| کد خبر: 166960 |

◄ رانندگان به دنبال عدالت در توزیع بار و پرداخت کرایه هستند

عدم رسیدگی به بازار لوازم یدکی، لاستیک، روغن و .... به نحوی که فروشندگان لحظه‌ای قیمت‌ها را تغییر می‌دهند از دیگر مشکلات رانندگان است.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان می‌گوید: «رانندگان و کامیونداران به‌دنبال عدالت در توزیع بار و پرداخت کرایه‌ها هستند».

به گزارش تین‌نیوز، نوید خیرمند در آستانه برگزاری نشست مشترک عصر امروز وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان و مسئولان تشکل‌های صنفی رانندگان، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: درصدهایی که اعلام می‌شود بر میزان کرایه اضافه شده است،  فقط مربوط به پایانه‌هاست در حالی که اکثر بارها در شهرهای مختلف به‌صورت آزاد و توسط دلالان و بدون هیچ ضابطه‌ای با کم‌ترین نرخ ممکن اعلام می‌شود.

وی با بیان‌این‌که روش تن-کیلومتر این معضل را حل می‌کند و اصرار رانندگان نیز در این مورد به همین دلیل است، تاکید کرد: بسیاری از کرایه‌های رانندگان در مقصد پرداخت نمی‌شود و شرکت‌های حمل‌ونقل نیز هیچ مسئولیتی را تقبل نکرده و چون در ابتدا کمیسیون خود را نقدا دریافت کرده‌اند، رانندگان را به امید خدا رها می‌کنند که در بارهای فله، این موضوع به یک عادت و عرف تبدیل شده است.

این فعال صنفی افزود: شرکت‌های حمل‌و‌نقلی نیز وجود دارند که با عنوان «دولتی بودن»، پرداخت کرایه را به ۲ تا ۶ ماه بعد موکول می‌کنند و هیچ سازمانی هم تاکنون در مقابل آنها ایستادگی نکرده است.

 دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان همچنین استفاده بدون برنامه‌ریزی از ظرفیت ریلی در بخش باری را موجب بروز رکود در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و زیاندهی این بخش ذکر کرد.

او تاکید کرد: این موضوع شاید از لحاظ اقتصادی اندکی به نفع صاحبان کالا باشد ولی در عوض باعث نابودی اشتغال بسیاری از رانندگان و کامیونداران و مشاغل مرتبط با آن شده که در بلند مدت آثار فاجعه بار آن به اقتصاد کشور نمایان خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، این فعال صنفی خاطرنشان کرد: عدم رسیدگی به بازار لوازم یدکی، لاستیک،  روغن و .... به نحوی که فروشندگان لحظه‌ای قیمت‌ها را تغییر می‌دهند از دیگر مشکلات رانندگان است.

خیرمند گفت: نقش سازمان تعزیرات در این مورد مشخص نیست چرا که شاهد هیچ برخوردی با این موضوع نیستیم و هر فروشنده هر کاری بخواهد انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.