| کد خبر: 150086 |

ظهور استارتاپ هایی برای مسافرت ارزان، کاهش مصرف سوخت و خدمات رسانی در سفر در ایران

توسعه استفاده از بستر اینترنت در کشور که در دولت یازدهم شتاب فزاینده ای گرفته، این روزها با افزایش حضور در فضای سفر و خدمات آن، منافع زیادی را نصیب مسافران و کاربران جاده ها کرده است؛ در عین حال می توان امیدوار بود که با توسعه استارتاپ ها و اپلیکیشن های موجود گام های اولیه برای رفع معضل ترافیک در کلانشهرها و کاهش مصرف سوخت برداشته شود.

تین نیوز

توسعه استفاده از بستر اینترنت در کشور که در دولت یازدهم شتاب فزاینده ای گرفته، این روزها با افزایش حضور در فضای سفر و خدمات آن، منافع زیادی را نصیب مسافران و کاربران جاده ها کرده است؛ در عین حال می توان امیدوار بود که با توسعه استارتاپ ها و اپلیکیشن های موجود گام های اولیه برای رفع معضل ترافیک در کلانشهرها و کاهش مصرف سوخت برداشته شود.

به گزارش ایرنا، این روزها ظهور استارتاپ هایی که سفرهای درون و برون شهری را اقتصادی کرده و به کاهش مصرف سوخت و معضل ترافیک کمک می کنند، مورد استقبال مسافران و کاربران جاده ها قرار گرفته است؛ در این میان برخی شرکت ها نیز برای افرادی که فرصت خرید تایر از بازار را ندارند، تفاوت تایرها را نمی‌دانند و وقت کافی برای نصب تایر و بالانس چرخ‌ها را ندارند، استارتاپی جدید در این حوزه معرفی کردند که پاسخگوی نیازهای این افراد بوده تا با استفاده از بستر اینترنت بتوانند پاسخی برای نیازهای خود در حوزه تایر بگیرند.

اشتراک‌ گذاری صندلی خودرو در سفرهای بین‌شهری، احراز هویت چند‌‌جانبه کاربران، پرداخت آنلاین، نقدی و ثبت تراکنش های بانکی، امکان امتیازدهی و نظرات و امکان سفرهای ویژه بانوان، همچنین خرید، نصب و بالانس لاستیک در بستر اینترنت، از جمله مزایای چند نمونه از استارتاپ ها و اپلیکیشن های جدید است .

** سامانه هایی برای تسهیل سفرهای درون و برون شهری، کاهش ترافیک و مصرف سوخت

در همین پیوند، یک کارشناس صنعت حمل و نقل به خبرنگار ایرنا گفت: ترافیک، آلودگی هوا و تردد خودروهای تک سرنشین معضل اصلی کلانشهرها و راه های بین شهری پر تردد است و برای حل آن می‌توان از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و اجرای برنامه‌های موثر و زود بازده اقتصاد اشتراکی با مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد.

«دانیال آب روشن» با اشاره به فعال شدن برخی خدمات در سال‌های گذشته با عنوان درخواست خودرو در ایران، تصریح کرد: همانطور که می‌دانیم این مدل نوین از حمل و نقل آنلاین (برخط) موجب هدفمند شدن سفرها شده و اتلاف وقت و هزینه را به کمترین حد ممکن رسانده است؛ به مفهوم دیگر با این اقدام، گام بزرگی برای واقعی شدن موضوع هدایت هوشمند ترافیک و به تبع آن شهر هوشمند برداشته شده است.

وی اظهارداشت: در مدل دیگری به نام «کارپولینگ» (اشتراک گذاری خودرو)، افرادی که مسیر مشترکی دارند از طریق اپلیکیشن یکدیگر را پیدا کرده و با خودروی یکی از آن‌ها این مسیر را طی می‌کنند. مهمترین مزیت این سرویس‌های حذف تک سرنشینی و صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش چشمگیر ترافیک در مسیرهای درون و برون شهری است.

