| کد خبر: 147395 |

کاهش چشمگیر تلفات تصادفات رانندگی در استان اردبیل

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در پنج ماه سال جاری در حوزه های درون شهری، برون شهری و جاده های روستایی استان آمار تلفات تصادفات رانندگی کاهش چشمگیری داشت.

تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در پنج ماه سال جاری در حوزه های درون شهری، برون شهری و جاده های روستایی استان آمار تلفات تصادفات رانندگی کاهش چشمگیری داشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل پزشکی قانونی اردبیل ،دکتر حامد پورعزیز افزود: بر اساس آمار یک هزار و 842 نفر در این مدت بر اثر تصادفات رانندگی مصدوم شده اند که با توجه به آمار مدت مشابه سال قبل 3.8 درصد افزایش نشان می دهد.

او اظهار کرد: از تعداد 73 مورد فوتی های ناشی از تصادفات در سال جاری 54 مورد در جاده های برون شهری با 14/3درصد کاهش ، 15 مورد در مسیرهای درون شهری با 46/4 درصد کاهش و چهار مورد جاده های روستایی و غیره با 63/6 درصد کاهش بوده است.

وی افزود: تعداد مجروحان ناشی از حوادث رانندگی در مرداد سال جاری نیز به 474 نفر رسید که نسبت به 430 نفر مدت مشابه سال قبل افزایش 10/2درصدی رانشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل از مردم خواست با رعایت بیشتر و دقیق تر قوانین و مقررات رانندگی جان خود و خانواده و دیگران را به مخاطره نیانداخته زیرا عواقب ناخواسته این قبیل تصادفات به هیچ وجه قابل جبران نیستند.

جاده سرچم اردبیل ، سربند اردبیل و جاده اردبیل - مشگین شهر از جاده های حادثه خیز این استان است و در بین آنها محور سربند - اردبیل بیشترین آمار تصادفات جاده ای را داراست.

واژگونی خودروها بیشترین فراوانی در تصادفات فوتی و تخطی از سرعت مطمئنه هم بیشترین علت تصادفات جاده ای برآورد شده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.