| کد خبر: 137148 |

امام جمعه اردبیل:

دولت دوازدهم راه آهن اردبیل - میانه را در اولویت کار خود قرار دهد

امام جمعه اردبیل گفت: دولت دوازدهم راه اهن اردبیل - میانه را در اولویت کار خود قرار دهد.

تین نیوز

امام جمعه اردبیل گفت: دولت دوازدهم راه اهن اردبیل - میانه را در اولویت کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با بیان این مطلب گفت: با توجه به سرمایه گذاری ایتالیا تا سقف 2.1 میلیارد دلار در صنعت ریلی ایران ، احداث خط راه آهن سریع السیر بین قم و اراک و عقد قرارداد قطار سریع السیر بین اصفهان و تهران شایسته نیست که طرح راه آهن اردبیل به فراموشی سپرده شود.

به گفته وی در سال 1395 تعداد 776 هزار و 214 تردد برای اتباع جمهوری آذربایجان از مرز بیله سوار مغان در شمال استان به ثبت رسیده و با احتساب تردد مسافران ایرانی، سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از این گمرک تردد دارند و با احتساب نیاز خود اهالی به مسافرت ریلی و همچنین حمل بار حجم استفاده از ریل در استان، سالانه به چندین میلیون می رسد و جای تاسف است که استان اردبیل با این حجم از این قابلیت ها از حمل و نقل ریلی محروم مانده است.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به برخی انتقادها از حجم پرونده های دستگاه قضایی یادآور شد: پرونده قضایی گزارشی از یک عمل مجرمانه یا یک تضییع حق است و دستگاه قضاء هیچ تاثیری در به وجود آمدن آن ندارد بلکه بستر شکل گیری آن به سبک مدیریت قوه مجریه و نوع قوانین قوه مقننه ارتباط دارد.

آیت الله عاملی یادآور شد: اگر با قصور سایر قوا پرونده ها در دستگاه قضاء انباشته شد، دستگاه قضاء نباید برای چنین حالتی بی برنامه باشد بلکه باید با دقت ، قاطعیت ، سلامت ، فوریت و هیبت و با استفاده از آخرین یافته های قضایی به اصلی ترین عنصر بازدارنده تبدیل شود.

وی با اشاره به بحران آب در کشور و شکسته شدن رکورد مصرف برق از اهالی خواست کرد به عنوان وجوبی شرعی در مصرف آب و برق صرفه جوئی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.