| کد خبر: 158576 |

افزایش قیمت زمین سوداگری را در شهرها تقویت می‌کند

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ کشوری در جهان سیاست افزایش ارزش زمین را دنبال نمی کند، زیرا افزایش قیمت زمین سوداگری را در شهرها تقویت می کند.

تین نیوز

 

 

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ کشوری در جهان سیاست افزایش ارزش زمین را دنبال نمی کند، زیرا افزایش قیمت زمین سوداگری را در شهرها تقویت می کند.

به گزارش ایرنا، حسین عبده تبریزی روز پنجشنبه در پنجمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری و چهارمین نمایشگاه تخصصی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران افزود: سوداگری زمین در شهرها نظام عرضه و تقاضای آن را بر هم می زند، لذا هیچ کشوری علاقمند به افزایش ارزش زمین نیست.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این که سیاستگذاری روی انواع مالکیت زمین اعم از ملکی و استیجاری برای جلوگیری از افزایش قیمت زمین ضروری است، گفت:

در تمام کشورهای جهان عرضه زمین بیش از تقاضای آن است، زیرا افزایش قیمت زمین هیچ گونه ارزش مولدی در کشور ایجاد نمی کند.

عبده تبریزی با بیان این که افزایش قیمت زمین در تولید و اشتغال کشور تاثیری ندارد، گفت: قیمت زمین در برخی از مناطق توسعه یافته شهری به شدت بالا است و همین مساله به ساخت و ساز و شکل گیری ثروت در داخل کشور لطمه می زند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از طرفی روند اشتغال در کشور روند قابل قبولی نیست، از سال 86 تاکنون جهت رشد اقتصادی تغییر نکرده و درآمد حقیقی خانوارها در سال 94 حدود 18 درصد نسبت به سال 86 کاهش یافته است.

وی، خواستار تعیین سیاست های مدیریت زمین در کشور شد و گفت: مدیر زمین شهری باید بداند که چگونه زمین در شهرها به کار گرفته شود تا بیشترین منافع را برای مردمی که در آن جغرافیا زندگی می‌کنند داشته باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: وقتی مدیریت زمین به گونه‌ای اعمال شود که مدیران ارشد تنها منافع گروه کوچک خاصی را تامین ‌کنند، طبیعتا منابع مشترک زمین در جغرافیای ایران به شکل پایداری توزیع نخواهد شد.

عبده تبریزی در پایان عرضه کافی زمین برای مسکن و فعالیت های اجتماعی، تفریحی و تولیدی و توزیع آن در فضای جمعیتی در سطح ملی با اولویت منطقه‌ای را از مهم ترین اهداف سیاست های زمین شهری اعلام کرد.

 پنجمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی مهندسی عمران و معماری و چهارمین نمایشگاه تخصصی انبوه‌سازان مسکن ساختمان استان تهران روزهای 13 و 14 دی ماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.