| کد خبر: 137681 |

پنج طرح راه و شهرسازی امسال در سمیرم اجرا می شود

رئیس اداره راه و شهراسازی سمیرم از پیش بینی و اجرای پنج طرح عمرانی این اداره برای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره راه و شهراسازی سمیرم از پیش بینی و اجرای پنج طرح عمرانی این اداره برای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

علیرضا طایی روزسه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: عمران و بهسازی محله کوشک سمیرم که از جمله محلات قدیمی و با بافت فرسوده است در دستور کار امسال ستاد باز آفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف شهرستان با محوریت اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان قرار دارد.
وی افزود: طرح مهم دیگر این اداره آسفالت روستاهاست که در سال جاری در مسیر روستاهایی مانند مُلاقلی، دولت قرین علیا و چند روستای بالای 20 خانوار دیگر شهرستان عملیاتی می شود.
وی خاطر نشان کرد: طرح دیگر جاده زمان کهریز به خسروشیرین استان فارس به طول 16 کیلومتر است که 12کیلومتر آن در حوزه استانی اصفهان قراردارد.
طایی درباره اهمیت این محور گفت: اتصال راه های استان اصفهان و شهرستان سمیرم به بزرگراه در دست احداث اصفهان شیراز اهمیت احداث این جاده را دوچندان کرده است.
رئیس اداره راه سمیرم در باره جاده بین استانی یکی از روستاهای این منطقه به منطقه دژکُرد اقلید استان فارس که حدود یک دهه از توقف اجرای آن می گذرد ، گفت : طول این جاده حدود27کیلومتر است و 16 کیلومتر از این مسیر در حوزه راه استان اصفهان قرار دارد که در همان سال های ابتدای کار زیرسازی و بخشی از کارهای اولیه آن انجام شده اما نیمه کاره رها شد.
وی همچنین اعتبارمالی برای اجرای طرح های حوزه راه را سنگین عنوان کرد و افزود: پیشنهاد ما در تملک دارایی های شهرستان 46 میلیارد تومان بود اما این میزان اعتبار از عهده شهرستان خارج است و باید اعتبار ملی برای آن دیده شود.
وی قول داده شده و قابل تحقق برای اعتبار امسال راه و شهرسازی را 50 میلیارد ریال از تملک دارایی ها عنوان کرد و گفت: این اعتبار در مجموع نسبت به سال های قبل دو برابر است با توجه به اینکه راهداری نیز در ادغام مجزا شده و همین میزان اعتبار را نیز برای راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز دیده اند.
وی همچنین به طرح ملی جاده یاسوج به سمیرم و احداث باند دوم آن اشاره کردو گفت: اجرای این طرح نیازمند اعتبارات کلان است که همه مسئولان در استان و هم نماینده شهرستان در مجلس قول هایی برای تامین اعتبار آن داده اند و همچنین قول داده اند مناقصه اجرای این باند امسال برگزار شود.
طایی گفت: امسال هیچ پروژه جدیدی در بخش شهرسازی و راه تعریف نکرده ایم و همه همت خود را برای اتمام و تکمیل طرح های نیمه تمام خواهیم گذاشت.
670 کیلومتر از راه های سمیرم آسفالته است که 125 کیلومتر از این مسافت راه روستایی، 110 کیلومتر راه اصلی و 410 کیلومتر نیز راه روستایی است.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اروجعلی 0 0

    اسفالت دولت قرین علیا بعد از چند سال انتظار اجرا شد