| کد خبر: 164517 |

◄ چند مزیتی که تجهیز بنادر کوچک کشور به دنبال دارد

با توجه به ترافیک عملیات تخلیه و بارگیری لنج‌ها در برخی از بنادر کوچک استان‌های جنوبی به‌ویژه استان بوشهر، ضرورت ساماندهی و تجهیز این بنادر به امکانات اولیه تخلیه و بارگیری بیش از پیش مورد نیاز است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است رونق بنادر کوچک اشتغال‌زایی و رفع محرومیت نوار ساحلی را به‌دنبال دارد.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی با بیان این مطلب در گروه تلگرامی «جامعه بندری و دریایی» و در جمع کارشناس حوزه بنادر و دریانوردی نوشت: با توجه به ترافیک عملیات تخلیه و بارگیری لنج‌ها در برخی از بنادر کوچک استان‌های جنوبی به‌ویژه استان بوشهر، ساماندهی و تجهیز این بنادر به امکانات اولیه تخلیه و بارگیری بیش از پیش مورد نیاز است.

وی گفت: از آنجایی‌که بنادر تجاری محمد عامری، بوالخیر، دیلم و... در استان بوشهر نقش زیادی در رونق مناطق پیرامونی این بنادر و حتی شهرهای هم‌جوار دارند و از امکانات تخلیه و بارگیری (جرثقیل، اسکله‌ها و...) و تجهیزات مخابراتی و ... به‌حد کافی برخوردار نیستند، ضرورت دارد سازمان بنادر با توسعه زیرساخت‌های لازم در آنها از طریق مشارکت بخش خصوصی در بهره‌برداری از این بنادر با اعمال نقش حاکمیتی، فعالیت‌های آنها را ساماندهی کند.

او خاطرنشان کرد: ساماندهی این بنادر در بخش‌های زیرساختی و پس‌کرانه از ضرورت‌های اساسی است.

این کارشناس در ادامه برخی از نیازهای این بنادر کوچک را برشمرد و افزود: از جمله این نیازها در حال حاضر، محل پارکینگ کامیون و کامیونت‌های حمل و بارگیری است که در برخی مواقع مشکلاتی را در این بنادر ایجاد می‌کند.

مرادی اظهار امیدواری کرد با ساماندهی این بنادر کوچک، صادرات و واردات کالاها در آنها ضابطه‌مند شده و در چارچوب مقررات صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.