| کد خبر: 162820 |

◄ چه عواملی تصادفات رانندگی را می‌سازند؟

علل و عوامل دخیل در تصادفات رانندگی بسیار پیچیده و غامض است و عوامل عدیده‌ای در آن موثر هستند.

تین نیوز

با توجه به ارزش سنگین سازه‌ها و تاسیسات در راه، نگهداری و صیانت به‌موقع از این سرمایه‌های عظیم جلوی بسیاری از هزینه‌های بعدی را خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس حمل‌ونقل با بیان این مطلب گفت: چرخ‌های اقتصاد با جریان داشتن راه‌ها و نوسازی آنها رونق دارد و اثرات آن در تولید ناخالص ملی نیز قابل ملاحظه است (9 درصد تولید ناخالص ملی).

رضا مرادی در یک گروه تلگرامی و در جمع کارشناسان حوزه حمل‌ونقل همچنین نوشت: زیر ساخت‌های حمل‌ونقل که همان راه‌ها هستند اگر به‌موقع نگهداری و ترمیم نشوند علاوه بر خسارت‌های اولیه در راه هزینه‌های سنگین چرخه حمل‌ونقل را نیز در بر خواهند داشت.

وی با تاکید بر این‌که ادارات کل راهداری‌ باید با بازدیدهای دوره‌ای در رفع به‌موقع خرابی‌های راه‌ها اقدام کنند، افزود: بسیاری از خدمات شاید به‌ظاهر کم اهمیت و غیر قابل انکار باشند، اما خسارت‌های ناشی از عدم انجام این خدمات، نه تنها آسیب سازه و تاسیسات راه را به‌دنبال دارد بلکه در بعضی مواقع انسداد جاده را نیز در پی خواهد داشت.

این کارشناس اظهار کرد: بدین منظور در بحث راه‌های کوهستانی مناطق مرطوب بازگشایی باربکان‌ها دیوارهای حائل و ضامن چه بسا مانع از تخریب آن شود، سندبلاست و رنگ‌آمیزی پل‌های فلزی مانع از آسیب و شکست آن گردد، ترمیم ترک‌های راه مانع از هزینه‌های سنگین روکش راه شود، گابیون چینی و ریپ رپ پایه های پل‌ها و دیوارها مانع از آبشستگی و تخریب آنها خواهد شد و...

وی افزود: بنابراین رسیدگی به‌موقع به سازه‌های موجود در راه‌ها در حد بازگشایی یک آب‌چکان در پل نیز از هزینه‌های سنگین بازسازی بعدی جلوگیری خواهد کرد،  پس موضوع نگه‌داشت و صیانت از سرمایه‌های عظیم زیرساخت‌های حمل‌ونقل باید به‌هر طریق ممکن از سوی مسئولان و شخصیت‌های تاثیر گذار در این ارتباط  مورد  مطالبه‌گری قرار گیرد.

این کارشناس در ادامه به موضوع تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: علل و عوامل دخیل در تصادفات رانندگی بسیار پیچیده و غامض است و عوامل عدیده‌ای در آن موثر هستند.

مرادی مولفه‌های نرم‌افزاری شامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و آیین‌نامه‌های راه، مولفه‌های سخت‌افزاری شامل جاده، خودرو و علائم در راه، مولفه‌های زیست‌افزاری شامل شرایط روحی و روانی راننده  و مولفه‌های محیطی شامل شرایط آب و هوایی و مناطق شهری یا برون‌شهری را از جمله مولفه‌های دخیل در تصادفات رانندگی ذکر کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.