| کد خبر: 164514 |

پس از دوسال پیگیری انجام می‌شود:

◄ انتقال دفاتر پلیس‌راه به خارج از پایانه مشهد

با توجه به حضور پلیس راه در داخل ترمینال مشهد مشکلاتی برای اتوبوس‌هایی که به مشهد تردد می‌کردند به وجود آورد چرا که رانندگان نمی‌دانستند پاسگاه‌های ورودی و خروجی مشهد برای ثبت ساعت، اولین و آخرین پاسگاه‌ها قبل از ورود به پایانه هستند یا دفاتر داخل پایانه مشهد؟

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور از ارسال نامه مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به جانشین فرماندهی پلیس راه ناجا برای انتقال دفتر  پلیس راه از داخل پایانه مسافری مشهد به خارج از این پایانه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر ارسال نامه انتقال دفتر ثبت ساعت پلیس راه ترمینال مشهد به خارج از این ترمینال از سوی مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به جانشین فرماندهی پلیس راهور ناجا، منتشر شد.

پس از انتشار این خبر، غلامرضا خادمی زاده در گفت‌وگو با تین‌نیوز با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود انتقال دفتر پلیس راه از داخل ترمینال حداکثر تا هفته آینده انجام شود، در این باره گفت: چندین سال پیش ثبت ساعت بین راه برداشته شد و به صورت مبدا و مقصد و ترمینال به ترمینال شد.

وی اظهار کرد: به همین دلیل پلیس راه در دفاتر نظارتی سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها در ترمینال‌ها مستقر شد اما پس از مدتی این رویه مجددا تغییر کرد و ثبت ساعت دوباره در پاسگاه‌های بین راه صورت گرفت و به همین دلیل دفاتر پلیس راه از پایانه‌های سراسر کشور جمع‌آوری شد اما در مشهد این اتفاق نیفتاد و پلیس راه مشهد همچنان به ثبت ساعت در داخل پایانه ادامه داد.

این فعال صنفی افزود: با راه‌اندازی سامانه سپهتن بر روی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، بار دیگر و بر اساس مقررات ثبت ساعت برای ناوگان اتوبوسی بین‌شهری به صورت مبدا و مقصد( پاسگاه‌های ورودی و خروجی) شد.

او خاطرنشان کرد: این موضوع با توجه به حضور پلیس راه در داخل ترمینال مشهد مشکلاتی برای اتوبوس‌هایی که به مشهد تردد می‌کردند به وجود آورد چرا که رانندگان نمی‌دانستند پاسگاه‌های ورودی و خروجی مشهد برای ثبت ساعت، اولین و آخرین پاسگاه‌ها قبل از ورود به پایانه هستند یا دفاتر داخل پایانه مشهد؟

خادمی‌زاده گفت: در کنار این مشکل، وجود دفاتر پلیس راه در داخل پایانه مشهد مشکلات دیگری نیز برای اتوبوس‌ها به دنبال داشت چرا که پاسگاه پلیس راه علاوه بر انجام وظایف خود، به عنوان نماینده سازمان پایانه‌های شهرداری هم اقدام می‌کرد و کنترل پرداخت عوارض شهرداری برای اتوبوس‌های دربستی و غیر دربستی، همچنین کنترل پرداخت یا عدم پرداخت حق ورودی و خروجی ترمینال‌ها، حق کارواش و ... را نیز انجام می‌داد که این موضوع موجب طولانی شدن زمان ثبت ساعت و تشکیل صف طولانی از اتوبوس‌ها ذر ورودی و خروجی پایانه می‌شد.

به گفته وی این دفاتر صورت وضعیت سرویس‌های دربستی به مشهد را نیز باطل می‌کردند که همین امر موجب بروز نارضایتی‌های فراوانی در بین رانندگان شده بود.

رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور اظهار کرد:  سرانجام پس از دوسال پیگیری و انجام مکاتابات متعدد با استانداری خراسان رضوی، پلیس راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر بهمن ماه «حمیدرضا شهرکی ثانوی» مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری به مشهد، این موضوع مطرح و صورت جلسه شد و مقرر شد قبل ازنوروز 97 ، پلیس راه به پاسگاه‌های خارج از پایانه مشهد انتقال یابد.

خادمی‌زاده تاکید کرد: متاسفانه این کار قبل از نوروز 97 انجام نشد اما سرانجام پس از مکاتبه با «عبدالهاشم حسن‌نیا» رئیس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین «داریوش امانی» معاون جدید حمل‌ونقل سازمان راهداری و پیگیری مستمر «حمیدرضا شهرکی» مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری، روز گذشته ( 26 فروردین ) نامه‌ای مبنی بر انتقال پلیس راه به خارج از پایانه مشهد، به جانشین رئیس پلیس راه کشور نوشته شد که با توجه به نظر مساعد سرهنگ «ابراهیم وهاب‌زاده» جانشین رئیس پلیس راه ناجا و پیگیری سرهنگ «ناصر قلی‌نیا» معاون حمل‌ونقل و مهندسی پلیس راه، پیش‌بینی ‌می‌شود این دفاتر حداکثر تا هفته آینده از داخل پایانه خارج و ثبت ساعت در مشهد نیز مانند دیگر نقاط کشور در پاسگاه‌های ورودی و خروجی شهر انجام شود.

روز جمعه 17 فروردین  فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که صف طولانی اتوبوس‌های ورودی به پایانه مشهد در ساعت 8:45 دقیقه صبح همان روز و معطلی رانندگان و مسافران برای ورود به این پایانه را نشان می‌داد.

این در حالی بود که عصر روز سه‌شنبه 14 فرودین نیز فیلم دیگری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که بیانگر صف طولانی اتوبوس‌های خروجی از پایانه مسافربری مشهد و معطلی چند ساعته آنان برای خروج از ترمینال بود که فعالان این بخش دلیل آن را وجود دفتر پلیس راه و کنترل‌های پلیس در داخل این پایانه عنوان کردند.

فعالان بخش ناوگان مسافری جاده‌ای در آن زمان در شبکه‌های اجتماعی عنوان کردند که معطلی بیش از حد اتوبوس‌ها در ترمینال مشهد برای ابطال و ثبت ساعت و ...، عدم رغبت مسافران در استفاده از اتوبوس برای سفر به مشهد را به دنبال دارد و موجب کاهش استقبال آنان از انتخاب اتوبوس به عنوان وسیله حمل‌ونقل می‌شود.

مشکلات مربوط و به ورود و خروج اتوبوس‌ها از پایانه مشهد و صف‌های طولانی خودورها و معطلی مسافران و رانندگان در این پایانه در حالی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود که علی مولایی مدیر انجمن صنفی رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس شهرستان مشهد عنوان کرد: این انجمن تاکنون سه نامه جداگانه در تاریخ‌های متعدد به پلیس راه مشهد ارسال کرده تا در این خصوص اقدامات لازم به‌عمل آید و در همایش اخیر اداره  راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی هم تاکید شده که دفاتر پلیس راه از پایانه مسافربری خارج و در خارج از شهر مشهد مستقر شود.

همچنین غلامرضا رضا خادمی‌زاده رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور نیز در این مورد گفت: در خصوص مشکلات پایانه، پلیس راه، شهرداری، صورت وضعیت و... مشهد تا کنون چندین مکاتبه با استانداری، شهرداری و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی و سازمان حمل‌ونقل کشور ارسال و چندین جلسه  نیز با مدیرکل دفتر مسافر سازمان برگزار شده، اما متاسفانه وضعیت حمل‌و‌نقل مسافر مشهد به این صورت باقی مانده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.