| کد خبر: 165382 |

سیاست یارانه شکست خورده است/تجاری‌سازی در حوزه حمل‌ونقل و مسکن

آخوندی در پاسخ به سوالی مبنی بر عقب‌نشینی بوئینگ از تحویل هواپیما گفت: مذاکرات با بوئینگ ادامه دارد و این قرارداد به اجرا می‌رسد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با حوزه راه و شهرسازی درباره این نشست گفت: نمایندگان تشکل‌های و بخش‌های خصوصی فعال در این حوزه مشکلات و موضوعات موجود در حوزه را بیان کردند و راهکارهایی را هم ارائه دادند که باید این موضوعات را مبنای کار قرار دهیم؛ چرا که موضوع تنها بزرگ شدن بخش خصوصی نیست و به دنبال افزایش نقش بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها هستیم.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این اقدام در ابتدا باید به حاکمیت قانون اعتقاد داشته باشیم. نکته بعدی بحث تجاری‌سازی فعالیت‌ها است، عده‌ای از فعالان بخش خصوصی می‌گویند دولت از ما حمایت کند و انتظار دریافت یارانه را دارند، این در حالی است که برای همه روشن است سیاست یارانه شکست خورده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه تجاری‌سازی عرضه‌کننده باید قیمتی را ارائه دهد که بتواند در بازار رقابت ایجاد کند، گفت:‌ در حوزه حمل‌ونقل و مسکن به شدت به مفهوم تجاری‌سازی اعتقاد داریم.

آخوندی با بیان اینکه نکته بعد از تجاری‌سازی، آزادسازی است گفت: احتمالاً مقاومت‌هایی در برابر آزادسازی قیمت‌ها وجود دارد و یکی از نهادهایی هم که در برابر آن مقاومت می‌کند صداوسیما است اما باید بدانیم بدون آزادسازی امکان رقابت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این یکی از معجزات در ایران است که مسائلی که با یکدیگر در تضاد هستند به صورت همزمان مطرح می‌شود به طوری که وقتی از توسعه بخش خصوصی حرف می‌زنیم مقاومت‌هایی در برابر تجاری‌سازی و آزادسازی قیمت‌ها شاهد هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در این حوزه به حاکمیت قانون، آزادسازی و تجاری سازی پایبند هستیم و معقتدم وقتی رقابت در بازار وجود داشته باشد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند نه با نهادهایی کنترلی مانند تعزیرات.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که با بخش خصوصی در حوزه ریل شد، گفت: یکی از موضوعات اتصال شبکه‌های ریلی به چشمه‌های بار است که با کمک خود صاحبان صنایع این اقدام انجام می‌شود.

آخوندی ادامه داد: در بخشی از حوزه ریلی باید دوخطه‌سازی‌ها و برقی شدن خطوط انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب تشکیل شرکت‌ قطارهای حومه‌ای گفت: اساس‌نامه این شرکت به هیئت وزیران تقدیم شده و در حال طی مراحل تصویب است. در حوزه توسعه زیرساخت‌های ریلی هم قراردادهای خوبی با شرکت‌های چینی، روسی و هندی داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عقب‌نشینی بوئینگ از تحویل هواپیما گفت: مذاکرات با بوئینگ ادامه دارد و این قرارداد به اجرا می‌رسد.

آخوندی همچنین درباره راه‌اندازی سامانه املاک ادامه داد: این موضوع هم در دست پیگیری است و موضوع افزایش سهم وام خرید مسکن را هم دنبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.