| کد خبر: 162686 |

◄ « آخوندی» می‌تواند منشا تغییر کیفیت زیست و ساماندهی شهرها باشد

در مسیری که همه به موضوعات فرعی توسعه فکر می‌کنند و مسایل را سخت افزاری می‌بینند، تمرکز بر «ساخت دوباره ایران شهر» که توسط شما مطرح شد و موضوعات ریز و درشت که غالبا از جنس تغییرات بنیادی و استوار بر ساختار مفهوم پایداری هستند، می‌توانست و می‌تواند به تغییر کیفیت زیست و ساماندهی شهرها منجر شود.

تین نیوز

رایزن جهانی برنامه اسکان بشر در یادداشتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده وزیر راه و شهرسازی را «جزو معدود مدیرانی دانسته است که ضمن شناخت قواعد بازی سیاسی و تجربه کافی، مسائل روز جهان، توسعه و ارتباطات و اهمیت اقتصاد و حوزه اکادمیک را میشناسد.» 

به گزارش تین‌نیوز در یادداشت «رضا پور وزیری» که ساکن تورنتو کاناداست، آمده است: « باور به تغییر، بخش آغازین و مهم راه است. در مسیری که همه به موضوعات فرعی توسعه فکر می‌کنند و مسایل را سخت افزاری می‌بینند، تمرکز بر «ساخت دوباره ایران‌شهر» که توسط شما مطرح شد و موضوعات ریز و درشت که غالباً از جنس تغییرات بنیادی و استوار بر ساختار مفهوم پایداری هستند، می‌توانست و می‌تواند به تغییر کیفیت زیست و ساماندهی شهرها منجر شود. امید که نمایندگان ملت منافع ملت را درست تشخیص دهند و جنابعالی در این مسیر ادامه دهید، اما باور قلبی‌ام این است که سرزمین به گروه‌های متمرکز برای توسعه نیاز دارد که مستقل از بند و بار بروکراتیک دولت و البته با جلب حمایت کلان دولت و پس از شناخت واقعیت‌های اقتصادی ایران به صورت دقیق، زمینه تغییر را به وجود آورند.

شاید بیرون از ساختار این اداره تغییرات سریع‌تر اتفاق بیافتد، وزارتخانه‌ای که ٩٠ درصد آن آدم‌های ثابت هستند که نه باوری به تغییر دارند و نه نیازی به آن، کارمندانی که به سرنوشت مردم این سرزمین نه به چشم «سربازانی برای حیات و نجات کشور» می‌نگرند؛ اغلب‌شان چقدر می‌توانند منشا اثر باشند؟ من تعدادی‌شان را دیدم و بسیار غمگین شدم، و به مراتب بیشتر در ادرات مراکز استان و شهرها که غالبا از فرصت کاری‌شان برای کمک به خودشان بهره می‌برند نه گامی برای سرزمین در معرض ورشکستگی! اینها نمی‌توانند آن «سازمان توسعه شهری» مورد انتظار جنابعالی را به‌وجود آورند، کاش اگر با ماندن در این موقعیت یک سازمان چابک برای ساخت مدل‌های مناسب زیست؛ در شهرهای تاریخی، در شهرهای جدید، در روستا شهرها، در مسکن مهر مثل یک لابراتوار ایجاد می‌کردید، کاش از ظرفیت‌های جهانی مثل محسن مصطفوی هاروارد، نادر اردلان، یا نادر تهرانی که الان رئیس کوپریونیون نیویورک است برای ایجاد یک تغییر اساسی کمک می‌گرفتید.»

در ادامه یادداشت «پوروزیری» آمده است: مطمئننم وقتی شما پرچم‌دار بودید این همه و صدها نامدار حوزه شهر که در سراسر دنیا متولی کارهای جدی این عرصه اند می‌آمدند و در فرصت سه ساله باقیمانده پایه‌ای ساخته می‌شد، و کاش اگر مجبور به رفتن می‌شدید باز هم همان سازمان چابک و خلاق را برای بازسازی شهرهای سرزمین متکی بر ساختارهای اقتصادی صحیح و به شکل نمونه ایجاد می‌کردید و قطعاً باز تا پایان دولت با سرعتی بیش از آن‌چه که یک وزیر در ایران ما موثر بوده، منشا تغییرات در جهت حفظ خانه و سرزمین و بالا بردن کیفیت زیست برای این مردم خسته بشوید.

آقای آخوندی عزیز

شما جزو معدود مدیرانی هستید که ضمن شناختن قواعد بازی سیاسی و تجربه کافی، مسائل روز جهان را می‌شناسید، توسعه و ارتباطات و اهمیت اقتصاد را و حوزه اکادمیک را می‌شناسید، حوزه متوهم اکادمیک این سرزمین که مرزی بین تخیل و واقعیت نمی‌داند و نمی‌تواند حرف عملی به نفع تغییر بزند.

شما جزو معدود مدیران ارشدی هستید که می‌نویسید و بر حوزه نظری نیز اشراف دارید، می‌دانم که این شناخت و درک فاصله با نزدیکی شما به حوزه سیاست و قدرت و اطلاع از وضعیت مناسبات و افراد ممکن است نوعی ناامیدی از آینده را القا کرده باشد، لطفا توجه کنید که تغییراتی بزرگ در سرزمین‌های دیگر با پایمردی و البته با هوش و ابتکار عمل‌های خلاقانه شکل گرفته و سرنوشت بسیاری از انسان‌ها را تغییر داده، لطفا امیدوارانه مقاومت کنید و پس از استیضاح به این دو گزینه «هم» فکر کنید. مردم ما لیاقت شرایطی بهتر از این را دارند، شما می‌توانید منشا تغییرات باشید.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.