را در دو شهرستان به گونه ای که در شأن مردم این منطقه است، فراهم کنیم.

زرگرپور در پایان بیان کرد: همچنین مقرر شد برای تأمین زمین مورد نیاز مجتمع فرهنگی در شهرستان خوانسار ۱۰ هزار متر زمین در اختیار متصدیان آن قرار گیرد.

افتتاح ۱۰ کیلومتر از محور دامنه- خوانسار در هفته دولت

در ادامه رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ضمن تقدیر از استاندار استان به لحاظ حضور در جلسات مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: استاندار استان اصفهان به جد پیگیری مباحثی است که در جلسات مجمع نمایندگان صورت می گیرد و چندی بعد از مصوبات صورت گرفته در شهرستان ها پیگیر موارد آن از فرمانداران می باشد که این امر باعث دلگرمی و حس همدلی نمایندگان است.

وی افزود: چهار مصوبه ای که امروز در باب راه و شهرسازی، صنعت، کشاورزی و فرهنگی صورت گرفت کار ارزشمند و فوق العاده ای برای دو شهرستان گلپایگان و خوانسار خواهد بود به ویژه اینکه استاندار محترم قول دادند که ۱۰ کیلومتر از محور دامنه به طرف خوانسار را در هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند داد که این امر یک اقدام ارزشمند بوده و امیدواریم برای نقاط حادثه خیز نیز در این دو شهرستان که مصوبه ای داشت و معاونت راهداری استان قول مساعد در رفع آن دادند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، با بیان اینکه در مجموع جلسه ای بسیار ارزشمندی در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار با حضور مسئولین استان، نمایندگان و مسئولین دو شهرستان صورت گرفت، بیان داشت: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته در راستای معضل آب زاینده رود که در جلسه مجمع نمایندگان با معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت، شاهد اقدامات مؤثر و عاجل در راستای تداوم جاری بودن آب در زاینده رود اصفهان باشیم و همچنین دعای خیر مردم متدین نیز منجر به بارش نعمت های الهی در جهت جاری بودن آب در زاینده رود باشیم که از جمله شهرهای توریستی و گردشگری بوده و جاری بودن آب در زاینده رود به طراوت، شادابی و نشاط اجتماعی مردم کمک می کند.  

عمده ترین مشکلات مهاجرت این منطقه عدم اشتغال پایدار است

در ادامه نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که صبح و عصر امروز سه شنبه در شهرستان های خوانسار و گلپایگان با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد، با اشاره به اینکه عمده ترین مشکلات این منطقه عدم اشتغال پایدار است و این امر علت اصلی مهاجرت جوانان به استان ها و دیگر شهرهای کشور شده است، اظهار داشت: جاذبه‌های گردشگری فراوانی مانند گلستان‌کوه، آثار تاریخی و باستانی، سرچشمه، سنگ شیر، ارگ تاریخی گوگد، سنگ نگاره های چندین هزارساله و حتی  مهمانسراها و خانه‌های تاریخی زیادی در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار وجود دارد که امیدواریم با استفاده از این پتانسیل ها بتوانیم نسبت به جذب توریست و گردشگر در این دو شهرستان اقدام صورت گیرد.

وی افزود: به دلیل عدم تخصیص اعتبار و مشکلات سرمایه گذاری شاهد تخریب خانه‌های تاریخی هستیم و حتی  تعدادی زیادی از بناهای و خانه‌های تاریخی در این دو شهرستان به ثبت نرسیده است و عدم ارائه یارانه، معافیت مالیاتی و مشوق‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری، سرمایه‌گذاران را با مشکل در این امر مواجه کرده است.

علی بختیار تصریح کرد: مشکلات صنعت شهرک صنعتی یکی از مشکلات دیگرشهرستان است و سرمایه گذارای برای تملک زمین، زیر ساخت‌ها و اخذ مالیات بر افزرش افزوده  با مشکلات مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بروکراسی اداری یکی از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی گلپایگان و خوانسار را به دنبال دارد، عنوان کرد: برخی از سوله‌ها از جمله سوله های شرکت گاج سال‌های متوالی است که ساخته شده اما متأسفانه این سرمایه‌ رها شده که با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و راه اندازی این شرکت حدود ۳۰۰ نفر اشتغال زایی به همراه دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان در شهرستان های گلپایگان و خوانسار بیان داشت: با وجود اجرای طرح تحول سلامت در کشور عایدی زیادی در این راستا نصیب دو شهرستان گلپایگان و خوانسار نشده و به لحاظ عدم استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص در این شهرستان ها با معضل کمبود نیروی مورد نیاز پزشک متخصص مواجه هستیم که لازم است در این راستا اقدامات و تمهیداتی صورت گیرد تا پزشکان متخصص با بهره مندی از امکانات موجود در دو شهرستان نسبت به اقامت در شهرستان های گلپایگان و خوانسار پایبند باشند.

بختیار با اشاره به پروژه فاضلاب در شهرستان های گلپایگان و خوانسار، اظهار داشت: عدم وجود فاضلاب منجر به مشکلات عدیده در این مناطق شده و در حال حاضر مسکن مهر شهرستان گلپایگان به لحاظ مشکلات فاضلاب دچار یک معضل زیست محیطی شده است که امیدواریم در این راستا با تأمین منابع مالی مورد نیاز نسبت به فعالیت در امر ایجاد فاضلاب های دو شهرستان اقدام عاجل صورت پذیرد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های کشاورزی، دامداری، تولیدی و معضلاتی که کاربران این بخش با آن مواجه هستند و همچنین در راستای عدم تکمیل تونل بوئین میاندشت- خوانسار، کمربندی دامنه- خوانسار خواستار تمهیداتی از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط استان در راستای رفع مشکلات آن ها شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.