| کد خبر: 114690 |

◄فرودگاه شهید بهشتی مدت‌هاست که در انتظار توسعه مانده است

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان عنوان کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی که بیش سه دهه از راه‌اندازی آن می‌گذرد مدت‌هاست که در انتظار توسعه مانده است.


به گزارش تین‌نیوز به نقل روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان، حسن امجدی با بیان اینکه برخی روزها به دلایل مختلف از جمله نامساعد بودن هوا و بسته شدن باند پروازی امکان نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور وجود ندارد و به همین دلیل پروازها به سمت فرودگاه اصفهان هدایت و به این فرودگاه وارد می شوند گفت: این فرودگاه به عنوان فرودگاه احتیاطی شماره یک کشور برای پروازهای داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است و به همین منظور افزایش ظرفیت توقفگاه (پارکینگ) هواپیما در اولویت برنامه‌های این فرودگاه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت توقف‌گاه هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان 10 فروند می‌باشد، گفت: گاهی این فرودگاه تا بیش از دو برابر ظرفیت موجود پذیرای انواع هواپیماهای پهن‌پیکر و متوسط بوده است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان اظهارکرد: نمونه بارز آن، پذیرش بیش از 20 فروند انواع هواپیما در روز گذشته است که در یک بازه زمانی یک ساعته به دلیل نامساعد بودن هوای فرودگاه‌های امام (ره) و مهرآباد تهران میزبان این تعداد هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی مختلف داخلی و خارجی بودیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه رمپ پروازی فرودگاه اصفهان یکی از اولویت‌های نخست این اداره کل است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و نظر مساعد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مشاور ذیصلاح برای طراحی توسعه رمپ پروازی انتخاب شده اشت.

امجدی اضافه کرد: مطالعه طرح توسعه رمپ پروازی و افزایش 2 برابری تعداد توقف‌گاههای هواپیما از 10 روز قبل در دستور کار قرار گرفته است و نتیجه مطالعات اولیه طی سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: درصورت تخصیص اعتبار مورد نیاز در ردیف بودجه سال آینده، عملیات اجرایی پروژه یاد شده با برگزاری مناقصه در سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به مصوبه دولت در خصوص تعیین اصفهان به عنوان استان معین پایتخت در مواقع بروز بحران‌های طبیعی هم‌چنین ظرفیت بالای استان اصفهان در زمینه جذب گردشگر، توسعه فرودگاه اصفهان بخصوص رمپ پروازی و ترمینال‌ها ضروری است و نگاه ویژه مسئولین استان و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را می‌طلبد.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای دو باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

این فرودگاه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن آن در مرکز کشور به عنوان فرودگاه کمکی سایر فرودگاه‌های کشور در برنامه پروازها قرار دارد.

این فرودگاه که بیش سه دهه از راه‌اندازی آن می‌گذرد مدت‌هاست که در انتظار توسعه مانده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.