| کد خبر: 140263 |

ساختار احداث خط‌آهن سریع‌السیر تهران-اصفهان را نداریم

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن ساختار لازم برای انجام پروژه احداث راه آهن سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان را ندارد ولی در حال ایجاد ساختارهای آن است.

تین نیوز

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن ساختار لازم برای انجام پروژه احداث راه آهن سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان را ندارد ولی در حال ایجاد ساختارهای آن است.

جبارعلی ذاکری در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره ورود شرکت راه آهن به حوزه زیرساخت و احداث خط آهن اظهار کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پروژه های راه آهن کرمان ـ زاهدان، اصفهان ـ شیراز، دوخطه کردن تهران ـ  میانه و آستارا ـ آستارا را تکمیل کرد و پس از اتمام زیرسازی و ریل گذاری، این پروژه ها را به شرکت راه آهن واگذار کرد.

وی با بیان اینکه همواره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، همه پروژه های ریلی را در پایان مرحله ریل گذاری به راه آهن واگذار می کند، افزود: پس از آن نیز شرکت راه آهن فعالیت نصب علائم ارتباطی و سیگنالینگ مسیر را برای بهره مندی از تکنولوژی های نوین ارتباطی آغاز می کند و هیچ گاه نصب علائم سیگنالینگ در اختیار شرکت ساخت و توسعه نبوده است.

معاون مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ادامه داد: برنامه ریزی واگذاری فعالیت ها در دو بخش احداث و سیگنالینگ مصوبه و ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه است. علت آن نیز توانایی راه آهن در بخش سیگنالینگ است و با توجه به تجربه ای که در پروژه های قبلی به خصوص راه آهن بافق ـ مشهد دارند و همچنین وجود ساختار لازم برای نصب علائم ارتباطی خط آهن در شرکت راه آهن، آنها بهتر می توانند این مرحله از پروژه های زیربنایی ریلی را انجام دهند.

ذاکری تأکید کرد: البته در حال حاضر فعالیت زیربنایی و احداث راه آهن تهران ـ قم ـ اصفهان طی مصوبه ای در هیئت دولت از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، منفک و به شرکت راه آهن واگذار شد. شرکت راه آهن ساختارهای لازم برای انجام فعالیت های زیربنایی و ساخت و ساز را ندارد ولی در حال ایجاد زیرساخت های انجام این پروژه است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مريد 1 0

    احتمالا آقاي دكتر ذاكري طرح راه آهن بافق - مشهد را به فراموش كرده اند كه در آن طرح هنگام افتتاح آن در سال 1384 تمام بخشهاي زيرسازي، روسازي و ايستگاه ها همراه با علايم و ارتباطات با هم افتتاح شد و شركت ساخت خودش كارفرماي تمام اين عمليات بود.