طرح جامع حمل و نقل استان اصفهان نیمه دوم امسال اجرا میشود
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تصویب طرح جامع حمل و نقل استان اصفهان در شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای حمل و نقل و ترافیک کشور این طرح در نیمه دوم سال در استان اصفهان اجرا میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تصویب طرح جامع حمل و نقل استان اصفهان در شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای حمل و نقل و ترافیک کشور این طرح در نیمه دوم سال در استان اصفهان اجرا میشود.
به گزارش تیننیوزبه نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجتالله غلامی با اشاره به مراحل پایانی تهیه طرح جامع حمل و نقل استان با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و مرکز تحقیقاتی راه مسکن و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به اهمیت یکپارچگی حمل و نقل در استان، ضرورت دارد در تمامی طرحهای جامع شهری به اتصال سیستم حمل و نقل عمومی درونشهری و برونشهری توجه کافی شود که این توجه نقش مؤثری در افزایش ایمنی در جوار شهرها، جلوگیری از ترافیک شهرها در شهرهای اقماری و پیشگیری از توسعه حاشیهنشینی در شهرهای مادر خواهد داشت.
وی گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال طرح جامع حمل و نقل استان با رویکرد یکپارچگی و هماهنگی طرحهای توسعه عمران شهری به اتمام برسد و بتوانیم با تصویب این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و شورای حمل و نقل و ترافیک کشور این طرح را در نیمه دوم سال در استان اجرای کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: حتی در طرحهای موضعی بازآفرینی شهری نیز این امر باید لحاظ گردد که نقش مؤثری در باز زنده سازی شهری، استفاده از پتانسیلهای اقتصادی شهر و پیشبینی فضاهای ایستگاهی متناسب با توسعه شهری برای حمل و نقل بینشهری و برونشهری دارد که گاهی مؤثر در توسعه شهری و مجموعه شهری بر مبنای حمل و نقل عمومی است.
وی خاطرنشان کرد: در کلانشهر اصفهان تقاضای کافی برای حمل و نقل ریلی وجود دارد و با استمرار سیستم ریلی درونشهری میتوان گفت که کلانشهر اصفهان از نظر مصرف انرژی، نقش آلایندهها، ایمنی و نظم سفر موقعیت ممتازی را خواهد داشت.
غلامی بیان کرد: باید تغییر نگرشی نسبت به شهر اصفهان در مقابل حومه صورت پذیرد و مجموعه شهری یکپارچه مدنظر قرار گیرد. ازاینرو در سالهای اخیر به اتصال شهرهای جدید فولادشهر، مجلسی و بهارستان و شهرهای اقماری نظیر خمینیشهر، شاهینشهر، نجفآباد به شهر اصفهان از طریق قطار شهری نگاه ویژهای شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروزه عدم یکپارچگی و هماهنگی بین حملونقل درونشهری و برونشهری است، گفت: این دو بخش متولی متفاوتی دارند و در برنامهریزیهای یک بخش، بخش دیگر نادیده گرفته میشود و این امر کاملاً طبیعی است. زیرا متولیان موظف نیستند در پروژههای حمل و نقل شهری به پروژههای برونشهری و توسعه عمران شهری توجه کنند و بالعکس و هر کدام جداگانه برنامهریزی میکنند که در کشورهای پیشرفته سعی میکنند که طرحهای حمل و نقل با طرحهای توسعه عمران شهری همخوانی و یکسوئی داشته باشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.