| کد خبر: 150831 |

افزایش 13 درصدی توقیف خودرو در آذرباییجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: امسال 600 هزار اخطاریه برای رانندگان وسایط نقلیه استان صادر شده که این آمار در مقایسه با مشابه سال گذشته که 520 هزار اخطاریه بود، 14 درصد افزایش یافته است.

تین نیوز
رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: امسال 600 هزار اخطاریه برای رانندگان وسایط نقلیه استان صادر شده که این آمار در مقایسه با مشابه سال گذشته که 520 هزار اخطاریه بود، 14 درصد افزایش یافته است.
 
عباس فرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به آمار 6 ماهه تصادفات جاده‌های استان اظهار داشت: براساس آمار پزشکی قانونی سال گذشته 264 نفر در جاده‌های مواصلاتی استان جان خود را از دست داده که امسال با کاهش 6 درصدی آن، به 247 نفر رسیده است.

وی با اشاره به آمار تصادفات فوتی تصریح کرد: در 6 ماهه سال گذشته 250 مورد تصادف فوتی به وقوع پیوست که امسال با 218 فقره، به 13 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی تعداد تصادفات جرحی را برشمرد و افزود: در این رابطه سال گذشته دو هزار و 660 فقره تصادف جرحی به وقوع پیوست که با افزایش 6 درصدی، امسال به دو هزار و 820 فقره رسیده است.

وی از وقوع یک هزار و هفت تصادف خسارتی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: متاسفانه تصادفات خسارتی امسال با افزایش 12 درصدی به یک هزار و 129 فقره رسیده است.

فرمانی با ابراز تاسف از افزایش 11 درصدی مجروحان جاده‌ای امسال گفت: در این زمینه در سال گذشته تعداد چهار هزار و 688 نفر مجروح شده و این آمار با 539 نفر افزایش به پنج هزار و 227 نفر رسیده است.

وی تعداد متوفیان جاده‌ای را برشمرد و اظهار داشت: در نیمه نخست سال گذشته 312 نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند که امسال این آمار با کاهش 10 درصدی به 280 نفر رسیده است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با اشاره به بیشترین علت"تخلفات" افزود: در این رابطه سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و تجاوز به سمت چپ از بیشترین علل تخلفات رانندگی بوده است.

وی بیشترین علت"تصادفات" را برشمرد و تصریح کرد: عدم توجه به جلو، عدم کنترل وسیله نقلیه و تجاوز و انحراف به چپ از بیشترین علل تصادفات در استان به شمار می‌رود.

فرمانی اظهار کرد: بیشترین تصادفات نیز به وسیله خودروی سواری با 72 درصد و وانت بار با 16 درصد به وقوع می پیوندد.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات روز جمعه با 13 درصد به وقوع می‌پیوندد بیان کرد: بازه زمانی 14 تا 22 بیشترین تصادفات یعنی 53 درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال 600 هزار اخطاریه برای رانندگان صادر شده است گفت: این آمار در مقایسه با مشابه سال گذشته که 520 هزار اخطاریه بود، 14 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمار توقیف موتور در نیمه نخست امسال اظهار داشت: امسال سه هزار و 214 موتور و سال گذشته دو هزار و 941 موتور توقیف شد که افزایش 9 درصدی را نشان می دهد.

فرمانی با بیان اینکه امسال 11 هزار و 212 خودرو در آذربایجان غربی توقیف شده است تصریح کرد: این رقم در سال گذشته هفت هزار و 800 فقره بوده که افزایش 13 درصدی توقیف خودرو در استان را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.