| کد خبر: 128977 |

قول مساعد دولت برای افزایش پروازهای خراسان‌جنوبی

تین نیوز

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در ارتباط با پروازها با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد سه پرواز به پروازهای استان اضافه شود.

 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «سیدمحمد باقر عبادی» امروز(دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، به‌واسطه استقلالش، دشمنان زیادی دارد.

وی ادامه داد: دشمنان کشور، آنچه را که نمی‌خواهند، استقلال کشور ایران است و می‌خواهند ایران، مثل یک نوکر، منافع آن‌ها را دنبال کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمنان ملت ایران همواره چالش‌هایی را برای کشور ایجاد کرده‌اند، افزود: از جنگ تحمیلی تا تحریم‌ها و تهدیدها، چالش‌هایی است که دشمنان برای ایران ایجاد کرده‌اند اما ملت ایران با پیروی از ولایت فقیه در مقابل کسانی که زیاده خواه هستند، می‌ایستد و علیرغم سختی‌هایی که ملت تحمل کردند اقتدار فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که امروز در خاورمیانه هیچ قدرتی مانند ایران وجود ندارد، تصریح کرد: تنها کشور در خاورمیانه که روی پای خود ایستاده و امن‌ترین است، کشور ایران است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: این استقلال و اقتدار، نعمت بزرگی است که امروز دشمن و هیچ کشور دیگری جرأت و تصور حمله به ایران را ندارد.

عبادی ادامه داد: ممکن است تهدیدها از سوی دشمنان زیاد باشد، اما در عمل چیزی نیست و این‌ها همه از نعمت جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: امیدواریم درصد بالایی از مشارکت مردم هم‌چون انتخابات گذشته را داشته باشیم تا بتوانیم از استقلال خود دفاع کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: در دور جدید مجلس شورای اسلامی، برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه سال 96، به تصویب رسید.

عبادی افزود: طبق مصوبات مجلس، مصوب شد 30 درصد بودجه کشور که به صندوق توسعه وارد شود که در برنامه گذشته این مقدار 20 درصد بود که این کار اتکاء بودجه کشور را به نفت و گاز کاهش می‌دهد و باعث می‌شود این مقدار برای توسعه کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین دولت مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا شد که همه مردم خواهند توانست به صورت شفاف، به حقوق مسئولان دسترسی داشته باشند که این کار مهمی برای پیشگیری از پدیده حقوق‌های نجومی است.

عبادی به افزایش دریافتی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: برای مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) و مددجویان بهزیستی مصوب شد که علاوه‌بر دریافت یارانه، 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار را نیز دریافت کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه سال 96، نرخ رشد اقتصادی کشور، 8 درصد دیده شد که یقیناً بدون حمایت مالی امکان پذیر نخواهد بود و باید علاوه بر استفاده از سرمایه‌های داخلی و بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز استفاده شود.

عبادی اظهار کرد: در راستای کم کردن فاصله مناطق محروم و مناطق برخوردار کشور سه درصد از درآمد نفت و گاز در برنامه ششم توسعه به مناطق نفت‌خیز و کم‌تر توسعه‌یافته اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: 30 درصد منابع نفت و گاز ورودی به صندوق توسعه با مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای به سمت مناطق کم‌تر توسعه‌یافته اختصاص پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی بنا شد به بخش کشاورزی به صورت وام اختصاص پیدا کند که در استان خراسان‌جنوبی می‌تواند مفید فایده باشد.

عبادی تصریح کرد: تا سال سوم اجرای برنامه دستگاه‌ها موظف شدند همه خدمات خود را به شیوه‌ای الکترونیکی ارائه کنند و سیستم دستگاه‌های اداری به‌صورت الکترونیک شود تا مفاسد اداری کاهش پیدا کند و زمینه سلامت سیستم اداری فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه 96، بودجه‌ای که دولت به استان اختصاص داد، بیش از 350 میلیارد تومان بود که این رقم در مجلس با پیگیری‌های نمایندگان استان به بیش از 700 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، این درحالی است که رقم کلی بودجه در مجلس در حدود شش درصد افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیار مهم است که مدیران اجرایی استان برای تخصیص این رقم همت کنند و در هر زمینه‌ای که به کمک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیاز داشتند، نمایندگان مجلس آمادگی دارند.

عبادی با اشاره به بحث زیرساخت‌ها تصریح کرد: در استان خراسان‌جنوبی، بحث راه، پروازها، آب و راه آهن از اولویت برخوردار است که در بحث راه، محور «بیرجند - قائن» است با پیگیری‌های نمایندگان استان این جاده به مناقصه گذاشته شد و پیمانکاران مشغول کار هستند و وزارت راه و شهرسازی محدودیت اعتباری برای این جاده قائل نیست.

وی تصریح کرد: در بخش پروازها، قول تعداد سه پرواز جدید از تهران به بیرجند را گرفته‌ایم هم‌چنین درخواست پرواز از بیرجند به کیش را داشته‌ایم که بخشی از آن انجام شده و امیدواریم مابقی آن نیز انجام گیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت، علیرغم پیگیری‌های نمایندگان استان، نسبت به بحث راه آهن استان کوتاهی کرده و اقدام عملی تاکنون انجام نشده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خراسان‌جنوبی یک استان معدن‌خیز است که راه‌آهن و وجود ریل در آن بسیار مهم است اما متأسفانه از این جهت به شرق کشور بی‌توجهی شده است.

عبادی اظهار کرد: امیدواریم کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد برنامه‌های خود برای شرق کشور تکلیف را روشن کرده و به این موضوعات توجه کنند، چون مردم عمل را می‌خواهند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: برای فعالیت‌های قرآنی در بودجه رقمی گذاشته شده که امسال در بحث فرهنگی رقم‌های بهتری در بودجه اختصاص داده شده است.

عبادی یادآور شد: در بحث فعالیت‌های قرآنی، مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرده که در شهرها و روستاهای بالای 1000 نفر، کانون های مسجد را تأسیس کند که این کانون‌ها در زمینه حمایت از نخبگان قرآنی می‌توانند اثربخش باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.