| کد خبر: 152011 |

مدیرکل راهداری استان اردبیل:

۵۰۰ هزار نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تردد ۵۰۰ هزار نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تردد ۵۰۰ هزار نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی رحمتی صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال نیم میلیون نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کرده‌اند که از این میزان 75 درصد مسافر خارجی و 25 درصد مسافر ایرانی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه 83 درصد مسافران عبوری از پایانه مرزی پیاده و 17 درصد هم سواره هستند، گفت: در این مدت بیش از 75 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار توسط سه هزار و 309 دستگاه کامیون صادر و حدود 52 هزار تن کالا نیز ترانزیت خروجی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای صادراتی و ترانزیت خروجی شده را کاشی، شیشه، قیر، نمک، سیلیس، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل، سیب زمینی، ام دی اف، آب معدنی، اتومبیل سواری و نئوپان عنوان کرد.

رحمتی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی از آمادگی کامل پایانه مرزی بیله سوار برای استقبال و پذیرایی از زائران آذری با ایجاد موکب خبر داد و افزود: سال گذشته دو هزار نفر از طریق این پایانه عازم کربلای معلی شده‌اند و امسال نیز براساس پیش‌بینی‌ها ورود اتباع آذری و گرجستان سه برابر خواهد بود که همه تمهیدات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه عازم عراق می‌شوند، تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد اربعین استان اداره مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برای هماهنگی و جابه‌جایی زائران حسینی استان در مرز خسروی استان کرمانشاه حضور خواهند یافت.

رحمتی در مورد پروانه تردد معافیت عوارض متقابل جاده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که به دوزبلاغ معروف است، بیان کرد: از سال 94 این مهم بین دو طرف برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی اجرایی شده که هم اکنون سهمیه استان 600 برگ است و با پیگیرهای لازم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم این سهمیه را به هزار برگ برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: هر برگ دوزبلاغ یا همان پروانه تردد معافیت عوارض متقابل جاده‌ای 160 دلار معادل 600 هزار تومان دارد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.