| کد خبر: 148283 |

20 استارت‌آپ موفق جهان

دسترسی آسان به میلیون‌ها داده در فضای سایبری‌ تحت رایانش ابری هوشمند‌، فعالیتی است که Preverde انجام می‌دهد و یکی از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر (VC) سال ۲۰۱۷ است. این استارت‌آپ با سرمایه 5/ 9 میلیون دلاری راه‌اندازی شده و تلاش دارد تا علاوه بر میزبانی اطلاعات، قابلیت‌هایی به مدیران تجاری بدهد تا پیش‌بینی بهتری از عملکردهای تجاری خود با مدیریت اطلاعات مجازی در اختیار داشته باشند.

تین نیوز

استارت‌آپ‌ها در سال جاری توفان بزرگی در صنعت فناوری به‌پاکرده‌اند. استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف کاری به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند و تحولات چشمگیری را ایجاد کرده‌اند. اریک اشمیت، رئیس هیات مدیره آلفابت به برخی ویژگی‌های استارت‌آپ‌های موفق اشاره کرده است.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، او می‌گوید: «یک شرکت خوب با استفاده از اندروید، iOS و یادگیری ماشینی، از جمعیت عموم مردم اطلاعات جزئی و معمولی دریافت می‌کند و از این اطلاعات چیزی یاد می‌گیرد.» او در این باره مثال جالبی را مطرح می‌کند: «می‌توان برای تشخیص یک مشکل پوستی، به سراغ متخصصان پوست متعددی رفت و با پرداخت یک دلار به هر پزشک، از آنها خواست نمونه پوست را بر اساس تشخیص خود دسته‌بندی کنند.

او ادامه داد که سپس با استفاده از یادگیری ماشینی می‌توان بر اساس اطلاعات به دست آمده، سامانه‌ای برای تشخیص بیماری‌های پوستی ساخت که بتواند با استفاده از عکس سلول پوستی، بیماری را تشخیص دهد. سپس می‌توان این خدمات را به متخصصان پوست فروخت. چون این نوع تشخیص از تشخیص انفرادی هر یک از آنها به‌صورت جداگانه دقیق‌تر است. این الگو، یعنی جمع سپاری اطلاعات، یادگیری از آن و فروش نتیجه، برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ ۱۰۰ میلیارد دلاری شانس بسیار زیادی دارد. اگر من بتوانم از کاربرانم چیزی یاد بگیرم و نتیجه‌ای را بفروشم که از دانش هر یک از آنها برتر باشد، همه برنده خواهند بود.» به منظور شناسایی و انتخاب تعدادی از استارت‌آپ‌های موفق از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان خواسته‌ایم ضمن ارزیابی آخرین تحولات حوزه فناوری، جذاب‌ترین و موفق‌ترین استارت‌آپ‌ها را معرفی کنند. آنها در نهایت لیست زیر را ارائه کردند که شامل طیف مختلف استارت‌آپ‌ها است که با به کارگیری تکنیک‌های گوناگون سعی در ایجاد تحول در تکنولوژی‌های مالی، کشاورزی، امنیت سایبری، حمل و نقل دریایی بین‌المللی و... دارند.

1. Exabeam: ریشه‌کنی هکرهای جاسوسی

میزان سرمایه‌گذاری: 35 میلیون دلار

Exabeam رفتار انسانی را در شبکه بررسی می‌کند تا از هک شدن و تخریب سیستم‌های شما از سوی افراد جلوگیری کند. سهولت در استفاده از نرم‌افزار Exabeam و هم‌چنین تحلیل رفتار کاربر در فضای مجازی که ضریب آسیب‌پذیری وی را مشخص می‌کند، از جمله قابلیت‌های این مجموعه است. این شرکت در یافتن تهدیدهای شبکه، رویکردی علم-داده (data science) دارد و به همین دلیل می‌تواند بسیار موفق عمل کند.

