| کد خبر: 150778 |

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل لجستیک و گمرک اتاق ایران؛

◄ ناوگان فرسوده بیش از قاچاق سوخت به کشور آسیب می‌زند

با توجه به شرایطی که کشور ما دارد کمیسیون حمل‌ونقل پیش از هر چیز باید جاده و پس از آن ریل را مورد توجه قرار دهد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران گفت: با توجه به شرایطی که کشور ما دارد کمیسیون حمل‌ونقل پیش از هر چیز باید جاده و پس از آن ریل را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مجتبی بهاروند گفت:‌ شرکت‌های کشتیرانی عمدتا خدمات ارائه می‌دهند و نماینده شرکت‌های خارجی هستند و در واقع آن‌طور که باید شرکت کشتیرانی نیستند.

او افزود: به این ترتیب رویکرد ما در کمیسیون به سوی جاده و ریل خواهد بود. سعی ما بر این است که بحث حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی گسترش پیدا کند.

بهاروند با اشاره به سیاست‌های جدید کمیسیون حمل‌ونقل تصریح کرد: اولین گام در این مسیر، نوسازی ناوگان خواهد بود. ما ناوگان فرسوده ای داریم و عمر انی ناوگان 20 سال به بالاست. باید بتوانیم دولت را متقاعد کنیم که اجازه بدهد تا ناوگان نوسازی شود و البته این نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل با بیان این‌که ناوگان فرسوده انرژی زیادی را هدر می‌دهد، تصریح کرد: برای مثال می‌توانم بگویم یک کامیون فرسوده 3 تا 4 برابر یک کامیون استاندارد سوخت مصرف می‌کند. البته درباره کامیون‌های داخلی و کامیون‌های چینی اصلا صحبت نمی‌کنم. آلودگی هم هست. ما این‌همه تلاش می‌کنیم تا سوخت‌مان قاچاق نشود اما در اینجا همین خودروهای فرسوده چندین برابر سوختی که قاچاق می‌شود را مصرف می‌کنند. سوخت قاچاق از کشور خارج می‌شود اما در اینجا آلودگی هم تولید می‌شود.

او تاکید کرد: در بخش قوانین حمل‌ونقل و گمرکی هم مشکلل داریم. یکی از برنامه‌های ما این است که هر جلسه یکی از مدیران یا نمایندگان مجلس را به کمیسیون دعوت کنیم تا بیایند و حرف‌های ما را بشنوند و وضعیت حمل‌ونقل کشور را برای‌شان تشریح کنیم. همچنین باید با ظرفیت‌های اقتصادی این حوزه آشنا شوند.

بهاروند همچنین درباره آینده برجام و تاثیر آن بر تجارت کشور گفت: ترامپ وعده‌های انتخاباتی زیادی درباره برجام داده بود. اما در عالم واقعی این‌ها چندان ممکن نیست و تبعات سنگینی برای آمریکا دارد. ترامپ گفته بود که به محض روی کار آمدن برجام را پاره خواهد کرد و دیدیم که با گذشت این‌همه وقت تازه برای انیکه این مسئولیت را از سر خودش باز کند توپ را در زمین کنگره انداخته است. لغو چنین توافقی به این سادگی‌ها نیست.

او تصریح کرد: چیزی که ما را دچار مشکل کرده این حرف‌های ترامپ نیست. مشکل تحریم‌هایی است که خودمان برای خودمان درست می‌کنیم. ما انرژی، هزینه و وقت را جایی می‌گذاریم که سودی برای ما ندارد. باید روی حمل‌ونقل و تجارت متمرکز شویم.

وی گفت: ضمن اینکه ما تقریبا ارتباط تجاری با آمریکا نداریم. اگر بتوانیم این انسجام جهانی را که در حال حاضر برای ما وجود دارد تقویت کنیم خواه ناخواه آمریکا هم عقب‌نشینی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.