| کد خبر: 156155 |

◄ چرا ایران به احیای راه ابریشم اصرار دارد؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه آینده اقتصاد ایران در احیای راه ابریشم نهفته است گفت: احیای راه ابریشم مهم‌ترین رویکرد ایران در حوزه رونق اقتصاد کشور است.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه آینده اقتصاد ایران در احیای راه ابریشم نهفته است گفت: احیای راه ابریشم مهم‌ترین رویکرد ایران در حوزه رونق اقتصاد کشور است.

به گزارش تین‌نیوز، غلام‌حسین شافعی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در موقعیت جغرافیایی جاده ابریشم گفت: احیای راه ابریشم کمک شایانی به پیشرفت اقتصاد ایران می‌کند.

بسیاری از ایران به‌عنوان چهارراه تجارت جهانی یاد می‌کنند. عبور مسیرهایی مانند جاده ابریشم گواه بر این موضوع هستند. جاده ابریشم مسیری است که آسیا و آفریقا و اروپا را به هم وصل می‌کند ازاین‌رو این جاده از نظر گردشگری و اقتصادی برای ایران حائز اهمیت است. کشورهای زیادی ازجمله چین برای احیای جاده ابریشم تلاش می‌کنند.

300px-Silk_route_copy

سازمان جهانی گردشگری با تأکید بر اهمیت این جاده در توسعه گردشگری ایران شورایی به نام شورای جاده ابریشم تشکیل کرده است که سالی یک‌بار اعضای این شورا تشکیل جلسه می‌دهند.

World-Tourism-Organization-Logo

پیش‌ازاین حجت محمدی استاندار زنجان گفته بود: برای احیای جاده ابریشم مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان لازم است تا عملیات اجرایی این جاده آغاز شود.

y8JLYp2GG3Q9

به گزارش تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این باره گفت: وجود بازار بزرگ 600 میلیون نفری در کشورهای همسایه و اطراف، گستره جغرافیایی ایران به‌عنوان دومین کشور بزرگ منطقه، برخورداری از سالیانه 2800 تا سه هزار ساعت آفتابی و همچنین 300 روز آفتابی در دوسوم وسعت کشور را از مزایای کشورمان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی عنوان کرد.

وی افزود: تاکنون 67 کشور جهان به طرح بزرگ احیای جاده ابریشم پیوسته‌اند و موقعیت ویژه اقتصادی ایران در آینده را باید در چارچوب این طرح مهم جست‌وجو کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.