2. Viptela:راهی بهتر برای مدیریت شبکه‌ها

میزان سرمایه‌گذاری: 108.5 میلیون دلار

Viptela نام استارت‌آپی است که از سوی شرکت Eschenbach آلمان طراحی شده و با سرمایه‌ ۱۰۸ میلیون دلار، تلاش دارد تا به‌عنوان نرم‌افزاری در سیستم ابری (Cloud)، شرکت‌ها را برای مدیریت بهتر شبکه‌های رایانه‌ای و ارتقای امنیت کمک کند. 10 درصد کل هزینه‌ شرکت‌ها در زمینه‌ تله‌کام، در بخش امنیت شبکه‌ها و لوازم این عرضه سرمایه‌گذاری می‌شود. WAN تولید شده‌ از سوی شرکت Viptela دارای یک نرم‌افزار تعریف شده‌ داخلی است که اگر آن را با MPLSهای قدیمی جایگزین کنیم، علاوه بر اثربخشی بیشتر شبکه، تا حدود ۵۰ درصد هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

3. Domino Data Lab: هوش مصنوعی ابزار توسعه علم داده

میزان سرمایه‌گذاری: 5/ 10 میلیون دلار

این شرکت در زمینه‌ هوش مصنوعی مشغول به کار است و برای توسعه فعالیت فروش افرادی که در زمینه فروش محصول و خدمات کار می‌کنند، فعالیت دارد. فعالیت Domino Data Lab مربوط به مدیریت سیستم‌ها در فضای ابری است. این نرم‌افزار در واقع یک سیستم جامع ثبت داده‌ها بر پایه‌ GitHub است که طی 10 سال آینده با گسترش Data science این استارت‌آپ نامی مطرح در این صنعت خواهد بود.

4. Clari:هوش مصنوعی که به فروشندگان کمک می‌کند

میزان سرمایه‌گذاری: 26 میلیون دلار

این شرکت در زمینه‌ هوش مصنوعی مشغول به کار است و برای توسعه فعالیت فروش افرادی که در زمینه فروش محصول و خدمات کار می‌کنند، فعالیت دارد. استارت‌آپ کلاری، مجموعه‌ای است که تلاش دارد تا تحلیل‌های به روز و مصور و چند رسانه‌ای را برای پیش‌بینی فروش ارائه دهد. این نرم‌افزار به سمت ایده سیستم‌های مشارکتی (system of engagement) در فضای رایانش ابری حرکت دارد و تلاش دارد تا افراد را در کارهای مختلف فروش، بهره‌ورتر از قبل کند. هر اندازه به این اپلیکیشن و نرم‌افزار اطلاعات بهتری داده شود، قدرت تصمیم‌گیری و تحلیل اطلاعات آن افزایش خواهد یافت.

5. World View:ارسال بالون‌ها به استراتوسفر

میزان سرمایه‌گذاری: 15.25 میلیون دلار

استارت‌آپ World View بالون‌هایی به جو کره‌ زمین ارسال می‌کند تا تصاویر مختلفی دریافت کند. عکاسی هوایی (Space Photography) تا گردشگری فضایی (Space Tourism) از جمله برنامه‌های آینده‌ این مجموعه‌ جذاب عرصه هوا فضا است. هزینه‌ راه‌اندازی این سیستم چیزی حدود ۱۵ میلیون دلار برآورد شده است.

6. Spoke: به کار‌گیری هوش مصنوعی برای پشتیبانی

میزان سرمایه‌گذاری: نامشخص

Spoke قرار است یک سرویس اطلاعاتی ایجاد کند که به درخواست‌های پشتیبانی رسیدگی می‌کند. با داشتن چنین سیستمی می‌توانید به‌صورت اتوماتیک به بخش IT تیکت ارسال کنید یا از بخش منابع انسانی سوال بپرسید. Spoke ازسوی یک فرد هندی به نام Jay Sirinvasan راه‌اندازی شده که پیش از این هم شرکت Appurify را تاسیس کرده بود. Appurify چند سال بعد ازسوی گوگل خریداری شد.

7. Periscope Data: تبدیل دیتابیس به یک ابزار تجزیه و تحلیل تجاری

میزان سرمایه‌گذاری: 5/ 34 میلیون دلار

Periscope Data بانک‌های اطلاعاتی عظیم را به ابزار تحلیل کسب و کار تبدیل می‌کند. این شرکت با بیش از ۳۴ میلیون دلار سرمایه شکل گرفت و قصد دارد تا یک راهنمای دیجیتالی و مشاوره‌ خوب تحلیلی برای مدیران باشد. Periscope Data اطلاعات را مانند یک اپلیکیشن از دیتابیس‌ها و سیستم‌های مالی دریافت می‌کند تا شرکت‌ها را از آنچه در تجارتشان می‌گذرد آگاه کند. به‌عنوان مثال با داشتن این سیستم شما می‌توانید به راحتی درک کنید که کدام یک از بخش‌های شرکت درآمد بیشتری نصیب شما می‌کند یا وفادارترین مشتریان را برای شما ایجاد کرده است.

