| کد خبر: 57860 |

معاون گردشگری در نشست خبری تاکید کرد

اجماع استان‌ها؛ تعطیلات دوروزه

تین نیوز | جمع نظر استان‌ها این است که افزودن تعطیلات آخر هفته هم می‌تواند به رونق مقاصد گردشگری بینجامد و هم بر بهره‌وری در کار دستگاه‌ها اثر بگذارد.»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز گذشته در نشست خبری «جشنواره مشارکت ملی گردشگری» با اعلام این مطلب، افزود: «در بررسی‌ها و بازخوردهایی که وزارت کشور از استانداری‌ها داشته است، این نتیجه حاصل شده که استانداری‌ها روی این موضوع اجماع نظر دارند.»

مرتضی رحمانی موحد تصمیم‌گیری نهایی درمورد ساماندهی تعطیلات را مستلزم یک نگاه کلان دانست و  گفت: «اکنون در دستگاه‌های مرتبط با این موضوع نظیر سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و دیگر نهادها نشست‌هایی انجام و اسنادی تدوین شده و حتی جمع‌بندی‌هایی صورت گرفته است اما این مهم باید با طی یک همکاری و مشارکت بین دستگاهی حاصل شود.»
 
وی درباره اقدامات سازمان متبوعش در راستای ساماندهی تعطیلات تصریح کرد: «البته بخش مهمی از ساماندهی تعطیلات به موضوع تعطیلات ملی و مذهبی مربوط می‌شود که دولت و مجلس باید آن را پیش ببرند.

سازمان گردشگری نیز طرح‌هایی را ارائه و در این خصوص جلسات بسیاری برگزار کرده‌ است. ما دنبال این موضوع بودیم که بتوانیم با تعریف تعطیلات زمستانی فرصتی فراهم کنیم که خانواده‌ها بتوانند به سفر بروند.»

معاون گردشگری خاطرنشان کرد: «کمیسیون‌های اجتماعی دولت در حال بررسی مساله ساماندهی تعطیلات هستند.» رحمانی موحد درحالی این مطلب را عنوان کرد که هنوز خروجی منسجم و نهایی اعلام نشده و طرح ساماندهی تعطیلات علاوه‌بر محدود شدن به تعطیلات زمستانی، در پیچ پاستور گیر افتاده است.

این مقام مسوول با اشاره به طرح‌ها و امکان‌های مختلفی که در این حوزه مطرح می‌شود، اظهار کرد: «در حال حاضر همه گزینه‌ها روی میز است؛ مثلا یک ایده این است که تعطیلات نوروز از 14 روز به 7روز کاهش یابد، درحالی که بی‌شک این نیازمند آن است که نظام آموزشی ما و نهاد مسوول در این خصوص پس از گذشت این‌همه سال، شجاعتی به خرج دهد و این تغییر را ایجاد کند که بی‌شک دشوار است.»
 
جشنواره ملی گردشگری
معاون گردشگری کشور، همچنین از برگزاری دومین «جشنواره مشارکت ملی گردشگری» با رویکرد همدلی و همزبانی خبر داد و گفت: «این جشنواره، پیرو جشنواره ملی سال گذشته برگزار می‌شود و از منتخبان آن در روز جهانی جهانگردی همزمان با 5 مهر تقدیر به عمل خواهد آمد.» به گفته مرتضی رحمانی‌موحد دبیرخانه این جشنواره در چهار بخش فیلم 60ثانیه‌ای، عکس (حرفه‌ای و مردمی)، خاطره‌نویسی و ایده‌های نو تا پایان مرداد ماه، پذیرنده آثار هموطنان است.

وی در پاسخ به این سوال که جشنواره سال گذشته چه دستاوردی داشته، تصریح کرد: «بی‌شک چون جشنواره سال پیش تجربه نخست ما بود، هدف اصلی ما بیشتر به برداشتن گام اول معطوف می‌شد. با این همه عکس‌هایی که از جشنواره اول به دست آمد اکنون در پرتال جامع گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.» البته رئیس ستاد برگزاری روز جهانی جهانگردی نگفت که آیا از فیلم‌های کوتاهی که در جشنواره سال گذشته ارائه شدند، تاکنون استفاده شده است یا خیر.
 
