| کد خبر: 162764 |

◄ شرط رونق گردشگری دریایی در شمال ایران

راه‌اندازی خط گردشگری از بندر فریدون‌کنار به بندر نوشهر با توجه به جذابیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان محیطی در استان مازندران با استفاده از شناورهای ویژه گردشگری در قالب تورهای تفریحی، اشتغال زایی و ارزش افزوده زیادی را متوجه متولیان امر خواهد کرد.

تین نیوز

یک کارشناس دریایی معتقد است با توجه به ظرفیت‌های خالی بنادر شمال کشور لزوم رونق گردشگری در آن‌ها و مزایای حاصل از آن بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی در گروه تلگرامی «جامعه بندری و دریایی»  با بیان این مطلب گفت: بدین جهت راه‌اندازی خط گردشگری از بندر فریدون‌کنار به بندر نوشهر با توجه به جذابیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان محیطی در استان مازندران با استفاده از شناورهای ویژه گردشگری در قالب تورهای تفریحی، اشتغال‌زایی و ارزش افزوده زیادی را متوجه متولیان امر خواهد کرد.

این کارشناس سازمان بنادر خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر گام‌های عملی به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های خالی این بنادر با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران متقاضی از طریق سازمان‌های بنادر و دریانوردی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  جهت خریداری این شناورها و صدور مجوزهای لازم از مراجع ذیربط، برداشته شود.

مردای تاکید کرد: با توجه به زیرساخت‌های بندری در بنادر مورد اشاره، با خرید شناور و تغییرات بسیار اندک در اسکله‌های موجود این بنادر می‌توان از ظرفیت خالی تجاری آنها در این ارتباط بهره کافی را برد.

این دیدگاه در حالی مطرح می‌شود که نماینده اسبق ایران در IMO  معتقد است عزم جدی برای توسعه گردشگری دریایی در کشور وجود ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، حسینعلی قلی‌زاده در این زمینه گفت: سازمان بنادر هم اگر بخواهد در این بخش جدی وارد عمل شود نیاز به انجام امکان سنجی ساحلی و تهیه طرح فاز یک زیر ساخت، حداقل در پنج نقطه مناسب ساحلی در شمال دارد، در غیر این‌صورت گردشگری دریایی راه بجایی نخواهد برد.

وی افزود: بخش خصوصی نیز به این راحتی حاضر نیست خود را اسیر بوروکراسی مجوزها، نظارت‌ها و دخالت‌ها کند.

این کارشناس دریایی تاکید کرد: سازمان بنادر در تعامل با سازمان میراث  فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید طرحی را آماده کند و فراخوان بدهد، ضمن این‌که در سواحل شمال فقط سفر گردشگری ساحلی توجیه دارد و  خط مسافری دریایی به‌ هیچ‌وجه توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.