| کد خبر: 166418 |

◄ مخزن‌داران و انبارداران گمرکی، صاحب انجمن شدند

رییس انجمن صنفی کارفرمایی بهره‌برداران انبارها و مخازن اختصاصی، شرط عضویت در این انجمن را داشتن حداقل یک قرارداد با گمرک دانست و هدف از تأسیس این انجمن را استانداردسازی احداث مخازن و انبارها، ایجاد حلقه اتصال بین انبارداران و گمرک برای دپوی کالا و انجام تشریفات گمرکی روی آن و آموزش شاغلان در مخازن و انبارها به‌منظور حفظ مباحث حرفه‌ای، ایمنی و بهداشت عنوان کرد.

تین نیوز

در راستای عمل به اصل 44 قانون اساسی، حیطه وظایف دولت هرروز باید کمتر شود و این وظایف به بخش خصوصی تفویض شود.

به گزارش تین‌نیوز، بر همین اساس در روزهای اخیر در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک انجمنی تحت عنوان «انجمن صنفی کارفرمایی بهره‌برداران انبارها و مخازن اختصاصی» مجوز فعالیت گرفته است. علیرضا افتخاری، رییس هیات مدیره این انجمن در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: مجوز تأسیس این انجمن که جای خالی آن واقعاً حس می‌شد را از وزارت کار گرفتیم.

افتخاری اضافه کرد: اعضای اصلی هیات مدیره بنده، مهدی سنچولی، قاسمعلی ضرابی، بهروز احمدی و رضا رستمی به‌عنوان بازرس هستند و تعداد اعضای این تشکل تازه تأسیس هم 11 شرکت است.

رییس هیات مدیره انجمن بهره‌برداران انبارها و مخازن اختصاصی افزود: در همایشی که به‌زودی برگزار می‌شود هم فرایند جذب اعضا با حضور مسئولانی از سازمان پایانه‌ها، سازمان استاندارد و سازمان بنادر انجام خواهد شد.

افتخاری شرط عضویت در این انجمن را داشتن حداقل یک قرارداد با گمرک دانست و هدف از تأسیس این انجمن را استانداردسازی احداث مخازن و انبارها، ایجاد حلقه اتصال بین انبارداران و گمرک برای دپوی کالا و انجام تشریفات گمرکی روی آن و آموزش شاغلان در مخازن و انبارها به‌منظور حفظ مباحث حرفه‌ای، ایمنی و بهداشت عنوان کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی بهره‌برداران از انبارها و مخازن اختصاصی با بیان اینکه این انجمن که بیشتر با فعالان صنعت حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای سروکار دارد، بر روی رویه‌های گمرکی متمرکز است، عنوان کرد: استانداردسازی ذخیره‌سازی کالا در انبار و مخزن، آموزش پرسنل، ایجاد ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی در زمینه استانداردسازی جهانی ذخیره‌سازی از جمله اهدافی است که در دست پیگیری است.

افتخاری بابیان اینکه 400 شرکت در کار انبار و مخزن فعال هستند، عنوان کرد: تاکنون اطلاعات دقیقی از آمار و امکانات انبارها و مخازن نگهداری کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی وجود نداشته است و این انجمن در تلاش برای ایجاد برندسازی در کار ذخیره‌سازی و انبارداری کالا است.

علیرضا افتخاری ادامه داد: اعضای انجمن باید به قوانین گمرک احترام بگذارند و ضمن رعایت استانداردهای لازم آموزش‌های ارائه شده را نیز به‌درستی اجرا کنند.

افتخاری همچنین از مسئولان گمرک کشور تشکر و قدردانی کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب گمرک ایجاد سامانه تجارت فرامرزی بر بستر وب است. درواقع این لینک شدن‌ها باعث شده که درصد نظارت‌ها بالاتر رود و درصد قاچاق پایین بیاید. بنابراین اتفاق، شرکت‌ها به خاطر اعتبار خودشان- در این سیستم که همه اتفاقات در آن رصد می‌شود- دیگر کار خلاف قانون انجام نمی‌دهند. ضمن اینکه هیچ شرکت قانونی با تفکر قاچاق وارد عمل نمی‌شود و اعتبار خود را به‌آسانی از بین نمی‌برد.

افتخاری بابیان اینکه این انجمن تسهیل‌گر رویه‌های بیمه‌ای بین شرکت‌های انباردار، بیمه‌گر و گمرک است و با این اتصال، شرکت‌های بیمه‌گر به گمرک موجب کاهش قاچاق در کشور خواهد شد، گفت: بیمه صنعتی نوپا در کشور است. بنابراین صنعت انبارداری در این زمینه هنوز نقش واقعی خود را در فعالیت‌های اقتصادی و صنایع ایفا نکرده است و گسترش فعالیت‌های بیمه‌ای می‌تواند به رونق تجارت و فعالیت‌های اقتصادی منجر شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.