| کد خبر: 166617 |

◄ 7 مطالبه صنفی رانندگان و مالکان کامیون

تعیین تکلیف برای تمامی شرکت‌های حمل در خصوص شرایط اخذ کمیسیون و میزان آن به‌صورت یکسان و یکپارچه در کل مسیرهای داخلی نیز دیگر خواسته صنفی رانندگان و مالکان کامیون است.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان تعیین نرخ کرایه بر حسب تن‌کیلومتر برای تمام کاربری‌ها به‌صورت جداگانه و کارشناسی شده، با نظر انجمن‌های مالکان و رانندگان را از جمله مطالبات فعالان بخش حمل‌ونقل کالا ذکر کرد.

به گزارش تین‌نیوز، نوید خیرمند در شبکه‌های اجتماعی با بیان این مطلب، همچنین گفت: افزایش حداقل ۳۵ درصدی نرخ کرایه‌های فعلی بارهای تعرفه‌ای در سالن‌های اعلام بار با توجه به تورم و افزایش نجومی هزینه‌های تعمیر و نگهداری ناوگان از دیگر مطالبات فعالان این بخش است.

وی افزود: تعیین‌تکلیف برای تمامی شرکت‌های حمل در خصوص شرایط دریافت کمیسیون و میزان آن به‌صورت یکسان و یکپارچه در کل مسیرهای داخلی نیز دیگر خواسته صنفی رانندگان و مالکان کامیون است.

این فعال صنفی تاکید کرد: تفکیک کرایه حمل و دریافتی خالص راننده با کمیسیون و هزینه‌های بارگیری و انبارداری و ... در بارنامه‌های ترابری و تفهیم مسئولیت‌های حمل کالا در طول مسیر به رانندگان و در مقابل تفهیم مسئولیت‌های شرکت حمل در پرداخت کرایه و پیگیری مشکلات احتمالی بار (قاچاق کالا، عدم تخلیه به علت نامرغوب بودن محموله و...) نیز از دیگر مطالبات فعالان این صنف است.

به گزارش تین‌نیوز، دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان خاطرنشان کرد: طبق قانون، کرایه حمل باید توسط تحویل‌گیرنده کالا پرداخت شود، در غیر این‌صورت شرکت حمل‌ونقل صادر کننده بارنامه موظف به پرداخت کرایه است اما این قانون عملاً اجرا نمی‌شود و شرکت‌های حمل فقط نقش بارنامه‌نویسی محض دارند که فعالان این بخش خواستار برخورد قاطع با این قبیل تخلفات هستند.

خیرمند افزود: همچنین سپهتن با نبود زیرساخت‌های لازم جهت توقف امن و ایمن، غیر کارشناسی و غیر قابل اجرا است ضمن این‌که به‌کارگیری راننده دوم مستلزم تامین هزینه‌های آن (افزودن ۲۰ درصد جدای افزایش سنواتی) در کرایه‌ها است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فایق 0 0

    بیمه تکمیلی