| کد خبر: 166783 |

فعالیت سامانه بارشی ظرف امروز و فردا در اکثر نقاط کشور

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها، امروز و فردا سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌‌هایی از مرکز و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی فعال است.

تین نیوز

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها، امروز و فردا سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌‌هایی از مرکز و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی فعال است.

به گزارش تین‌نیوز،  امروز و فردا سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌‌هایی از مرکز و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها،  فعال است.

برهمین اساس در این مناطق و با توجه به فعال بودن این سامانه بارشی شاهد رگبار باران، رعدوبرق به همراه وزش بادهای شدید موقتی خواهیم بود.

این وضعیت بخش‌هایی از غرب یزد، نیمه غربی اصفهان، شمال فارس و بخش‌هایی از استان مرکزی را در برخواهد گرفت و پیش‌بینی می‌شود ارتفاعات کرمان هم تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته شوند.

بررسی‌ها نقشه‌های هواشناسی این احتمال را می‌دهد که با توجه به فعال بودن این سامانه بارشی در این مناطق رگبار، بارش تگرگ، رعدوبرق را شاهد باشیم و در ادامه امکان آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد که پیش از این درخصوص توصیه شد که تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به کار گرفته شود.

 جدا از بخش‌های اعلام شده کشور که سامانه بارشی ظرف امروز و فردا آن‌ها را در برخواهد گرفت این احتمال وجود دارد که بارش‌ها در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، مرکزی، شمال همدان، زنجان، جنوب قزوین، نیم غربی اصفهان شدت بیشتری داشته باشد.

برای روز پنجشنبه اما بررسی‌ها نشان دهنده این است که این سامانه ضعیف شده و تنها بارش‌ها به صورت پراکنده در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های زاگرس مرکزی دیده شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پایتخت هم امروز آسمانی کم تا نیمه ابری را تجربه خواهد کرد و از بعدازظهر شاهد افزایش ابر خواهیم بود. البته این احتمال هم وجود دارد که شهرهای کوهستانی استان تهران هم شاهد پدیده بارش باران باشند.

کمینه دمای تهران در مهرآباد امروز ۱۹ و در بالاترین حد بیشینه دما ۲۹ درجه پیش‌بینی شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.