| کد خبر: 137441 |

قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل در انتظار برقراری پرواز مجدد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: فرودگاه این شهرستان که نخستین و قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل محسوب می‌شود هم‌اکنون در انتظار برقراری مجدد پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی کشور است.

تین نیوز

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: فرودگاه این شهرستان که نخستین و قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل محسوب می‌شود هم‌اکنون در انتظار برقراری مجدد پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، اکبر صمدی ظهر امروز در جلسه پیگیری چارتر پروازهای فرودگاه پارس‌آباد مغان اظهار داشت: صرف نظر از زمین فرودگاه که توسط کشت و صنعت  و دامپروری مغان به شرکت هواپیمایی کشور واگذار شد، قطعا هزینه و زمان کم‌تری برای احداث یک فرودگاه جدید در پارس‌آباد به جای بازسازی اساسی و توسعه فنی و کارشناسی انجام گرفته صرف می‌شد.

وی با قدردانی از اعلام بخش آمادگی خصوصی برای چارتر پروازهای شرکت‌های مختلف هواپیمایی تصریح کرد: از عموم مردم شریف و بزرگوار شهرستان خصوصا بزرگان شهر اصحاب رسانه، قلم و مطبوعات و نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و سرمایه‌گذاران  این منطقه از هر جناح و گروه و طایفه و سلیقه‌ای خالصانه درخواست داریم تا برای توسعه و پیشرفت و  رونق اقتصادی منطقه مغان و شهرستان پارس‌آباد تلاش کنند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد توضیح داد: امیدواریم با همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم از اختیارات قانونی و ارتباطات سازمانی که در مرکز استان برخوردار هستند، بهره‌مند شویم تا سریع‌تر به نتیجه مطلوب رسیده و شاهد توسعه و رشد روزافزون این شهرستان به عنوان دومین شهرستان استان و منطقه مغان در حد و شان و جایگاه واقعی آن باشیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از هزینه اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به این منظور خبر داد و گفت: باند قدیمی فرودگاه به طول 3 کیلومتر و با عرض 30 متر و فقط با یک لایه آسفالت  با مقاومت کمتر از 150 صرفا برای هواپیماهای سبک و ملخ‌دارART قابل استفاده بوده که از سال گذشته با اختصاص سه هزار تن قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی و اعتبارات مورد نیاز این باند به شکل فنی و کارشناسی به عرض 60 متر و اجرای سه لایه  آسفالت و مقاومت بالای 30 ارتقا یافته و انواع هواپیماهای فوکر، ام دی و ایرباس در این فرودگاه می‌توانند پروازهای خود را انجام دهند.

صمدی بیان کرد: استریپ‌سازی و آسفالت کامل  اپرون و تاکسی‌وی  و بازسازی و توسعه ترمینال فرودگاه، محوطه‌سازی و حصار کشی کامل فرودگاه و تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز و حتی توسعه شبکه برق‌رسانی و زیرسازی و آسفالت راه دسترسی فرودگاه که توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است از دیگر اقدامات  اساسی در این زمینه است.

وی تصریح کرد: نیاز است که از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای برقراری مجدد پرواز در فرودگاه پارس‌آباد مغان استفاده شود تا هر چه سریع‌تر شاهد افتتاح و بهره‌برداری عملیاتی از فرودگاه باشیم  و پروازهای داخلی و خارجی برای مناطق مختلف نیز افزایش چشمگیری یابد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.