| کد خبر: 163940 |

◄ تمهیدات ریلی که موثر واقع شد

در حد فاصل ایستگاه مسافری زاهدان تا ایستگاه جیگولی به مسافت ۳۰ کیلومتر، منطقه جنگلی و فضای سبز کلاته زاهدان وجود دارد که بیشترین حضور مردم شهر زاهدان در روز طبیعت در همین منطقه است.

تین نیوز

در حالی‌که مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق همزمان با روز طبیعت از اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع هر نوع حادثه‌ احتمالی در  30 کیلومتر  از راه‌آهن جنوب شرق خبر داده بود، یک راهبر قطار اعلام کرد با  تمهیدات اندیشیده شده قطارهای این مسیر بدون کوچکترین توقف بی‌موردی در  روز طبیعت، در این مسیر حرکت کردند.

به گزارش تین‌نیوز، همزمان با روز طبیعت خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طی آن مجید ارجونی مدیرکل راه‌آهن شرق از افزایش راهبانان در ۳۰ کیلومتر از این مسیر به جهت افزایش تردد و تجمع مردم در اطراف و حاشیه این خط، بازدید پلیس راه‌آهن جنوب شرق از منطقه، اعزام درزین پیشرو در جلوی قطارهای مسافری و باری برای پاکسازی مسیر، توزیع بروشور در بین مردم و راهنمایی افراد و ... به عنوان تمهیدات انجام شده برای جلوگیری از وقوع حادثه در این مسیر ریلی در روز طبیعت خبر داده بود. 

به دنبال درج این خبر در گروه‌های تلگرامی، یک راهبر قطار در این مورد نوشت: در حد فاصل ایستگاه مسافری زاهدان تا ایستگاه جیگولی به مسافت ۳۰ کیلومتر،  منطقه جنگلی و فضای سبز کلاته زاهدان وجود دارد که بیشترین حضور مردم شهر زاهدان در روز طبیعت در همین منطقه است.

وی افزود: تا کنون چهار مرتبه در روز طبیعت و در مسیر برگشت به تهران، راهبری قطار مسافری را برعهده داشته‌ام و متاسفانه به‌علت ازدحام بیش از حد شهروندان در همین منطقه که ریل از کنارش رد می‌شود در چندین مرتبه مجبور به توقف قطار شده‌ و با دشواری و تاخیر زیاد از این قسمت عبور کرده‌ایم.

این راهبر قطار تاکید کرد: بارها در همین روز مشاهده کرده‌ام عده زیادی از شهروندان خصوصا افراد جوان به انجام رفتارهای پرخطر از جمله سلفی گرفتن، انجام حرکات نمایشی و ... دست زده‌اند و مجبور شده‌ایم با توجه به جمعیت زیاد مردم، قطار را متوقف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال خوشبختانه با تمهیدات انجام شده، حتی یک شهروند عادی در کنار ریل مشاهده نشد و بدون توقف بی‌مورد ادامه سیر دادیم که لازم می‌دانم  از مسئولان مربوطه تشکر کنم.

قابل ذکر است که 29 دی ماه سال گذشته یک جوان ۲۲ ساله زاهدانی که قصد داشت در هنگام عبور قطار از خود عکس سلفی بگیرد، براثر یک حادثه جان خود را از دست داده بود.

بر اساس خبری که دی ماه سال گذشته در مشرق‌‌نیوز منتشر شده بود، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان در این مورد گفته بود: قطار برخورد مستقیمی با این جوان نداشته است، اما متاسفانه با توجه به سرعت قطار و بی‌احتیاطی این فرد بر اثر پرت شدن و برخورد سرش با سنگ‌های اطراف وی جان خود را در دم از دست داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.