| کد خبر: 12362 |

احداثدو ایستگاه قطار شهری در چهار باغ اصفهان منوط به مطالعات باستان شناسی شد

تین نیوز | مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تصمیم گیری درباره احداث دو ایستگاه قطار شهری اصفهان در محدوده چهارباغ عباسی به پس از انجام مطالعات باستان شناسی در این دو محل موکول شد.
 
محسن مصلحی اظهار کرد: در جلسه مشترکی که با حضور معاونت میراث فرهنگی کشور و مسوولان شهری اصفهان در دو روز گذشته در استانداری اصفهان برگزار شد، این موضوع بطور جدی مورد بحث قرار گرفت و قرار شد مطالعات باستان شناسی در ایستگاه های طراحی شده برای مترو در دو میدان امام حسین و انقلاب به عنوان مهمترین راهکار انجام شود.
 
وی اظهار کرد: این مطالعات بطور قطع زمان بر خواهد بود و تصمیم گیری در خصوص ادامه عملیات مترو در این دو نقطه پس از ارائه نظرات کارشناسی از سرگرفته می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: مجموعه مدیریت استان و کشور در نظر دارند که با وحدت و تعامل، کار حساس اجرای مترو در اصفهان را پیش ببرند.
 
وی احتمال حذف این دو ایستگاه از نقشه را رد کرد و گفت: مقرر شده که حرکت قطار شهری در این محورها بگونه ای طراحی شود که آثار تخریبی را بر روی بناها ی تاریخی این منطقه نداشته باشد.
 
جلسه تصمیم گیری برای دو ایستگاه قطار شهری اصفهان شامل میدان امام حسین(ع) و میدان انقلاب بدون حضور رسانه ها در استانداری اصفهان برگزار شد.
 
موضوع این دو ایستگاه از سال 88 تاکنون به عنوان یکی از مسائل مهم عمرانی اصفهان مورد بحث قرار داشته و یکی از پیچیده ترین تصمیمات پیش روی مدیران است.
 
با توجه به اینکه منطقه چهارباغ در فهرست آثار ملی ثبت شده ،هر گونه ساخت وساز در این محور باید با مجوز سازمان میراث فرهنگی کشور صورت گیرد و این درحالیست که کارشناسان حوزه میراث فرهنگی نسبت به عبور مترو از این محور تاریخی نگرانند.
 
از طرفی وجود مترو برای حل مشکلات ترافیکی و کاهش آلودگی هوا کلانشهر اصفهان نیازی جدی و انکار ناپذیر عنوان شده است.
 
نگرانی و حساسیت ها درباره عبور مترو از خیابان تاریخی چهارباغ از سال 1388 با انتشار خبر انحراف دستگاه حفار تونل متروی اصفهان از مسیر اصلی خود و برخورد آن به رمپ جنوبی پل تاریخی سی و سه پل اوج گرفت و تا به امروز ادامه دارد.
 
از طرفی دولت و شهرداری اصفهان تا کنون برای احداث قطار شهری اصفهان حدود یک میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند و امکان متوقف کردن یا تغییر مسیر مترو در شرایط حاضر دور از ذهن است.
 
ˈمحسن مصلحیˈ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در جلسه هفته اخیر شورای اسلامی شهر اصفهان از بازنگری در طرح های مترو سخن به میان آورده بود.
 
در این جلسه ، محمد جواد شعرباف مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت موجود متروو توقف این طرح ، تهدید به استعفا کرد.
 
عباس حاج رسولی ها، رییس اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد که بطور قطع شهرداری برای احداث این دو ایستگاه با میراث فرهنگی به توافق برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.