| کد خبر: 11922 |

طرح مطالعات خط دوم و سوم متروی اصفهان در حال انجام است

تین نیوز | رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر طرح مطالعات خط دوم و سوم متروی اصفهان در حال انجام است و اگر مطالعات جامع در این زمینه انجام شود، یک سری از مقدمات مورد نیاز برای این موضوع فراهم شده است.
 
رضا امینی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه بیش از 13 سال از آغاز عملیات اجرایی خط یک متروی اصفهان می‌گذرد و هنوز این خط مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است و در حال حاضر صحبت‌هایی مبنی بر راه‌اندازی خط 2 و 3 متروی اصفهان تا چند سال آینده مطرح شده است، شما این صحبت‌ها را تأیید می‌کنید، اظهار کرد: براساس عقل و منطق موضوعی که پیش‌بینی آن به عوامل غیر‌طبیعی یا غیر‌قابل مدیریت گره خورده باشد، اعلام آن نیز مبنا و اساسی ندارد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع اعلام زمان برای بهره‌برداری از پروژه مترو به دلیل وجود عوامل بیرونی فرا‌تر از قانون شورا‌ها و فرا‌تر از اختیارات کشور و تأثیر امکانات سیاسی، اقتصادی و تحریم‌ها روی این موضوع تنها سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.
 
رئیس شورای اسلامی‌شهر اصفهان با تاکید بر اینکه با تمام توجه به این موضوع به همکاران توصیه کرده‌ایم زمان بهره‌برداری از پروژه متروی اصفهان را اعلام نکنید، تصریح کرد: زمانی از صفر تا 100 اجرای پروژه‌ای در اصفهان در اختیار شهرداری است و امکانات اجرای چنین پروژه‌ای را باید مدیریت شورای شهر تأمین کند.
 
وی با بیان اینکه با توجه به این موارد چنین پروژه‌هایی قابل برنامه‌ریزی است، چرا که درآمد، عوامل ظاهری، عوامل قانونی و امکان فنی این پروژه‌ها در اختیار شورای شهر و شهرداری قرار دارد، ادامه داد: قطار شهری پروژه‌ای است که در تعدادی از کلان‌شهر‌های کشور به عنوان پروژه‌ای ملی محسوب می‌شود.
 
امینی با اشاره به اینکه عوامل بیرونی مانند مشارکت دولت، امکان استفاده از منابع خارجی و خرید برخی از تجهیزات خارجی که تنها توسط شرکت‌های خارجی تولید می‌شود، از عوامل قابل پیش‌بینی شاید باشد، تاکید کرد: اما از عوامل قابل اعلام قطعی نیست و با توجه به این موضوع مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر نباید در راستای بهره‌برداری از پروژه مترو زمانی را اعلام کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید در زمینه پروژه‌هایی اعلام زمان کنند که تحقق‌پذیری این پروژه‌ها وجود داشته باشد و این موضوع سبب اعتماد مردم شود، افزود: اخبار و اطلاعات نا‌درست در زمینه بهره‌برداری از پروژه مترو تنها سبب ایجاد مواضعی در جامعه شده است و این موضوع در شأن کار شورایی و مدیریت‌های کلان نیست.
 
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر طرح مطالعات خط دوم و سوم متروی اصفهان در حال انجام است، گفت: اگر مطالعات جامع در این زمینه انجام شود، یک سری از مقدمات مورد نیاز برای این موضوع فراهم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه خط دوم و سوم مترو تنها در اختیار شهرستان اصفهان نیست، اظهار کرد: شهرستان‌های اطراف اصفهان مانند شاهین‌شهر، مبارکه، بهارستان، فلاورجان و شهر‌های دیگر در مسیر خط دوم و سوم مترو قرار می‌گیرند و در شورای عالی ترافیک استان باید به نتیجه برسند و هماهنگی‌های لازم در راستای خط دوم و سوم مترو باید صورت بگیرد.
 
امینی ادامه داد: هر یک از شهر‌های مورد نظر نیز باید در تأمین منابع مورد نیاز برای اجرا و راه‌اندازی خط دوم و سوم متروی اصفهان تلاش کرده و سهم خود را پرداخت کند و این خطوط باید با یک رویه واحد و هماهنگ اجرا و راه‌اندازی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.