| کد خبر: 161111 |

◄ انتقاد از واگذاری زمین‌های حاشیه آزادراه تهران-شمال

یک فعال محیط‌زیستی با اشتباه شمردن احداث آزادراه تهران-شمال، واگذاری زمین‌های حاشیه آزادراه تهران ـ شمال را منجر به نابودی کامل اکوسیستم منطقه اعلام کرد.

تین نیوز

یک فعال محیط‌زیستی با اشتباه شمردن احداث آزادراه تهران-شمال، واگذاری زمین‌های حاشیه آزادراه تهران ـ شمال را منجر به نابودی کامل اکوسیستم منطقه اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز، مسعود امیرزاده گفت: آزادراه تهران-شمال چه در زمان احداث و چه در زمان بهره‌برداری به محیط‌زیست شکننده شمال کشور آسیب می‌زند اما واگذاری و فروش زمین‌های حاشیه آن نیز، تمام اکوسیستم این منطقه را نابود خواهد کرد.

او گفت: تمامی تشکل‌های محیط‌زیستی کشور نسبت به واگذاری 35 میلیون مترمکعب از زمین‌ها و بهره‌برداری یا فروش آن‌ها واکنش نشان داده‌اند و ایستادگی خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، این فعال محیط‌زیست در ادامه گفت: همان ایام که آقای هاشمی کلنگ آزادراه تهران ـ شمال را بر زمین زد،، قرار شده بود که دولت بابت حق‌وحقوق پیمانکاران به واگذاری زمین‌های حاشیه آزادراه بپردازد  که سازمان محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها و از همه مهم‌تر تشکل‌ها در مقابل آن ایستادگی کردند و دولت سازندگی نیز از برنامه‌های خود عقب کشید و تأکید کرد که دستمزد پیمانکار را پرداخت می‌کند.

امیرزاده بابیان اینکه این آزادراه باوجود نظر منفی برخی تشکل‌های زیست‌محیطی ساخته شد و تا این مرحله پیش رفته است، گفت: حالا در ادامه راه ساخت این آزادراه بزرگ، یا دولت پول ساخت را در اختیار دارد و با آن ادامه می‌دهد یا اینکه اگر سرمایه لازم را ندارد چه نیازی به واگذاری و نابودی منابع طبیعی کشور است؟

این فعال محیط‌زیستی کشور تصریح کرد: جنگل‌های هیرکانی ریه این کشور هستند و منبع آب و تلطیف دمای این کشور محسوب می‌شوند؛ این جنگل‌ها تنها اندوخته گیاهی به شمار می‌روند و بار حیاتی جمعیت 80 میلیونی و سایر موجودات را بر دوش می‌کشند.

امیرزاده تصریح کرد: در حال حاضر 1.9 دهم میلیون هکتار جنگل‌های هیرکانی در کشور وجود دارد که یک جنگل ضعیف محسوب می‌شود و همانند بیماری است که نیاز به تیمار و مراقبت دارد بنابراین باید در حراست از آن گام برداریم.

این فعال محیط‌زیستی کشور تأکید کرد: واگذاری اراضی اطراف آزادراه تهران ـ شمال و بهره‌برداری از آن برای پیمانکار، به‌عنوان بزرگ‌ترین خطر محیط‌زیستی کشور محسوب می‌شود.

این فعال محیط‌زیستی کشور تصریح کرد: شورای هماهنگی تشکل‌ها در اسفندماه در تهران برگزار می‌شود که مهم‌ترین نکته آن بر روی مسئله واگذاری زمین‌های حاشیه آزادراه و بهره‌برداری نامناسب از آن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بزرگراه تهران شمال یا همان بزرگراه ..... خدافظ