| کد خبر: 154014 |

بازدید مدیران بازاریابی یکی از بزرگترین گروه‌های صنعتی کشور از آزمایشگاه‌ تحقیقات کسب‌وکار دانشگاه تهران

ارتباط صنعت و دانشگاه، درراستای تحقیقات بازار

مدیران بازاریابی شرکت‌های عضو یک گروه صنعتی در جهت آشنایی با روش‌ها و فناوریهای نوین در حوزه کسب‌وکار از لابراتوار نورومارکتینگ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بازدید کردند.

تین نیوز

مدیران بازاریابی شرکت‌های عضو یک گروه صنعتی در جهت آشنایی با روش‌ها و فناوریهای نوین در حوزه کسب‌وکار از لابراتوار نورومارکتینگ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بازدید کردند.

به گزارش تین‌نیوز، جمعی‌از مدیران بازاریابی، به‌عنوان اولین سازمان تولیدی ایران از آزمایشگاه تحقیقات کسب‌وکار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بازدید کردند و در این رابطه با دو تن از اساتید MBA این دانشگاه‌ به‌گفتگو نشستند.

رزا هندیجانی، عضو هئیت علمی دانشگاه‌ تهران و فارغ‌تحصیل رشته مدیریت رفتار از دانشگاه کلگری کانادا، هدف از تاسیس آزمایشگاه کسب‌وکار دانشگاه تهران را دستیابی به راه‌کارهای اجرایی برای افزایش بهره‌وری کسب‌وکار‌ها معرفی کرد.

 به‌گفته این پژوهشگربازاریابی، آزمایشگاه تحقیقات کسب‌وکار روشی برای درک رفتارمشتری نسبت به محصولات تجاری است و زمینه‌ای را برای تولید، عرضه و تبلیغ کالاهای تجاری مطابق با خواست مشتری ارائه می‌دهد.

گفتنی‌است این آزمایشات به‌وسیله داده‌های واقعی از مشتریان جمع‌آوری می‌شود.

گاهی تصورشرکت‌های صنعتی از خواست مشتریان با واقعیت تطابق ندارد و انجام این آزمایشات، آنها را با مطالبات مشتری همسو خواهد کرد.

آزمایشگاه تحقیقات کسب‌وکارراهکاری برای درک دیدگاه‌ مشتریان و ارزیابی پیش‌فرض‌های ذهنی شرکت‌‌ها نسبت به مطالبات مشتریان خواهد بود.

قابلیت بهره گیری از ابزارهای این آزمایشگاه به عنوان راه‌کارهای تست تیزر تبلیغاتی، تست بسته بندی، تست وب سایت، مکانیسم‌های مختلف انگیزشی و چگونگی دریافت پیام از سوی مخاطب، برای حاضران تشریح شد. یکی از مهمترین تست‌ها، آزمون تیزر تبلیغاتی پیش از آغاز تبلیغ بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

پس از این توضیحات، تجهیزات آزمایشگاهی مثل آی‌ترکر(دستگاه ردیابی حرکات چشم)، عینک آی‌ترکر و ای‌جی (دستگاه تست واکنش‌های مغزی) توسط دکتر اسفیدانی به حضار معرفی شد.

گفته می‌شود این ابزار‌ها واکنش‌های حسی مختلف فرد در برخورد با محصولات و تبلیغات را مونیتور و ضبط می‌کند و این واکنش‌ها به‌وسیله نرم‌افزارهای مختلف کنترل و ارزیابی می‌شود.

به‌عنوان مثال با کمک این ابزارآلات آزمایشگاهی می‌توان تشخیص داد، در یک فروشگاه زنجیره‌ای کدام محصول، چه‌نوعی از بسته‌بندی، چه طبقه‌ای از قفسه فروشگاه‌، نظر مشتری را به خود جلب کرده و روی حس‌گر‌های مغزی فرد موثر عمل می‌کند.

به گفته این اساتید، آزمایشگاه تحقیقات کسب‌وکار در روند پروژه در تمامی مراحل، طراحی، تحلیل داده‌ها و اجرای آزمایشات در کنار شرکت‌ هستند.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.