| کد خبر: 13147 |

◄ گزارش فعالیت‌های کارگروه امور دریایی و آموزش اتاق فکر سازمان بنادر

تین نیوز | در هفتمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی، گزارش عملکرد کارگروه امور دریایی و آموزش اتاق فکر، ارائه شد.

به گزارش تین نیوز، حسن رضا صفری، رئیس این کارگروه، در ارائه این گزارش، با اشاره به برگزاری همایش ارگان های دریایی طی هفته های گذشته، ماموریت این همایش را با اهداف کارگروه، برابر دانست.

صفری اظهار کرد: بخش زیادی از وظایف و کارهای کارگروه در همایش ارگان های دریایی انجام شده و همانطور که در قطعنامه همایش نیز ذکر شده است، درخواست ما این است که مصوبات همایش با تفکیک وظیفه در ارگان های مختلف، به صورت مستمر از سوی کارگروه پیگیری و گزارش کار به دبیرخانه همایش ارائه شود.

رئیس کارگروه امور دریایی و آموزش با تاکید بر توجه قطعنامه همایش ارگان های دریایی به کنوانسیون کار دریایی، از پیگیری های کارگروه در این زمینه خبر داد.

وی ادامه داد: نگاه به همایش ارگان های دریایی، نگاه دولتی و سازمان بنادری است اما لازم است در این کارگروه، به عنوان نمایندگان بخش خصوصی، نگاه برون سازمان بنادری و بیان موارد روز را که از بیرون سازمان مطرح می شود، پیگیری کنیم.

صفری در ادامه گزارشی از بررسی موضوعات «بازرسی شناورهای کوچک و غیرکنوانسیونی و مشکلات مربوطه» و مساله «قانون حفاظت از دریاها و مشکلات شناورهای تولیدکننده آلودگی» ارائه داد.

وی از سازمان بنادر خواست تا با پیگیری این موارد توسط کارگروه امور دریایی و آموزش، موافقت کند.

در این جلسه همچنین حسن تیمورتاش، عضو کارگروه امور دریایی و آموزش، توضیحاتی درباره فعالیت های کارگروه در زمینه محاسبه خسارت مالی ناشی از ایجاد آلودگی توسط شناورهای کوچک و غیرکنوانسیونی و مسائل مربوط به بیمه آنها ارائه داد.

به گفته وی قرار است با همکاری بیمه مرکزی، اطلاعات مربوط به سابقه ایجاد آلودگی توسط کشتی ها در آب های کشورمان بررسی و بر این اساس، بحث بیمه شناورها (در سایزهای مختلف) در زمینه آلودگی دریا، پیگیری شود.

تیمورتاش همچنین از برگزاری برخی دوره های آموزشی در زمینه بیمه، برای مالکان و فرماندهان کشتی، طی هفته های گذشته خبر داد.

هفتمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر، دهم تیرماه، با حضور معاونان بندری، دریایی و توسعه منابع سازمان برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.