| کد خبر: 165023 |

یک فعال صنفی مطرح کرد:

◄ تاثیر نوسانات نرخ ارز بر صنعت حمل‌ونقل کشور

تأثیر نوسانات نرخ ارز در طول سال‌های اخیر و تغییر ارز و تک‌نرخی کردن آن که هفته پیش اتفاق افتاد، بر صنعت حمل‌ونقل کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پیشران‌های اقتصادی کشور که نقش اثرگذاری در نقل و انتقالات کالا دارد، بر کسی پوشیده نیست.

تین نیوز

تأثیر نوسانات نرخ ارز در طول سال‌های اخیر و تغییر ارز و تک‌نرخی کردن آن که هفته پیش اتفاق افتاد، بر صنعت حمل‌ونقل کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پیشران‌های اقتصادی کشور که نقش اثرگذاری در نقل و انتقالات کالا دارد، بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش تین نیوز، افسانه فخری مدیرعامل شرکت شامخ‌فرابر و نایب‌رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران به خبرنگار ما گفت: در مقطع فعلی با توجه به اینکه سازوکار اجرایی مشخصی برای نقل و انتقالات ارزی با نرخ رسمی اعلام‌شده جدید تعریف و تبیین نشده، به نظر می‌رسد که ضروری است تا به‌صورت مقطعی راه‌حلی برای جلوگیری از مشکلاتی که، توقف در این چرخه می‌تواند برای شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و به‌تبع آن صاحبان کالا ایجاد نماید، بیابیم و مناسب‌ترین آن در حال حاضر تداوم امکان استفاده از خدمات صرافی‌ها به‌طور موقت و به روال پیشین است.

فخری افزود: این روش تا زمانی که رویه اجرایی مشخصی بر اساس مشکلاتی که احصا و گزارش‌شده تعریف و تبیین گردد، قابل انجام است. چراکه در حال حاضر با توقف نقل و انتقالات ارزی، ما با مشکلات جدی ناشی از عدم امکان ارسال وجوه کرایه حمل به نمایندگان خود هستیم که این امر ممانعت تحویل بخش اعظمی از محمولات وارداتی یا ترانزیتی را موجب شده و به‌نوبه خود باعث بروز خسارات مالی ادامه‌دار برای شرکت‌های حمل‌ونقل و صاحبان کالا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شامخ‌ترابر عنوان کرد: تغییر ارز از دلار به یورو نیز می‌تواند موجب بروز هزینه‌های اضافی و سربار ناشی از ضرورت تبدیل‌های مکرر، خصوصاً در تعاملات ارزی با کشورهایی باشد که ارز یورو مبنای معاملات تجاری آنها نیست. مثلا کشورهای خاور دور.

فخری ادامه داد: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی یافتن راهکار اجرایی با توجه به‌ضرورت بررسی چندجانبه مشکلات اعلام‌شده از سوی صنوف، ازجمله حمل‌ونقل بین‌المللی، زمان‌بر خواهد بود و لذا یافتن راهکار عاجل برای برون‌رفت از وضعیت مسدود فعلی بسیار مهم و جدی است.

این عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل توضیح داد: درمجموع سیاست تک‌نرخی شدن نرخ ارز، می‌تواند سیاست کارآمدی باشد و ما هم از آن استقبال می‌کنیم اما به شرطی که تبعات و راهکارهای خروج از مشکلاتی که اجرای شتاب‌زده این تصمیم ایجاد کرده نیز در اسرع وقت بررسی و مرتفع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.