| کد خبر: 160620 |

خوانساری مطرح کرد:

◄ تشریح برنامه‌های خانه تشکل‌های اتاق بازرگانی

در سال جاری، ٢٤ تشکل در اتاق تهران ثبت شده است و برنامه داریم تشکل‌های مرتبط را نیز در این زمینه ثبت و شناسایی کنیم.

تین نیوز

آیین افتتاح خانه تشکل‌های اتاق بازرگانی با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق‌های بازرگانی تهران، ایران و جمعی از دبیران و اعضای هیات رئیسه تشکل‌های بخش خصوصی افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز، اتاق بازرگانی تهران که از مدت‌ها قبل در حال تجهیز و تکمیل ساختمانی با عنوان «خانه تشکل‌ها» برای استقرار و بهره‌برداری تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی بود، در نهایت موفق شد بهره‌برداری از این ساختمان را در حضور نمایندگان بخش خصوصی آغاز کند.

صبح امروز در مراسمی که با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق تهران، ایران و جمعی از نمایندگان تشکل‌ها برگزار شد، گزارشی از روند تجهیز خانه تشکل‌ها ارائه و بر لزوم انسجام تشکل‌های بخش خصوصی برای بیان نظرات و پیگیری مطالبات‌شان تاکید شد.

مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران نیز ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر ابراز امیدواری کرد که با تقارن افتتاح خانه تشکل‌ها و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چشم‌انداز مثبتی پیش روی فعالیت بخش خصوصی کشور برای توسعه اقتصاد قرار گیرد.

خوانساری با بیان اینکه اقتصاد کشور با مشکلات عمیقی مواجه است، افزود: قطار اقتصاد از ریل خارج شده و تلاش ما باید این قطار را روی ریل بازگرداند. البته دستیابی به چنین هدفی مستلزم آن است که بخش خصوصی مطالبه‌گر و منسجم‌تر از گذشته باشد.

او با تاکید بر اینکه صدای بخش خصوصی باید رساتر شود، گفت: صدای بخش خصوصی هنگامی رساتر خواهد شد که در درون خود، همفکری و هم‌صدایی پیشه کند. تنها راه دستیابی به این هم‌صدایی نیز ایجاد نهادهایی است که انسجام بخش خصوصی را تقویت کند. ما به این مساله فکر کردیم که از چه مسیری می‌توانیم به هدف تقویت انسجام و مطالبه‌گری بخش خصوصی دست پیدا کنیم و به این نتیجه رسیدیم که یکی از موثرترین راه‌ها این است که باید به تشکل‌ها بهای بیشتری بدهیم.

رییس اتاق تهران در ادامه با اشاره به تکالیفی که قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار بر عهده اتاق‌ها نهاده است، گفت: طبق این قانون، اتاق‌ها وظیفه دارند که تشکل‌های اقتصادی را شناسایی و نسبت به هماهنگ‌سازی آنها اقدام کنند. بر این اساس، اتاق تهران، در دو سال گذشته درصدد ایجاد نهادی برای تمرکز دست‌کم بخشی از تشکل‌ها برآمد. ساختمان شماره (3) اتاق تهران نیز که از قبل خریداری‌شده بود، برای ارائه خدمات به تشکل‌ها ساماندهی شد.

تلاش اتاق تهران برای انسجام و همصدایی بخش خصوصی

مسعود خوانساری به تدوین چند آیین‌نامه برای تعیین چارچوب حمایت و توانمندسازی تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: برای توانمندسازی تشکل‌ها از طریق آموزش، توافقنامه‌ای را با موسسه WIFI اتریش منعقد کرده‌ایم که آماده ارائه خدمات آموزشی موردنیاز تشکل‌هاست.

رییس اتاق تهران در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت 24 تشکل طی سال گذشته در اتاق تهران خبر داد و افزود: تصمیم داریم ظرف دو سال آینده، تشکل‌های بیشتری را شناسایی کرده و در اتاق به ثبت برسانیم و درعین‌حال بانک اطلاعاتی تشکل‌ها را نیز تکمیل کنیم. قصد داریم تعداد تشکل‌های ثبت‌شده در اتاق تهران را به 200 تشکل افزایش دهیم. همچنین به‌موجب آیین‌نامه‌های موجود، مقررشده است که به تشکل‌های تازه تأسیس به مدت یک سال، دفتری در خانه تشکل‌ها اختصاص داده شود. به‌طور کل اتاق بازرگانی امکاناتی را برای حمایت و تقویت تشکل‌های بخش خصوصی پیش‌بینی کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.