8. InfluxData: مدیریت موج جدید «سری‌های زمانی»

میزان سرمایه‌گذاری: 89/ 24 میلیون دلار

InfluxData با سرمایه‌ای نزدیک به ۲۵ میلیون دلار راه‌اندازی شده است. این شرکت چیزی به نام «TICK stack» را راه‌اندازی کرده که یک پلت‌فرم متن باز است. این پلت‌فرم داده‌های «time-series» اینترنت اشیا یا همان داده‌هایی که در طول زمان مشخصی اندازه‌گیری می‌شوند را مدیریت می‌کند. این سیستم در حال حاضر در شرکت‌های مطرحی مثل Cisco، eBay، AXA، Solar City و Telefonica مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به حضور میلیون‌ها سنسور که قرار است به‌عنوان بخشی از اینترنت اشیا (IOT) فعال بشوند، نیاز بزرگی برای مدیریت اطلاعات time-series احساس می‌شود.

9. QUBOLE: دسترسی ابری سریع به داده‌های بزرگ

میزان سرمایه‌گذاری: 50 میلیون دلار

Qubole شرکتی است که از سوی تیم مدیریت اطلاعات سابق فیس‌بوک راه‌اندازی شده است. با این سیستم یک فرد متخصص در زمینه‌ داده‌ها می‌تواند اطلاعات ذخیره شده روی سیستم‌های ذخیره‌سازی را در یک چشم بر هم زدن دریافت کند و روی سیستم‌های ابری مثل گوگل و آمازون قرار بدهد و آنها را تجزیه و تحلیل کند.

10. Sisense: تجزیه و تحلیل ابر داده‌ها برای تاجران

میزان سرمایه‌گذاری: 94 میلیون دلار

Sisense با سرمایه‌ ۹۴ میلیون دلار و با مدیریت امیر اراد راه‌اندازی شده است. آنالیز اطلاعات بزرگ غیر فنی که از منابع مختلف به دست می‌آید، از سوی شرکت سایسنس مدیریت شده و خروجی‌های تحلیل اطلاعاتش را در اختیار مشتریانی در ۵۰ شرکت دنیا تارگت و سامسونگ قرار می‌دهد. سایسنس در حال ایجاد انقلابی در بازار تحلیل کسب و کارهاست.

11. Prospera: به کار‌گیری هوش مصنوعی در کشاورزی

میزان سرمایه‌گذاری: 7 میلیون دلار

تکنولوژی‌های یادگیری عمیق (Deep-Learning) به سرعت در حال ایجاد تغییر و تحول در صنایع مختلف هستند. شرکت ۷ میلیون دلاری Prospera هم قصد دارد تا از این تکنولوژی در صنعت کشاورزی بهره ببرد و با کمک هوش مصنوعی بازده و بهره‌وری زمین‌‌های کشاورزی را افزایش بدهد. تیم Prospera از تعدادی متخصص کامپیوتر، فیزیکدان و متخصصان امور کشاورزی تشکیل شده است تا تمام جوانب کار به درستی پیش برود.

12. Rubrik: راهی بهتر برای حمایت از داده‌های شرکتی

میزان سرمایه‌گذاری: 112 میلیون دلار

Rubrik به شرکت‌ها در زمینه‌ بک آپ گرفتن، آرشیو و محافظت از داده‌ها و اطلاعاتشان کمک می‌کند. برای راه‌اندازی این شرکت حدود ۱۱۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و از سوی موسسان سیستم GOOGLE FILE SYSTEM تاسیس شده است. سیستم Rubrik می‌تواند اطلاعات را چه از سیستم‌های ابری و چه از سیستم‌های محلی دریافت کرده و آنها را مدیریت کند.

13. Gladly Software: نسل آینده نرم‌افزارهای ارائه دهنده خدمات

میزان سرمایه‌گذاری: 27 میلیون دلار

Gladly یک نرم‌افزار متعلق به نسل آینده است که برای دنیای امروز تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی ساخته شده است. مشتریان دوست دارند که برند محبوبشان آنها را بشناسد و از طریقی که راحت‌تر هستند با آنها تعامل داشته باشد. نرم‌افزار Gladly مدیریت روابط با مشتریان را به‌صورت هوشمند و خلاقانه مدیریت می‌کند تا مشتریان از خدمات بهتری بهره‌مند شوند.

