| کد خبر: 141859 |

15 هزار امضا برای بازگشایی جاده کلور (خلخال) - دارم (زنجان )

15 هزار نفر از شهروندان خلخال و کوثر با امضای طوماری از وزیر راه و شهرسازی خواستند تا نسبت به بازگشایی مسیر کلور (خلخال) - درام (زنجان) اقدام و زمینه ارتباط آسان سه استان اردبیل ، زنجان و استان گیلان را فراهم کند.

تین نیوز

 15 هزار نفر از شهروندان خلخال و کوثر با امضای طوماری از وزیر راه و شهرسازی خواستند تا نسبت به بازگشایی مسیر کلور (خلخال) - درام (زنجان) اقدام و زمینه ارتباط آسان سه استان اردبیل ، زنجان و استان گیلان را فراهم کند.

به گزارش ایرنا ، بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه گفت که این طومار در جریان دیدار اخیر مجمع نمایندگان استان و استاندار اردبیل با آقای آخوندی تقدیم وی شده است.

وی بیان کرد که عملیات اجرایی جاده کلور - درام به کندی پیش می‌ رود و پیمانکارش به هیچ وجه نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و خواسته مردم خلخال ، دستور ویژه برای رسیدگی به وضعیت راه‌های مواصلاتی بویژه اجرای مناقصه و انتخاب پیمانکار قوی برای پایان دادن به عملیات اجرایی مسیر خلخال - منجیل (کلور-درام) است.

وی با برشمردن برخی محاسن این مسیر از جمله محرومیت ‌زدایی ، گسترش گردشگری و مزایای آب و هوا افزود: این مسیر فاصله استان اردبیل تا پایتخت را نسبت به جاده سرچم بیش از 70 کیلومتر کاهش می‌ دهد و از لحاظ راهداری مشکلی ندارد ، برفگیر نیست و از جمله معدود جاده ‌های استان است که گردنه ندارد.

وی اضافه کرد: این جاده دارای جاذبه برای گردشگران است و 2 شهرستان طارم و خلخال را به هم وصل می‌کند و به نفع هر سه استان همسایه می باشد.

او همچنین به مشکل جاده 12 کیلومتری قزل‌اوزن - هشجین اشاره کرد و افزود: به پایان رساندن این 12 کیلومتر برای مردم به موضوعی حیاتی تبدیل شده اما با اعتبارات استانی امکانپذیر نیست.

خالقی همچنین به نامناسب بودن وضعیت جاده های روستایی اشاره کرد و گفت: قرار بود تمام راههای روستاهای بالای 50خانوار شهرستان آسفالت شود اما در خلخال روستاهای زیادی با این شرایط داریم که آسفالت نیست و مردم برای رفت و آمد در مضیقه هستند و این هم خواسته سوم ما از وزارتخانه تحت هدایت شماست.

نماینده مردم خلخال و کوثر همچنین گفت که در این دیدار آقای آخوندی با اذعان به مشکلات موجود تاکید کرد که شهرستان خلخال در زمینه راههای مواصلاتی مشکلات زیادی دارد و به‌ نوعی بن‌ بست شده است.

وی اضافه کرد: آخوندی همچنین قول مساعد و دستورات لازم را برای رفع این مشکلات ارائه کرد.

ساخت جاده خلخال - کلور - درام - منجیل و تهران از ۵۰ سال پیش آغاز شده و هنور به نتیجه ای نرسیده است.

شهرستان خلخال هم اکنون تنها از طریق راه اصلی 27 کیلومتر از سه راهی فاراب به جاده اصلی اردبیل - سرچم پیوند می خورد . جاده کلور - درام ، شهرستان خلخال را با طی 160 کیلومتر به شهرستان منجیل و ابتدای اتوبان رشت - تهران وصل می کند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.