وی همچنین گفت از سرنوشت ایده‌های نو که در جشنواره سال گذشته ارائه شدند بی‌خبر است چراکه صاحبان ایده، پیگیری‌های لازم را انجام نداده‌اند و تنها یکی از ایده‌ها که در حوزه طبیعت‌گردی بود در حال پیگیری است. معاون گردشگری همچنین ابراز امیدواری کرد که در این دوره، جشنواره به پختگی نسبی دست یابد.
 
آمار گردشگران ورودی
مرتضی رحمانی‌موحد در پاسخ به ابهام خبرنگاران درخصوص آمار گردشگران ورودی به کشور در سال گذشته، اظهار کرد: «رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این آمار را اعلام کرده است؛ تعداد گردشگران ورودی در سال 93 برابر با 5میلیون و 46هزار نفر بوده است.»

این رقم درحالی اعلام می‌شود که مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان گردشگری از آمار 5میلیون و 100هزارنفری گردشگران خبر داده و گفته این رقم بدون احتساب اسفندماه است. معاون گردشگری نیز در این جلسه رقم نهایی را با احتساب ماه آخر سال اعلام نکرد. همچنین سوال خبرنگاران در خصوص آمار گردشگران سه ماه نخست سال، با این بهانه که پلیس مهاجرت بیستم هرماه این آمار را اعلام می‌کند، بی‌پاسخ ماند.
 
 رحمانی‌موحد در خصوص صدور ویزای الکترونیکی نیز توضیح داد: «هنوز این موضوع به مصوبه هیات وزیران تبدیل نشده اما همچنان ما در کارگروهی درحال انجام کارهای مرتبط با آن هستیم تا بتوانیم پس از تصویب، طی مدت یک‌ساله‌ای که فرصت خواهیم داشت طرح را اجرایی کنیم.»

وی همچنین در خصوص «توریست کارت» گفت: «در حال حاضر تنها بانک ملی این خدمت را ارائه می‌دهد و آن هم تنها در فرودگاه امام؛ اما به‌زودی در دیگر فرودگاه‌ها و دیگر بانک‌ها نیز این اتفاق خواهد افتاد.» به گفته معاون گردشگری، این توریست کارت‌ها حتی بیش از کارت‌های اعتباری بین‌المللی برای گردشگران به صرفه خواهند بود چرا که هزینه کارمزد را هم نخواهند داشت. وی افزود: «البته اگر تحریم‌های بانکی برداشته شود، گردشگران خارجی به راحتی می‌توانند از کارت‌های اعتباری بین‌المللی خود در سفر به ایران استفاده کنند.»

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا حشمتی 0 0

    کاملا واضح است عده ای با فرهنگ و عادات خوب ۷هزارساله ایران دشمنی دارند و قصد ساختن فرهنگ جدید و بی ریشه ضد ایرانی دارند. یکیش همین طرح حذف تعطیلات نوروزی از۱۳روز به ۷روز است. داعشیان ضد ایرانی که بجای سلاح قلم بدست گرفتند و میزهای ادارات و نهادهای تصمیم گیری را در دست دارند آقاجان تعطیلات زمستانی شما به درد هیچ ایرانی نمیخورد. ایران فرانسه و انگلستان نیست که فرهنگ کریسمس و برف و سرما در اینجا ریشه داشته باشد. فرهنگ ایرانی شکوفه و بهار است این طرح تعطیلات زمستانی پیشتر در دوره رفسنجانی در مدارس و دانشگاهها به اجرا درامد و شکست خورد لطفا ابتکاراتتون رو ببرید در اقتصاد و نظم این کشور بیمار خرج کنید و دست از بریدن ریشه هزاران ساله ما ایرانیان بردارید