| کد خبر: 165174 |

◄ وقتی نقص در صدور مجوز منجر به سرقت بار می‌شود+ عکس

قبلاً که صدور مجوز به صورت دستی انجام می‌شد سارقان از این روش با جعل سند بارگیری اقدام به بارگیری از یک محموله با دو کامیون می‌کردند و یک کامیون را به مقصد و یک کامیون را به انبار سارق می‌بردند.

تین نیوز

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصویری از مجوز بارگیری یک شرکت حمل‌ونقل را در فضای مجازی و گروه‌های حمل‌ونقلی به اشتراک گذاشته‌اند که در آن دو مجوز بارگیری برای یک خودرو، یک بار، یک مقصد، در یک زمان و از یک شرکت حمل‌ونقل فقط با شماره‌های متفاوت صادر شده است.

به گزارش تین‌نیوز، یک فعال بخش حمل‌ونقل کالا در این زمینه به خبرنگار این شبکه خبری گفت: این مجوز (تصویر زیر) امکان سرقت یک دستگاه کامیون حامل سویا را فراهم کرده است.

Snap 2018-04-25 at 09.02.19

مالک نخعی افزود: معمولا برای سرقت بار از داخل اسکله یا محوطه‌های تجاری ابتدا دو مجوز به یک شکل برای یک کامیون صادر می‌شود، سپس وقتی بار از اسکله خارج شد یکی از آنها برای مقصدی که واقعی است بارنامه شده و  دیگری سرقت می‌شود. 

وی اظهار کرد: قبلاً که صدور مجوز به صورت دستی انجام می‌شد سارقان از این روش با جعل سند بارگیری اقدام به بارگیری از یک محموله با دو کامیون می‌کردند و یک کامیون را به مقصد و یک کامیون را به انبار سارق می‌بردند.

وی افزود: این شکل صدور مجوز سال‌ها پیش در بندر عباس کشف شد و عده‌ای هم دستگیر شده و به انجام سرقت‌های بزرگی اعتراف کردند ولی به نظر می‌رسد هنوز در برخی بنادر چنین روشی توسط سارقان انجام می‌شود.

نخعی تاکید کرد: اگر چه ممکن است مجوزی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، به دلیل یک اشتباه سیستمی انجام شده باشد اما به هر حال این چاله‌ای که در صدور حواله وجود دارد می‌تواند منتهی به سرقت بار شود چرا که همچنان که در تصویر مشاهده می‌شود مجوزها برای یک ماشین، یک بار، یک مقصد و از یک شرکت حمل‌ونقل فقط با شماره‌های متفاوت صادر شده است و حتی اگر ناشی از یک اشکال سیستمی هم باشد می‌تواند موجب سرقت بار شود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.