این کارشناس صنعت حمل و نقل خاطرنشان کرد: به عنوان مثال هر روز شاهد ترافیک سنگینی در جاده تهران- کرج هستیم و اگر دقت کنیم بیش از 60 تا 70 درصد ترافیک در طول این مسیر به خودروهای تک سرنشین اختصاص دارد و این موجب ترافیک سنگینی در این مسیر شده و مشابه همین وضعیت در آزاد راه تهران- قزوین و سایر مسیرهای پر تردد نیز به چشم می‌خورد.

وی گفت: در صورت فراگیر شدن استفاده از اپلیکیشن‌های تخصصی این حوزه نظیر سامانه «همپا»، می‌توان حتی تا 50 درصد از حجم خودروهای تک سرنشین در این مسیرها را کاهش داد و نتیجه آن روان شدن ترافیک و کمتر شدن تعداد خودروها در این راهها خواهد بود، ضمن اینکه خودروهای کمتری نیز وارد شهرهای مقصد و از جمله تهران خواهند شد.

به گزارش ایرنا، در سال های اخیر استفاده از شبکه حمل و نقل درون و برون شهری برای تردد مردم در مسیرهای مختلف با استفاده از فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته و باعث رونق کسب و کار های فضای مجازی در کشور شده است.

** استارتاپی برای خرید و سرویس برخط تایر

تایر یکی از مهمترین کالاهای مصرفی خودرو است. خرید تایر مناسب برای خودرو پیچیدگی‌های زیادی دارد. استفاده از تایر نامناسب علاوه بر هزینه اضافی، ریسک خسارت مالی و حتی بدتر از آن خسارت جانی را افزایش می‌دهد. با خرید تایر دردسرهای نصب و بالانس آن آغاز می‌شود و این مساله‌ای است که بویژه برای اقشاری از جامعه بخصوص بانوان و افرادی که به دلیل مشغله‌های شغلی امکان حضور فیزیکی در آپاراتی‌ها را ندارند پررنگ ‌تر است. برای پاسخ به این نیازها، یک استارتاپ جدید در حوزه تایر آغاز به کار کرده است.

استارتاپ «هایپر تایر» ایده ای خلاقانه برای خرید، نصب و بالانس در بستر اینترنت است که برای نخستین بار در تهران بزرگ عرضه شده و مدیران آن در آینده برای خدمات رسانی در شهرستان ها نیز برنامه دارند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت یاد شده، این شرکت از حدود یک سال پیش پس از مطالعات زیاد در حوزه تایر و بررسی نیازهای این حوزه با تاسیس وبسایت آغاز به کار کرد. هدف اصلی از راه‌ اندازی آن، مشاوره و فروش آنلاین انواع تایر و ارائه خدمات مربوط به نصب و بالانس تایر در محل و به ‌طور کلی ارائه خدماتی متمایز در زمینه نصب تایرهای عرضه شده به‌ صورت سیار است.

به این منظور علاوه بر امکان مقایسه و بررسی انواع تایرها در وبسایت این شرکت، می‌توان تایر مناسب خودرو خود را نیز از طریق وبسایت استعلام کرد. به‌علاوه با خرید تایر از این مجموعه و در صورت درخواست خریدار، امکان ارائه خدمات نصب و بالانس تایر در محل از طریق خودروهای ویژه هایپر تایر نیز وجود دارد.

در همین پیوند، «ساسان فرقدین» مدیرعامل شرکت یاد شده در مراسم معرفی و رونمایی نسل دوم خودروهای خدمات نصب در محل لاستیک اظهار داشت: به کمک این استارتاپ، تایر زمان طلایی در روش‌های سنتی هدر نمی‌رود و تایر را می‌توان بدون اتلاف وقت و با آسودگی از خرید آنلاین بهره ‌مند شد، تایرهای خریداری شده را سریع و رایگان تحویل گرفت و برای نخستین بار در ایران از نصب تایر خریداری شده در محل دلخواه خود بهره‌مند شد.

به گزارش ایرنا، استفاده از جدیدترین تولیدات با بهترین کیفیت و قیمت‌های رقابتی، خرید آنلاین تایر، ارسال رایگان و نصب و بالانس در محل توسط سرویس های این شرکت انجام می شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.