| کد خبر: 152906 |

تندباد 2 پرواز فرودگاه اردبیل را لغو کرد

وزش تندباد در فرودگاه اردبیل باعث لغو 2 پرواز این فرودگاه در روز دوشنبه شد.

تین نیوز

وزش تندباد در فرودگاه اردبیل باعث لغو 2 پرواز این فرودگاه در روز دوشنبه شد.

به گزارش ایرنا ، پرواز ساعت 12 و 40 دقیقه ظهر از مسیر تهران به اردبیل و بالعکس شرکت هواپیمایی ایران ایر به دلیل شرایط نامساعد جوی فرودگاه اردبیل لغو شد.

همچنین پرواز تهران ، اردبیل و مسیر بالعکس شرکت هواپیمایی آسمان که قرار بود ساعت 14 و 55 دقیقه از تهران صورت بگیرد به دلیل تندباد شدید انجام نشد.

فرودگاه اردبیل در طول سال بویژه درروزهای سرد و برفی شاهد تاخیر و یا لغو پروازهای بسیاری می باشد.

در 6 ماه اول سال جاری 327 ساعت در پروازهای فرودگاه اردبیل تاخیر ثبت شده است.

امسال یک هزار و 164 پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست کرده که 151 هزار و 253 مسافر را جابجا کرده اند ، در این مدت میزان بار جابجا شده توسط پروازهای فرودگاه اردبیل یک میلیون و 83 هزار و 735 کیلو گزارش شده است.

شرکت های هواپیمایی آتا، ایران ایر، آسمان ، ساها و زاگرس در فرودگاه اردبیل برنامه پروازی دارند.

بروز تندباد شدید، مدارس بسیاری از شهرستان های استان را در روز دوشنبه به تعطیلی کشاند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هشدار داد که تندباد در روز دوشنبه در این شهرستان ها به اوج خود رسیده و سرعت آن در برخی ساعات به 108 تا 130 کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

وزش تندباد امروز در این شهرستان ها علاوه بر ایجاد اختلال در تردد رهگذران پیاده و سواره سبب شکسته شدن شاخه های درختان ، آنتن های تلویزیون ، شیشه های بعضی از منازل و مغازه های واقع در حواشی شهرها و نیز از جا کنده شدن تابلوهای و بیلبوردهای شهر شد.

مسعود امامی یگانه ، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل نیز به خبرنگار ایرنا گفت: استحکام وسایل پشت بام ،بالکن ها ،تقویت گلخانه های استان ، کنترل و بازدید بادشکن اطراف مزارع ، حفاظت از کندوهای زنبور عسل ، حفاظت از تجهیزات آبیاری ، حفاظت از تاسیسات عمومی شهر و کنترل و استحکام تابلوهای بزرگ سطح شهر از جمله مواردی است که باید احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی از سوی شهروندان استان رعایت شود.

وی از شهروندان خواست از توقف در مسیرهای خطرناک، توقف در مسیر ساختمان ها و دیوارهای نیمه کاره و فرسوده ، درختان کهنسال و رودخانه ها در هنگام وزش باد خودداری کنند.

امامی همچنین از رانندگان خواست هنگام وزش باد با احتیاط رانندگی کنند.

وی گفت: به تمام دستگاههای اجرایی از جمله شهرداری ها توصیه شده آمادگی لازم را در صورت بروز هرگونه حوادث ناشی از تند باد داشته باشند .

او بیان کرد: به شرکت توزیع نیروی برق و جهاد کشاورزی اعلام شده تا در ارتباط با جلوگیری از قطعی برق و حفاظت از تجهیزات آبیاری و گلخانه ها اقدام لازم را انجام دهند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.