| کد خبر: 96098 |

معاون فنی شرکت آرمان ساز مرکزی شهر اراک، عنوان کرد:

◄ خودرو صاحب شهرک می‌شود؟

تین‌نیوز| معاون فنی شرکت آرمان ساز مرکزی شهر اراک، از روند رو به رشد عملیات ساخت شهرک خودرو در کلان‌شهر اراک خبر داد و گفت: با توجه به پایان عملیات نصب سوله نمایندگی کرمان موتور به‌زودی شاهد اجرای عملیات مربوط به پوشش سقف این بخش خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نصراللهی با اشاره به اتمام عملیات اجرای اسکلت بتنی در لاین‌های C2 و C3 از افزایش همکاری اکیپ‌های پیمانکاری جهت اجرای اسکلت بتنی در لاین‌های بعدی،خبر داد و اظهار داشت: با وجود شرایط سخت کار در شهرک خودرو اراک، عملیات ساخت آن متوقف نشده و اکیپ‌های اجرایی با تلاش زیاد خود در صدد پایان دادن به کار ساخت آن هستند. 
 
وی در ارتباط با روند عملیات اجرایی ساخت شهرک خودرو، تصریح کرد: هم‌زمان با عملیات اجرای اسکلت بتنی، عملیات سنگ‌برداری در محدوده تپه پدافند نیز در حال اجرا است و  از دیگر اقدامات صورت گرفته در سایت می‌توان به عملیات آجرچینی در لاینهای C2 و C3  با پیشرفت فیزیکی۵۰% در طبقات زیرزمین و همکف اشاره کرد که به تبع آن نیز عملیات اجرای پلاستر سیمان در حال اجرا است.
 
به گفته بسیاری از شاغلان در این بخش، احداث شهرک خودرویی اراک با مشکلاتی روبرو است که در گفته‌های معاون‌فنی شرکت آرمان‌ساز مرکزی به آن اشاره نشده است، یکی از چالش‌‌های که فراروی این شهرک در حال تاسیس، ساماندهی برخی مشاغلی است که در این شهرک گرد هم خواهند آمد.                 

ساخت شهرک خودوریی در کلان‌شهر اراک با هدف تلطیف سیمای شهری، ساماندهی مشاغل آلاینده و بهبود وضعیت هوا در زمینی به مساحت 21 هکتار، از تصمیمات مهم و زیر بنایی است که در سال 92 به مرحله اجرا گذاشته شد که تا این تاریخ نیز عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

اما آنچه در این بین مهم به نظر می‌رسد این‌است که با گذشت بیش از یک‌سال از آغاز عملیات اجرایی این طرح عمرانی، نظرات مختلفی در خصوص نحوه واگذاری، شرایط ساخت و مدیریت آن مطرح است و ورود آگاهانه و موثر در این موضوعات یکی از سرفصل‌های مهم در گره گشایی از مشکلات حوزه زیستی اراک است.

نظرات زیادی پیرامون تجمیع مشاغل خودرویی در شهرک خودرویی اراک وجود دارد که گفته می‌شود در حال حاضر حدود 650 نفر در کلان‌شهر اراک به طور مستقیم و غیر مستقیم در مشاغل مربوط به حوزه خودرو فعالیت می‌کنند که اکثر صاحبان این مشاغل در خصوص استقرار در این شهرک خودرویی اعلام نارضایتی می‌کنند.

با وجود ابراز نارضایتی صاحبان مشاغل اما، شهردار اراک در اظهار نظری گفته: استقرار صنوف خودرویی در شهرک پردیس خودرو اراک در کاهش بار ترافیکی شهر اثرات مطلوبی ندارد و با توجه به موقعیت ارتباطی اراک با غرب کشور، این کلان‌شهر مسیر تردد بسیاری از خودروهای سنگین و ماشین آلات ترانزیتی است، و این در حالی است که شهرک خودروی اراک تنها برای استقرار خودروهای سبک راه‌اندازی شده است.

با این اوصاف چه سرنوشتی در انتظار شهرک خودرویی و ساکنان آینده آن خواهد بود را به زمان پایان کار احداث و تاسیس این مرکز موکول می‌کنیم و می‌گوئیم سالی که نکوست از بهارش پیداست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.