| کد خبر: 136943 |

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

اتمام خط راه آهن نقده – ارومیه 40 کیلومتر ریل گذاری نیاز دارد

ارومیه- مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اتمام مسیر خط راه آهن نقده – ارومیه 40 کیلومتر ریل گذاری نیاز دارد.

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اتمام مسیر خط راه آهن نقده – ارومیه 40 کیلومتر ریل گذاری نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، ابراهیم مبارک قدم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طول مسیر ریلی نقده ارومیه 72 کیلومتر است افزود: 40 کیلومتر از این مسیر نیاز به ریل‌گذاری دارد تا به ایستگاه مورد نظر برسد.

وی ادامه داد: روند احداث راه آهن ارومیه- مراغه در حال حاضر ادامه دارد و برای اجرای آن تاکنون 150 میلیارد تومان از محل اسناد خزانه هزینه شده و 40 میلیارد تومان نیز به تصویب رسیده است.

مبارک‌قدم با اشاره به اینکه عملیات زیرسازی پروژه راه آهن نقده ارومیه با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است اظهارداشت: این پروژه در حال اجراست اما اعلام زمان رسیدن این قطار به ارومیه فعلا ممکن نیست.

وی بر لزوم ساماندهی مناطق حاشیه ای و سکونتگاهای غیررسمی آذربایجان غربی تاکید کرد و افزود: بحث حاشیه نشینی، شهری مثل مشهد بیش از 500هزار نفر حاشیه نشین دارد، باید سعی کنیم سکونت گاه ها را به لحاظ ساخت و ساز ساماندهی کنیم و سطح زندگی آنجا را ارتقا دهیم.

مبارک قدم اضافه کرد: وضعیت جاده ای و ریلی استان مان با توجه به دارا بودن سه مرز مشترک مطلوب نیست لذا باید با همکاری استانداری و مسئولان استانی و سطح ملی برای جذب سرمایه گذرای در حوزه حمل و نقل تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال آذربایجان غربی میزبان بیستمین دوره اجلاس هیات عمومی سازمان های نظام مهندسی است افزود: بحث ساخت و سازهای شهری از جمله موضوعات بحث این اجلاس خواهد بود و برای باشکوهتر کردن اجلاس باید بتوانیم توانمندی های استان را به نمایش بگذاریم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.