14. Cato Networks: شبکه‌ای در فضای ابری

میزان سرمایه‌گذاری: 50 میلیون دلار

Cato Networks دفاتر و کارمندهایی که در فواصل دور نسبت به هم قرار دارند را به‌هم متصل می‌کند. در واقع این سیستم جایگزین پیشرفته‌ای برای سیستم‌های شبکه‌ای قدیمی است. با استفاده از Cato یک کمپانی می‌تواند شعب مختلف، دفاتر مرکزی و کارمندانش را به‌صورت مستقیم در فضای ابری به‌هم متصل کند.

15. Spilt: راهی مناسب برای ارسال مشخصات نرم‌افزاری جدید به مشتریان

میزان سرمایه‌گذاری: نامشخص

شرکت spilt software از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه کنترل نرم‌افزار و تست سیستم‌های رایانه‌ای خدمات خلاقانه ارائه می‌دهد. ارتباط با مشتریان و مدیریت روابط فنی با آنان از جمله ظرفیت‌های نوآورانه اسپیلت به‌شمار می‌رود.

16. Security scorecard: اطمینان از عدم ایجاد امنیتی از سوی شرکا

میزان سرمایه‌گذاری: 7/ 34 میلیون دلار

شرکتی در زمینه‌ خدمات امنیت اطلاعات و مدیریت نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزارهایی که با مشتریان سر و کار دارد. خدمات این شرکت برای سازمان‌ها و موسسات علاقه‌مند به امنیت‌داده مفید خواهد بود. ارزش شرکت ۳۴ میلیون دلار است و از سوی کریم فاریس راه‌اندازی شده است.

17. Align Commerce: آسان‌شدن پرداخت‌های بین‌المللی برای کسب و کارها

میزان سرمایه‌گذاری: نامشخص

این شرکت امکان دریافت و ارسال پرداخت‌های بین‌المللی به واحد پول محلی را برای مراکز تجاری و بنگاه‌های اقتصادی مختلف ایجاد کرده است. این استارت‌آپ مشهور دنیای پرداخت مجازی با سرمایه ۲۰ میلیون دلار تاسیس شده است. کریم فاریس، سرمایه‌گذار این شرکت معتقد است که سیستم جامع انتقال پولی که Align ایجاد کرده، بسیار کارآمدتر و به‌صرفه‌تر از سیستم‌های انتقال سنتی است.

18. Mist: وای‌فای هوشمند برای عصر ابزارهای هوشمند

میزان سرمایه‌گذاری: 4/ 42 میلیون دلار

این شرکت با سرمایه‌ ۴۲ میلیون دلاری تاسیس شده و خدمات وای فای را برای هتل‌ها، خرده‌فروش‌ها و همچنین فعالان کسب و کار فراهم می‌کند تا با مشتریان تعامل بهتری داشته باشند.

19. Prevedere: کسب اطلاعات بیرونی برای پیش‌بینی بهتر

میزان سرمایه‌گذاری: 55/ 9 میلیون دلار

دسترسی آسان به میلیون‌ها داده در فضای سایبری‌ تحت رایانش ابری هوشمند‌، فعالیتی است که Preverde انجام می‌دهد و یکی از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر (VC) سال ۲۰۱۷ است. این استارت‌آپ با سرمایه 5/ 9 میلیون دلاری راه‌اندازی شده و تلاش دارد تا علاوه بر میزبانی اطلاعات، قابلیت‌هایی به مدیران تجاری بدهد تا پیش‌بینی بهتری از عملکردهای تجاری خود با مدیریت اطلاعات مجازی در اختیار داشته باشند.

20. Lattice Data: انقلابی در داده‌های خاموش

میزان سرمایه‌گذاری: نامشخص

Lattice عکس و متن و ویدئوهایی که در دسته‌بندی داده‌های خاموش (Dark Data) قرار می‌گیرند را به داده‌های ساختاری (Structured Data) تبدیل می‌کند. این شرکت از سوی یکی از اساتید دانشگاه معروف دانشگاه استنفورد آمریکا، پروفسور Chris Re و Mike Cafarella از دانشگاه میشیگان راه‌اندازی شده و فناوری متن‌باز استنفورد در راه‌اندازی آن به‌کار گرفته شده است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.