| کد خبر: 159011 |

نجفی در جلسه شورای معادن استان البرزمطرح کرد؛

هزارمیلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت با احداث آزادراه تهران- شمال

استاندار البرز با اشاره به پروژه آزادراه تهران - شمال، گفت: بهره برداری از این پروژه ۶۱ کیلومتر از مسیر کاسته و بر اساس برآورد کارشناسان حدود هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت را همراه خواهد داشت که این امر افزایش کیفیت هوا را در بر دارد.

تین نیوز

استاندار البرز با اشاره به پروژه آزادراه تهران - شمال، گفت: بهره برداری از این پروژه ۶۱ کیلومتر از مسیر کاسته و بر اساس برآورد کارشناسان حدود هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت را همراه خواهد داشت که این امر افزایش کیفیت هوا را در بر دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی نجفی استاندار البرز در جلسه شورای معادن استان که ظهر پنجشنبه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، افزود: پروژه‌ای در این سطح که مورد تاکید سران نظام است، دستاورد‌های فراوانی دارد از این رو نیاز است برای تسریع در روند آن تعاملات لازم صورت گیرد. 

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت نظارت بر برداشت معادن و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، افزود: با توجه به اهمیت معادن در کشور و برای بررسی و تصمیم گیری دقیق‌تر در این حوزه، تفویض اختیار در این بخش به استان‌ها صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: در کنار فعالیت معادن باید حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست که میراث ما برای آیندگان است، به جد مورد توجه و پیگیری قرار گیرد، همچنین با توجه به وضعیت منابع آب در کشور و بخصوص البرز ضرورت دارد در این بخش با تصفیه پساب و سایر اقدامات، تصمیمات مناسب اتخاذ شود. 

نجفی احصا وضعیت کنونی فعالیت تمامی معادن و احصا برش‌های استانی این بخش را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از تفویض اختیاری که به استان در حوزه معادن صورت گرفته نهایت بهره برداری را داشت. 

براساس گزارش ایرنا، استاندار البرز افزود: در استان به چندین بخش شامل اشتغال، رونق تولید و احیای واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال و... ورود کرده ایم و شاهد نتایج مطلوبی هستیم که تلاش می‌کنیم روند اقدامات تسریع و ارتقا پیدا کند. 

وی تصریح کرد: برای حفاظت از محیط زیست یک عزم و توجه ملی که نشان از اهمیت این امر در کشور دارد، محسوس است بنابراین در البرز و به خصوص شهرستان کرج که زمانی باغ شهری زیبا و تفرجگاهی خوش آب و هوا بود، موضوع حفاظت از محیط زیست با حساسیت بیشتری مورد نظر است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.