| کد خبر: 164974 |

◄ فرصت طلایی درآمدزایی گمرک‌ بازرگان از دست رفت

نائب رئیس اول کمیسیون لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران گفت: درگیری‌های منطقه و اختلاف‌های سیاسی بین ترکیه و عراق موقعیت خوبی برای افزایش فعالیت گمرک‌ بازرگان را در ارائه خدمات ترانزیت و ترانشیپمنت کالا فراهم کرد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم این امر محقق نشد.

تین نیوز

نائب رئیس اول کمیسیون لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران گفت: درگیری‌های منطقه و اختلاف‌های سیاسی بین ترکیه و عراق موقعیت خوبی برای افزایش فعالیت  گمرک‌ بازرگان  را در  ارائه خدمات ترانزیت و ترانشیپمنت کالا  فراهم کرد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم این امر محقق نشد.

به گزارش تین‌نیوز، فاطمه قنبرپور گفت: نبود سیستم بارانداز و انبارهای تخلیه و بارگیری مجهز، نبود محوطه مناسب ازنظر امکانات رفاهی و اقامتگاهی رانندگان، ‌همکاری نکردن دست‌اندرکاران گمرکی و واقف نبودن به اهمیت ترانزیت و نقش حیاتی آن در اقتصاد منطقه موجب شده است تا در عمل ایران در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل درخشش چندانی نداشته باشد.

او گفت:  مسیر 300 کیلومتری ورودی بازرگان تا تبریز فاقد اتوبان، آزادراه یا بزرگراه است و روشنایی مناسبی ندارد؛ پمپ‌بنزین‌های مسیر مطابق با استانداردهای بین‌المللی نیست و مراکز خدمات فنی مناسبی نیز در دسترس رانندگان قرار ندارد.

نائب رئیس اول کمیسیون لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران گفت: با آغاز بکار مسیر ریلی شانگهای به اروپا از مسیر اوراسیا، ایران در حال حذف از کریدور غرب به شرق است و مسئولان باید با تأمین زیرساخت‌های لازم به فکر تقویت کریدورهای منطقه  که از آذربایجان غربی می‌گذرد باشند.

وی که مؤسس اولین شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی آذربایجان غربی (در سال 1372) است، افزود: وجود زیرساخت‌های لازم حمل‌ونقل ازجمله آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استاندارد و برخورداری از استراحتگاه‌های موردنیاز رانندگان، وجود خدمات فنی حمل‌ونقل، خدمات بهداشتی، غذاخوری و مراکز فروش کالا جهت رفع نیاز رانندگان و از همه مهم‌تر کیفیت جاده‌ها از الزامات ارائه خدمات ترانزیتی در عرصه بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با داشتن پنج پایانه مرزی و 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق از جایگاه ویژه‌ای در تکمیل کریدورهای ترانزیتی منطقه برخوردار است و مرز بازرگان به‌عنوان گلوگاه اتصالی اروپا- ایران - آسیای میانه و یکی از اصلی‌ترین گمرکات زمینی کشور در این استان قرار دارد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.