| کد خبر: 111841 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورد عنوان کرد؛

◄ فضای بنادر را رقابتی می کنیم

تین‌نیوز| مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قصد داریم فضای بنادر کشور را تا آنجا که امکان دارد رقابتی کنیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد سعیدنژاد در جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که صبح امروز در این سازمان برگزار شد با اشاره به لزوم رقابتی شدن بازار در بنادر گفت: به دنبال این هستیم که فضای بنادر کشور را تا آنجا که امکان آن فراهم باشد رقابتی کنیم. این کار باعث افزایش کیفیت و کمیت خواهد شد.

او همچنین با اشاره به طرح واگذاری بلندمدت بنادر کوچک افزود: ما قصد داشته و داریم که بنادر کوچک را به صورت یکپارچه و در درازمدت واگذار کنیم و سازمان بنادر تنها در نقش حاکمیتی و نظارتی خود باقی بماند. من این را هم در همین چارچوب رقابتی شدن می‌دانم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه حرکت به سمت رقابتی شدن هم در برنامه ششم توسعه و هم در حکم صادره از طرف وزیر راه و شهرسازی ذکر شده است افزود: قبلا هم سازمان این اجازه را داشت و هنوز دارد اما وقتی در قانون بر آن تاکید شده نشان از اهمیت بیش از پیش آن است.

سعیدنژاد اضافه کرد: برای این اتفاق باید در خیلی از موارد تعرفه‌ها را حذف کنیم و طبیعی است که در چنین شرایطی قیمت‌ها نوسان خود را به اقتضای بازار خواهند شد.

او تصریح کرد: عوارض و چیزهایی از این دست بیشتر مسئله حاکمیتی است و نمی‌توان به چشم هزینه به آن نگاه کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی با تاکید بر اینکه با این حال نمی‌توان درآمد سازمان را متغیر کرد گفت: در خصوص تصدی در بنادر و رقابتی‌کردن بازار، ما مجبور هستیم اقلام خودمان را ثابت تعریف کنیم.

او ادامه داد: ما یک سازمان دولتی هستیم و نمی‌توانیم درآمد سازمان را در بازار رقابتی تعریف و شناور کنیم.

سعیدنژآد تاکید کرد: با همه این اوصاف رقابتی کردن فضای بنادر یک ضرورت است و من از همه کارشناسان می‌خواهم درباره تعریف فرایند آن با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کنند.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.