| کد خبر: 165369 |

◄ ساخت پارکینگ محرک استفاده از خودروی شخصی است

اجباری نبودن ساخت پارکینگ در مجتمع‌های نزدیک به ایستگاه‌های حمل‌ونقل همگانی بدین معناست که ما این فرصت را در اختیار شهروندان قرار دادیم که به استفاده از حمل‌ونقل همگانی تشویق شوند.

تین نیوز

مشاور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از شکل‌گیری دیدگاه‌های جدید در خصوص پارکینک در جهان خبر داد که بر اساس این دیدگاه تامین فضای زیاد برای پارکینگ منجر به ایجاد مسئله و دغدغه در شهر می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، مرضیه باریکانی در یک فایل صوتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد با بیان این مطلب گفت: پارکینگ محرک استفاده از خودروی شخصی است و به نوعی می‌تواند افراد را به استفاده از خودروی شخصی ترغیب کند.

وی با تاکید بر این‌که در کشور ما نیز می‌توان در مورد پارکینگ‌های حاشیه‌ای و مجتمع‌های تجاری و مسکونی  به‌خصوص پارکینگ‌هایی که در اطراف ایستگاه‌های حمل‌ونقل همگانی هستند چنین برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داد، بیان کرد: می‌توان برای پارکینگ‌های حاشیه‌ای هزینه‌های بالا و تصاعدی در نظر گرفت که با افزایش زمان توقف هزینه پارکینگ نیز افزایش یابد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: حتی می‌توان قوانین و مقرراتی وضع کرد که بر اساس آن افرادی که بیشتر از یک زمان مشخص خودرویشان را پارک کردند جریمه شده و ناگزیر شوند مکان خودرویشان را تغییر بدهند.

وی تاکید کرد: همه این موارد تا حدودی استفاده از خودروی شخصی را به‌خصوص در مناطق نزدیک به حمل‌ونقل همگانی، برای افراد محدودتر می‌کند.

مشاور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با طرح این پرسش که در مورد مجتمع‌های مسکونی تجاری و اداری چگونه باید برنامه‌ریزی کرد، گفت: در نظام ساخت و ساز ما تامین پارکینگ برای این‌گونه مجتمع‌ها به صورت اجبار است.

وی افزود: شاید این نکته برای تمامی افرادی که در نظام برنامه‌ریزی شهری فعالیت می‌کنند کمی عجیب باشد اما اجباری نبودن ساخت پارکینگ در مجتمع‌های نزدیک به ایستگاه‌های حمل‌ونقل همگانی بدین معناست که ما این فرصت را در اختیار شهروندان قرار دادیم که به استفاده از حمل‌ونقل همگانی تشویق شوند.

این کارشناس اظهار کرد: یعنی تامین پارکینگ می‌تواند منجر به استفاده از خودروهای شخصی بشود و مجددا این انگیزه‌ را برای آنها ایجاد کند که از خودروی شخصی خود استفاده کنند.

مشاور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید در برنامه‌ریزی‌ها حتما اختیار را جایگزین الزام کنیم، گفت: این کار باعث می‌شود تعداد ساخت پارکینگ‌ها در این مجتمع‌ها کاهش یابد و افراد حتما مجبور نباشند برای این مجتمع‌ها پارکینگ ایجاد کنند.

باریکانی افزود: الزام تهیه پارکینگ برای هر مجتمع تجاری، اداری، اداری یعنی افراد حتما باید خودرو داشته باشند اما ما می‌توانیم با این‌گونه برنامه‌ریزی‌ها نسبت به گرایش مردم به حمل‌ونقل همگانی اقدام کرده و دستاوردهای زیادی به‌دست‌ آوریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.