| کد خبر: 162127 |

رئیس بنیاد مستضعفان

◄ سر آزادراه تهران-شمال با آخوندی دست دادیم

رئیس بنیاد مستضعفان از تعیین تکلیف قطعه سوم آزادراه تهران-شمال تا سال آینده خبر داد و درباره مالکیت زمین‌های اطراف آزادراه گفت: انتقال این زمین‌ها به بنیاد در قرارداد ذکرشده است اما زمین‌ها جنگلی نیستند.

تین نیوز

رئیس بنیاد مستضعفان از تعیین تکلیف قطعه سوم آزادراه تهران-شمال تا سال آینده خبر داد و درباره مالکیت زمین‌های اطراف آزادراه گفت: انتقال این زمین‌ها به بنیاد در قرارداد ذکرشده است که البته مشروط بوده وا زمین‌های جنگلی نیز نیست.

 به گزارش تین‌نیوز، محمد سعیدی کیا درباره انتقال مالکیت زمین‌های اطراف گفت: قرارداد احداث آزادراه در سال 75 منعقد و در سال 82 متمم نوشته‌شده و به تصویب دولت رسیده است در هر دو قرارداد آمده است که اگر هزینه و سود مورد تصویب از عوارض به دست نیاید دولت زمین به سرمایه‌گذار می‌دهد یعنی به‌طرف مشارکت( بنیاد ) واگذار می‌شود.

او ادامه داد: پروژه تهران و شمال هزینه‌های زیادی دارد. که با پول عوارض، برگشت نمی‌شود. عوارض سنگین هم برای جبران هزینه، نمی‌توان گذاشت.

به گزارش الف، سعیدی کیا گفت: مقداری که جواب نمی‌دهد زمین با محاسبه دقیق در اختیار بنیاد قرار می‌گیرد و این فقط در کنار آزادراه و اطراف آن نیست بلکه در بخش‌های مختلفی است . اصلاً مگر می‌شود بنیاد با دولت زمین‌خواری کنند ؟

او تأکید کرد: مصوبه‌ای دولت دارد و تدبیر مناسبی برای انجام بزرگ‌ترین پروژه ساختمانی کشور است و اصولاً اراضی جنگلی نیست ، مطمئن باشید.

سعیدی کیا گفت:  اقدامات بنیاد مستضعفان در خصوص آزادراه تهران-شمال  باید به تائید وزارت راه برسد. نیمی از سرمایه‌گذاری قرارداد این پروژه به عهده وزارت راه است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در سال 94 از قطعه چهار آزادراه تهران-شمال  بهره‌برداری شد. اتمام این قطعه در پی مذاکرات فراوان با چینی‌ها پس از تعطیلی کار از طرف آن‌ها صورت گرفت.

او درباره قطعه یک گفت: قطعه یک نیز در اختیار چینی‌ها بود . اما 10 ماه کار توسط آن‌ها تعطیل‌شده بود .

او ادامه داد: بعدازاینکه چینی‌ها تعیین تکلیف شدند، باقی‌مانده منطقه 1 را به مناقصه گذاشتیم که شرکت‌های برنده در حال فعالیت هستند.

 سعیدی کیا درباره مناقصه قطعه دوم گفت: منطقه دو هم امسال اوایل سال مناقصه گذاشتیم تا تونل البرز ، تونل البرز 6400 متر طول دارد و دو برابر بزرگ‌ترین تونل موجود کشوراست. این را هم مناقصه گذاشتیم .

او ادامه داد:  تلاشمان این بود که امسال این را تمام کنیم اما اتفاقاتی نظیر رانش زمین  و بی‌تجربه بودن در رویه بتنی که اولین بار در کشور در این قطعه اجرا شد ، استاندارهای تونل سازی و برودت هوا مانع از اتمام کار شد.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد قطعه سوم این آزادراه هنوز تعیین تکلیف نشده و داریم تلاش می‌کنیم تا سال آینده تعیین تکلیف شود.

او گفت: پس از امضا تفاهم‌نامه  رئیس‌جمهور کره جنوبی و آخوندی بابت فاینانس قطعه 3  اقدامات لازم انجام شد.

سعیدی کیا  گفت: با دو شرکت هم یادداشت همکاری امضا شد و با سه شرکت چینی مذاکره شد.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: سعی در اجرایی شدن  قطعه سوم از نیمه دوم سال آینده داریم اگر مسئله خاصی پیش نیاید تا پایان 1401 کل پروژه تمام شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.