| کد خبر: 170250 |

بخش خصوصی همچنان طرف مشورت دستگاه‌های دولتی نیست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با وجود اینکه چندی پیش معاون اول رئیس‌جمهوری در بخشنامه‌ای از همه وزارتخانه‌ها و مسئولان اجرایی کشور خواست از پیشنهادهای مشورتی بخش خصوصی استفاده کنند، اما بخش خصوصی همچنان طرف مشورت دستگاه‌های دولتی نیست.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با وجود اینکه چندی پیش معاون اول رئیس‌جمهوری در بخشنامه‌ای از همه وزارتخانه‌ها و مسئولان اجرایی کشور خواست از پیشنهادهای مشورتی بخش خصوصی استفاده کنند، اما بخش خصوصی همچنان طرف مشورت دستگاه‌های دولتی نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اتاق ایران، غلامحسین شافعی روز یکشنبه در نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی پارلمان بخش خصوصی افزود: با اینکه موضوع مشورت با بخش خصوصی حتی در قانون بهبود مستمر محیط کسب ‌و کار نیز آمده است، اما اجرایی نمی‌شود.

وی افزود: به ‌تازگی نامه دیگری با موضوع بند 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌ و کار برای وزارتخانه‌ها و دبیران کمیسیون‌های دولت ارسال شده است اما تجربه نشان می‌دهد که به اجرای آن نباید امید چندانی بست.

رئیس اتاق ایران خواستار توجه بیشتر مسئولان و تصمیم گیران نسبت به توصیه‌هایی شد که از سوی بخش خصوصی مطرح می‌شود.

روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست، از ضرورت اولویت ‌بندی مشکلات اقتصادی کشور و یافتن راهکارهای لازم برای مقابله با آنها سخن گفتند و بر اهمیت ایجاد کمیته اقدام ویژه برای رفع این مشکلات تاکید کردند.

«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن اتاق ایران درباره بازار ثانویه ارز که چندی پیش راه اندازی شد، گفت: اگر بخواهیم وضعیت ارز به سامان برسد، باید بازار موازی ارزی را ایجاد کنیم.

«غلامعلی فارغی» رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: مسئولان برای تامین امنیت غذایی کشور در شرایط کنونی باید وضعیت واردات و صادرات محصولات این بخش را مورد رسیدگی قرار دهند.

همچنین «فریال مستوفی» رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران گفت: اگر مشکلات را اولویت بندی و برای رفع آن برنامه نداشته باشیم، کل اقتصاد از دست می رود؛ از این رو دولت باید ابتدا به موضوع فساد رسیدگی کند سپس اشتغال و موضوعات بانکی را در اولویت قرار دهد.

«پدرام سلطانی» نایب ‌رئیس اتاق ایران نیز از فعالان اقتصادی خواست تا کنشگرانه در برابر مشکلات عمل کرده و برای هر مشکلی راهکار ارایه کنند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی باید از جایگاه خود در اقتصاد حفاظت و اطلاعات لازم را به دولت منعکس کند.

سلطانی یادآور شد: بخش خصوص می‌تواند با مشارکت در فضاهای مجازی و عمومی در تصمیم‌گیری‌های کلان و مهم کشور اثرگذار باشد.

وی از انتشار نشانه های نادرست در این وضعیت به عنوان یک خطای بزرگ یاد کرد و افزود: باید واقعیت‌های کشور را هرچند که تلخ باشند، مطرح کرد تا بر اساس آنها برنامه‌ریزی کنیم.

«سیامک پیربابایی» نایب‌ رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران نیز خواستار تشکل کمیته اقدام ویژه در اتاق ایران شد تا بخش خصوصی بتواند در شرایط جدید به فعالیت خود ادامه دهد.

وی افزود: بیشتر آنها که در این دوران موفق به دریافت ارز شدند، بخش خصوصی واقعی نبودند و این شرایط باید تغییر کند.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اوایل تیرماه امسال در دومین نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید، تاکید کرد: باید به فکر مشاوران و کارشناسان جدید باشید و از افکار همه استفاده کنید.

به گفته محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، روحانی در جلسه‌ای از تمامی وزرا و اعضای کابینه خواسته که ارتباط خود را با اعضای هیات علمی،‌ دانشگاهیان، صاحب نظران و نخبگان کشور بیش از گذشته کرده و از آنان نظرخواهی کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.