| کد خبر: 129964 |

تحول در احداث باندهای دوم بزرگراه خراسان‌جنوبی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: 45 درصد بزرگراههای استان شامل؛   209 کیلومتر بزرگراه طی سالهای 93 تا 95 و در زمان دولت یازدهم دراستان به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل مسکن و شهرسازی استان، مهدی جعفری، با بیان اینکه در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت یازدهم با استفاده بهینه از منابع موجود در سیاست‌کاری خود و علیرغم کمبودهای زیاد، عملکرد خوبی را داشته است.

 

وی افزود: وزارت راه وشهرسازی نیز در این راستا با توان‌های علمی و تخصصی که دراختیار داشت با محوریت اقتصاد مقاومتی اقدامات مثبت و قابل توجهی را به ثمر رساند که این امر در استانها نیز توسط ادارات کل راه و شهرسازی پیگیری و به سرانجام رسید.

 

جعفری بابیان اقدامات موثر و چشمگیر دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی درکشور به تشریح اهم اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در خراسان‌جنوبی پرداخت و تصریح کرد: 45 درصد بزرگراههای استان شامل؛  209 کیلومتر بزرگراه طی سالهای 93 تا 95 و در زمان دولت یازدهم دراستان به بهره‌برداری رسید.

 

وی ادامه داد: تکمیل50 کیلومتر دیگر از باندهای دوم استان در برنامه امسال اجرا خواهد شد که در مجموع اقدامات صورت گرفته در این بخش  از 81 درصد رشد برخوردار بوده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تا قبل از سال 93، طول راه‌های روستایی استان 4768 کیلومتر بود که در سه سال گذشته به 5470 کیلومتر افزایش یافت که احداث و آسفالت 7025 کیلومتر از راه‌های روستایی استان طی سالهای 92 تا 95 و دردولت یازدهم صورت گرفته است.

 

جعفری یادآورشد: قبل از دولت یازدهم راه ۷۴۹ روستای استان آسفالت بود که در مدت چهار سال دولت یازدهم به ۸۰۰ روستا افزایش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات دولت یازدهم در بخش راه‌های روستایی در مقایسه با قبل 15 درصد رشد داشته است، بیان کرد: راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در شهرستان‌های بشرویه، سرایان و فردوس در شمال خراسان‌جنوبی در این دولت تکمیل شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی  گفت: بهسازی و آسفالت 60 کیلومتر از راههای اصلی و فرعی از دیگر اقدامات دولت یازدهم در خراسان‌جنوبی بود که با رشد 6 درصدی طی سالهای 92 تا 95 صورت گرفته است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایمن‌سازی اظهارکرد: طی سال گذشته هفت نقطه پرحادثه در سطح راههای استان ایمن‌سازی شد و با توجه با دیگر اقدامات صورت گرفته خوشبختانه درطی سه سال 93 و 94 و 95 شاهد کاهش تلفات جانی در سطح راههای استان بودیم.

 

جعفری یادآور شد: از دیگر ثمرات دولت یازدهم در خراسان‌جنوبی می‌توان به بهره‌برداری از سه پروژه اداری، فرهنگی و بهداشتی طی شش ماه اخیر اشاره کرد که شامل؛ بیمارستان 146 تختخوابی و مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان فردوس و ساختمان اداره ثبت احوال عشق آباد شهرستان طبس است.

 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم که در شهر بیرجند اجرا شد پروژه آماده‌سازی اراضی450 هکتاری زعفرانیه بیرجند بود که باسرمایه‌گذاری850 میلیارد تومانی و با مشارکت موسسه خدمات و توسعه خراسان وابسته به آستان قدس رضوی اجرا شد و در حال حاضر بیش از20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: ازجمله اقداماتی که با پیگیری‌های استاندار خراسان‌جنوبی اجرایی شد می‌توان به اختصاص 40 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت به پیمانکاران راه و شهرسازی استان و همچنین اختصاص 5.5 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر در مهرشهر بیرجند اشاره کرد.

 

جعفری اظهارکرد: تعهد استان در بحث مسکن مهر ۳۱ هزار و ۲۴۶ واحد بود از ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شد و رشد ۱۹۹درصدی داشت که قبل از دولت تدبیر و امید تنها 9828 واحد مسکن مهر احداث و تحویل شده بود.

 

وی تصریح کرد: در حوزه شهرسازی و معماری تا ابتدای سال ۱۳۹۲، ۱۹ طرح جامع در شهرهای استان تهیه شده بود که در مدت سه سال و نیم فعالیت دولت یازدهم برای هر ۲۸ شهر استان طرح جامع تصویب و به شهرداری‌ها ابلاغ شد که در این حوزه شاهد رشد ۴۷ درصدی هستیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی یادآور شد: همچنین در ابتدای سال 92 تنها هشت شهر طرح تفصیلی داشت که هم اکنون ۱۵ شهر استان دارای طرح تفصیلی است و در این حوزه هم شاهد رشد ۸۸ درصدی هستیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.